1

Onderwerp: Aalsmeer 28 augustus 2011

Wie doet er nog meer mee?

Streeftijden 1/8:
Zwemmen: 9:00
Wissel:  2:00
Fietsen: 33:00
Wissel: 1:00
Hardlopen: 20:30

Totaal: 1:05:30

Maar zou zomaar veel te hoog gegrepen kunnen zijn :-)

2

Re: Aalsmeer 28 augustus 2011

Ik ga voor de OD, derde jaar op rij en was toen mn allereerste triathlon.

Sinds mn MD van Leiderdorp eigenlijk nix meer gedaan. Alleen vandaag 50km gefietst.
Dus ik merk wel hoe het gaat. Vorig jaar 2:21.

Wel als doel om in de top van het veld het water uit te komen.

3

Re: Aalsmeer 28 augustus 2011

Stichting Triathlon Aalsmeer schreef:

Beste deelnemer aan de triathlon van Aalsmeer,

Vanmiddag heeft het bestuur van triathlon Aalsmeer te horen gekregen dat het zwemwater in de Westeinderplas is afgekeurd wegens een bacterie.

Het bestuur is nu de opties aan het bekijken op welke wijze wij de wedstrijd willen laten doorgaan.

Vanavond kunt u op de website: www.triathlonaalsmeer.nl meer informatie vinden over de wedstrijd.

Ai, jammer.

Ik hoop dat ze een leuke oplossing hebben.

4

Re: Aalsmeer 28 augustus 2011

Als het zwemmen door zou gaan dan zou ik voor deze tijd gaan


Streeftijden 1/8:
Zwemmen: 11:00
Wissel:  2:00
Fietsen: 33:00
Wissel: 1:00
Hardlopen: 25:00
Totaal: 1:12:00

5

Re: Aalsmeer 28 augustus 2011

Stichting Triathlon Aalsmeer schreef:

Beste deelnemer aan de triathlon van Aalsmeer,

Vanmiddag heb ik u geïnformeerd over het feit dat het zwemwater waar wij de triathlon in houden is afgekeurd.

Het bestuur heeft naar een alternatief gezocht en die is gevonden in de beschikking over een binnen- en buitenzwembad op de finishlocatie. Dit betekent dat er per afstand twee startseries zullen zijn en dat de zwemafstand voor de OD wordt aangepast naar 1000 meter zwemmen in plaats van 1500 meter zwemmen. De afstand van de sprintafstand blijft gelijk.

Wij hebben de beschikking over een binnen- en buitenbad. Onderaan deze e-mail vindt u de indeling die is gemaakt door de organisatie. Mocht u zijn ingedeeld in het binnenbad dan bent u verplicht om zonder wetsuit te zwemmen. Bent u ingedeeld in het buitenbad dan is de keuze aan u of u gebruik maakt van een wetsuit of niet. We zullen om bovengenoemde reden werken met 1 parc ferme. Op de wedstrijddag zal u uitgebreid geïnformeerd worden over de wijze waarop u het parc ferme kunt bereiken nadat u het zwemonderdeel heeft afgerond.

Indeling zwembaden en starttijden:
A = binnenbad
B = buitenbad

Sprint (zwemafstand = 500m)
Start om 10.30 uur
Serie     1 A         alle dames
               1 B        H 24

Start om 10.50 uur
Serie     2 A         H 14 t/m H 20 + H 50 t/m H 70
Serie     2 B         Masters H 40 + H 45

OD (zwemafstand = 1000m)
Start om 11.30 uur
Serie     1 A         Masters H 40 + H 55 t/m H 70
               1 B         Masters H 45 + H 50

Start om 12.00 uur
Serie     2 A         alle dames + trio’s
               2 B         H 24+ H16 + H18

Wij hopen dat jullie begrip voor de situatie kunnen opbrengen nu er zowel in een binnen- als buitenbad wordt gezwommen, maar wij hebben geprobeerd naar een zo goed mogelijk alternatief te streven om het nog steeds de "mooiste zondag van augustus" te laten zijn.

6

Re: Aalsmeer 28 augustus 2011

Ben wel blij dat het alsnog doorgaat!

Nu kan ik misschien de zwemtijd wel naar 8 minuten krijgen :x

7

Re: Aalsmeer 28 augustus 2011

Ga jij in wetsuit? (als je tenminste in buitenbad zwemt).
Ik zit voor de 1km eigenlijk te twijfelen, al die keerpunten, en je bent toch afhankelijk van de baan indeling...

8

Re: Aalsmeer 28 augustus 2011

Ik denk niet dat ik in wetsuit ga... Maar ik weet niet hoe koud het buitenbad is. Ik denk dat ik 'm voor de zekerheid wel meeneem.

Ja baanindeling is van belang nu. Weet niet meer wat ik had ingevoerd als zwemtijd...

9 Laatst bewerkt door amvandenberg (31-08-11 09:54:44)

Re: Aalsmeer 28 augustus 2011

Was ik maar in wetsuit gegaan ! Zal vreselijk kou te lijden voor en tijdens het zwemmen. Heb voor de eerste keer dit jaar in een zwembad boven de 9 minuten gezwommen...

Zwemmen: 9:56
Wissel:  2:21
Fietsen: 31:39
Wissel: 1:29
Hardlopen: 20:47

Totaal: 1:06:09

Maar volgens mij was het fietsen eerder 18km dan 20km?

10

Re: Aalsmeer 28 augustus 2011

Ik heb toch mn wetsuit maar aangetrokken. Ondanks een wat nadelige baanindeling toch ruim onder de 14min gezwommen op de 1km.
Fietsen ging langzaam in de eerste ronde. In de 2e ronde kwam de #2 dames langs en heb ik met haar stuivertje gewisseld (op de juiste afstand) gedurende de rest van de rondes. Lopen redelijk constant. Eindtijd 2u11, geen flauw idee hoe zich dat verhoudt tot vorig jaar 2u21.

fietsrondes waren volgens mij steeds 6km, dan kom je met 3x indd op 18km. En je mist het stukje van het surfstrand naar het zwembad. Lopen was volgens mij op enkele 10tallen meters na precies 10km.

11

Re: Aalsmeer 28 augustus 2011

Heerlijk zonder wetsuit gezwommen in het buitenbad, water was 19,3 graden.

12

Re: Aalsmeer 28 augustus 2011

Dr-Diesel schreef:

water was 19,3 graden.

Ha, wat dat betreft heb je helemaal gelijk. Een wetsuit trek je niet aan omdat het water te koud is smile
Ik zwem het lekkerst (zonder wetsuit) in een graadje of 18.
Het is gewoon eerlijk vals spelen als ik wel een wetsuit aanheb en iemand anders niet.

Verder ook alles goed gegaan?

13

Re: Aalsmeer 28 augustus 2011

heb ook meegedaan voor het eerst in aalsmeer....zeker terug volgend jaar.
2:08:34 op de 1/4.

zie race report hier: www.tripaolo.com en voor veel fotos op www.paolopolla.com

Cervelo P2 2011, Ultegra 6700, Zipp 404f en 808r (firecrest carbon clinchers)
blog: www.tripaolo.com
twitter: www.twitter.com/tripaolo
QR CODE: http://kimtag.com/PAOLO

14

Re: Aalsmeer 28 augustus 2011

Hey Paola, ik lees altijd je reports. Goed gedaan en tot ziens in A'dam (ik doe de hele)

En voor wat betreft het durven aanvallen op de loopafstand, gewoon na een kilometer of 2-3 (als je lekker ingelopen bent) beginnen te versnellen, ook al denk je dat je het einde niet gaat halen. Op een wedstrijddag kun je uiteindelijk toch iets meer dan in training! Heb ik laatste keer ook gedaan en gelijk een minuut van mijn looptijd.