1

Onderwerp: Walter

Ik heb me gisteren geregistreerd en zal mezelf even voorstellen:

Ik kom uit Delft en ben 38 jaar. Tot 4 jaar geleden was ik een echte non-sporter: ongezonde levensstijl waarbij ik liefst in de auto naar de groenteboer om de hoek ging. Door knieproblemen (reumatisch) voelde ik me ook bevestigd in het niets doen. Totdat ik ook nog RSI in mijn schouders en armen kreeg als gevolg van computerwerk. Op aanraden van een fysio ben ik toen gaan zwemmen. Vanaf de eerste zwemsessie was ik verslaafd: ik ben dit zwemmen van 'medisch noodzakelijk' op gaan voeren naar conditietrainen en zwem nu zonder problemen 60 baantjes borstkrol (en heb hierna het gevoel er nog wel 60 te kunnen). Vorig jaar kwam ik op het idee om een tweedehands mountainbike te kopen zodat ik ook wat aan mijn beenspieren kon trainen. De inzet was gewoon naar mijn werk fietsen maar omdat ik van de verkoper nogal wat fietssportspullen bij de fiets kreeg ben ik gestart met strandfietsen. Ook bij het fietsen sloeg de verslaving toe waardoor ik nu in ieder geval 1x per week, weer of geen weer, een rit van 60km maak waarvan 12km over het strand. Dit bevalt mij zo goed dat ik besloten heb om ook te gaan hardlopen. De laatste tijd heb ik me wat verdiept in het Triathlon en het lijkt mij geweldig om hiervoor te gaan trainen. Wat mij betreft zou ik graag in september mee willen doen met de 1/4 van Monster als dat haalbaar is. Vooral omdat ik het strandfietsen en zeezwemmen erg leuk vind om te doen. Het lopen moet ik nog op gaan bouwen en daar wil ik deze week eigenlijk mee gaan starten. Ik hoop op o.a. dit forum veel antwoorden te vinden op de vele vragen die ik heb op het gebied van triathlon. Ik heb uiteenlopende vragen op het gebied van trainen, materiaal, deelnemerseisen, wedstrijdvoorbereiding,  etc..  De eerste vraag waar ik deze week een antwoord op wil vinden is de keuze van de hardloopschoen. Iets dat voor mij met mijn knieverleden extra aandacht vraagt. Ik ga de komende tijd eens lekker neuzen in het forum hier.

Groeten, Walter

2

Re: Walter

Beste Walter,

Ik denk dat je er veel baat bij hebt om lid te worden van een triathlon club... die kunnen je met raad en daad bijstaan en gezamelijk trainen is veeeeeeel leuker. In Den Haag zit RTC (zuiderpark), die organiseren (samen met TTL, Leidschendam) tevens de beach challenge in Monster.

3

Re: Walter

Lijkt me inderdaad best leuk. Ik zal eens informeren bij de vereniging in het zuiderpark.  Bedankt voor de tip. Ben je hier zelf ook lid?
Groeten Walter

4

Re: Walter

Walter

Ook in Pijnacker zit een actieve club (TRIP) Wellicht iets voor je?

Martin

5

Re: Walter

Bedankt voor de tip, Martin. Pijnacker is wel heel dichtbij, ik ga zeker eens informeren.