1

Onderwerp: Trek Speed Concept 2.5 (2011)

Zag een aanbieding van de Trek Speed Concept 2.5 (2011) met FFWD FR6 wielset voor een totaal prijs van 1450,= euro.

Het is geen carbon fiets, maar dat vind ik wel prima. Vooral gezien de duurzaamheid.
Kan iemand wat hier wat zinnigs over zeggen?

Ter info:
Ik rij nu op een Bulls Harrier, bij aanschaf 2 jaar geleden dacht ik nog niet dat ik triathlons (1/4) zou gaan doen smile
http://fotos.staikopdefoto.nl/fs/tv11/img/13-16-56_01TV11A.jpg
http://dl.dropbox.com/u/11568151/DSC_7294.JPG

2

Re: Trek Speed Concept 2.5 (2011)

Leuk frame maar ik vraag me af wat een Sram Apex compact groep op een tijdritfiets doet. Dat is volgens mij meer een groep speciaal voor in het (hoog)gebergte... Aan de andere kant is 't natuurlijk de goedkoopste Sram groep en voor zo'n prijs moet je toch ergens op besparen.
Je kan er natuurlijk tzt zelf iets anders op monteren, maar dan zou je even moeten rekenen of de prijs dan nog steeds interessant is.

Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated

3

Re: Trek Speed Concept 2.5 (2011)

Met die wielen is dit een wereld deal. Dat kan bijna niet voor zo een prijs. De fiets zelf is een basis model, niet spannend, maar wel degelijk. Als dit je budget is kun je zeker niets beters vinden.

4 Laatst bewerkt door Roland_Amersfoort (24-08-11 15:43:55)

Re: Trek Speed Concept 2.5 (2011)

Klopt, maar in de specs van de advertentie wordt een andere wielset vermeld, namelijk Bontrager SSR (adviesprijs 99,-).  Aangezien de F6R (dus niet de vermelde FR6!) wielset alleen al rond de 1000 euro zit, vermoed ik dat hier sprake is van publicatiefout(en).

5

Re: Trek Speed Concept 2.5 (2011)

http://www.12gotrading.nl/racefietsen/a … fiets_2011

Ongeveer zelfde prijs, maar veel duidelijker qua specs.

6

Re: Trek Speed Concept 2.5 (2011)

Roland_Amersfoort schreef:

Klopt, maar in de specs van de advertentie wordt een andere wielset vermeld, namelijk Bontrager SSR (adviesprijs 99,-).  Aangezien de F6R (dus niet de vermelde FR6!) wielset alleen al rond de 1000 euro zit, vermoed ik dat hier sprake is van publicatiefout(en).

Ik heb ook meteen gebeld en gevraagd naar de aanbieding, de verkoper antwoordde dat het inderdaad een goede aanbieding was met die FF wielen. Meteen een optie op de fiets genomen.
Vrijdag ga ik kijken en meten en misschien horen dat het een vergissing was, want de pagina is inderdaad  aangepast.
Zonder die wielen is de deal niet speciaal. smile

7 Laatst bewerkt door Arnoutdv (24-08-11 17:37:47)

Re: Trek Speed Concept 2.5 (2011)

Als de deal niet mogelijk is wat zijn dan nog aardige (TT) fietsen in het 1500-2000 euro segment?

Rose PRO-FLY 4400 1799,=
CERVELO P1 2011 1399,=
Felt B16 1750,= (Wiggle UK)
Cube Aerium Race 1999,=
Giant Trinity 1499,=

8

Re: Trek Speed Concept 2.5 (2011)

In de Fiets van juli 2010 werden ook "Canyon Speedmax AL 8.0" (€1499) en "Cannondale Slice carbon 105" (€2199) genoemd.
Zij noemen de Giant de winnaar net voor de canyon, metname door het comfort. De cube aerium race wordt minder gewaardeerd door de gewone voorvork. De slice is dan van carbon maar zij hadden liever een alu frame gezien met betere afmontage.

Dus proefritjes maken, veel plezier

9

Re: Trek Speed Concept 2.5 (2011)

De keuze is gemaakt.
Ben gaan kijken voor de Trek Speed Concept 2.5 bij Bike Studio in Zwolle.
De prijs zou 1900 euro worden met de FFWD wielen.
Maar wat een afknapper deze fiets, echt te lelijk voor woorden smile

Na wat praten, passen en meten en flink onderhandelen met de mensen van Bike Studio heb ik uiteindelijk een Cervelo P2 (Shimano 105 afgemonteerd) aangeschaft, voor 1750,=

Is meteen rijklaar gemaakt en kon de fiets meenemen big_smile

Foto volgt later.

10 Laatst bewerkt door Roland_Amersfoort (26-08-11 20:55:30)

Re: Trek Speed Concept 2.5 (2011)

Daar houd ik gewoon niet van, als de fiets opeens 1900 euro blijkt te kosten terwijl er met 1450 euro wordt geadverteerd. Ik zal daar nu waarschijnlijk niet gaan kijken. Ben nu nog een beetje aan't sparen maar binnenkort wil ik mijn enigszins versleten CUBE Aerial gaan vervangen door een fietsje uit deze prijscategorie.

En als een fiets lelijk is, dan is dat juist een voordeel! Dan betaal je tenminste voor de fiets en niet voor de stickers en de kleurtjes. Zit je er eenmaal op, dan merk je er toch niets van. Geef mij maar gewoon een fiets die lekker zit...

11

Re: Trek Speed Concept 2.5 (2011)

Het ging om de prijs met de dure wielset. De adviesprijs is 1899 en zij verkopen de Trek voor 1450.
De extra aanbieding was 1900 voor de Trek + wielset van 900,=
Misschien nog steeds een goede prijs, maar dat soort wielen zijn nog niet aan mij besteed.

De nieuwe Trek Speed Concept 2.5 (model 2012) gaat rond de 1350,= kosten bij Bike Studio.
Echt ik vond het een prima zaak, met kundig personeel. Zal er graag terug komen.