26

Re: Triathlon Spijkenisse

Achter mensen aan rijden en inhalen klinkt voor mij toch meer als erop en erover ipv achter iemand blijven hangen.

27

Re: Triathlon Spijkenisse

Just kidding... wink

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

28

Re: Triathlon Spijkenisse

Nee, niet stayeren, inderdaad erop en erover smile

29

Re: Triathlon Spijkenisse

Offtopic: Holland Almere Triathlon 2011....dat was in mijn beleving het NK stayeren 2.0 - jammer! Iemand die deze ervaring met mij deelt?

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

30

Re: Triathlon Spijkenisse

Frankiboy schreef:

Offtopic: Holland Almere Triathlon 2011....dat was in mijn beleving het NK stayeren 2.0 - jammer! Iemand die deze ervaring met mij deelt?

Nee, geen last van gehad. 120 km solo gereden en 60 km samen met iemand op gereden (kop afwisselend (wat officieel ook verboden is, maar dat lijkt mij een niet te handhaven en trouwens ook onzinnig punt in het reglement)), maar wel op de reglementaire afstand van 12 meter. Heb ook niet echt veel mensen zien stayeren, maar het zal ongetwijfeld voor zijn gekomen smile

31 Laatst bewerkt door JanR (12-09-11 19:53:35)

Re: Triathlon Spijkenisse

draak schreef:

Maar ja het blijft de verantwoording van de atleet om goed te lopen.

Wat mij betreft is dat slechts een regel (/dooddoener) in alle wedstrijdreglementen zodat mensen niet hun geld terugeisen als ze door toedoen van de organisatie verkeerd worden gestuurd.

De organisatie is in de praktijk verantwoordelijk: deze wil immers een leuke wedstrijd en dat betekent dat het parcours goed uitgezet dient te worden, hierdoor kunnen de atleten zich het snot voor ogen racen, en hoeven ze zich niet bezighouden met navigeren. De wedstrijd gaat immers om de snelste atleet en niet om de atleet die het beste kan spoorzoeken. Daarvoor zijn speurtochten en scouts. Als atleten verkeerd lopen omdat het parcours niet goed is afgezet, dan heeft de organisatie gefaald, ook al is de atleet in theorie verantwoordelijk.

32

Re: Triathlon Spijkenisse

doorn184 schreef:

Bij mij ging het gelukkig allemaal goed. Een tijd van onder de 3 uur (2:56), dus ik ben er blij mee. Echter het loopparcours was saai en het aantal waterposten was gering. Ik heb de organisatie al de suggestie gestuurd om een parcours van 2,5 km op te zoeken. Dan kun je met minder waterposten en vrijwilligers af, terwijl het rondje duidelijker wordt. Wat vinden jullie hiervan?

Oneens, veel herhalingen op een kortparcourtje vind ik veel saaier dan een grote ronde.

33

Re: Triathlon Spijkenisse

Roland_Amersfoort schreef:
doorn184 schreef:

Bij mij ging het gelukkig allemaal goed. Een tijd van onder de 3 uur (2:56), dus ik ben er blij mee. Echter het loopparcours was saai en het aantal waterposten was gering. Ik heb de organisatie al de suggestie gestuurd om een parcours van 2,5 km op te zoeken. Dan kun je met minder waterposten en vrijwilligers af, terwijl het rondje duidelijker wordt. Wat vinden jullie hiervan?

Oneens, veel herhalingen op een kortparcourtje vind ik veel saaier dan een grote ronde.

Voor allebei is wat te zeggen. Uit het oogpunt van de toeschouwers zijn rondes juist wel weer leuk. Voor het publiek is het een vrij saaie triathlon. Van het fietsen kun je bijna alleen de start- en finish zien, bij het lopen idem dito.

34

Re: Triathlon Spijkenisse

Klopt, maar ik neem geen familie en vrienden meer mee. Ik heb gemerkt dat het voor het publiek eigenlijk nooit echt een aantrekkelijke sport is om naar te kijken en voor mezelf leidt het alleen maar af als ik bekenden om me heen heb.