1

Onderwerp: polar 400 lekt

Mijn polar 400 laat water binnen als ik er mee ga zwemmen. Opgestuurd naar Polar en die hebben hem getest en waterdicht bevonden. Ik zou op de knoppen hebben gedrukt volgens hun servicedienst.
Ik weet echter zeker dat ik dat niet heb gedaan. Zij testen hem als waterdicht maar toch komt er water in.. en niet zo'n klein beetje. ra ra hoe kan dat . Heeft iemand anders hier ook nare ervaring mee ?

2

Re: polar 400 lekt

simon kok schreef:

Mijn polar 400 laat water binnen als ik er mee ga zwemmen. Opgestuurd naar Polar en die hebben hem getest en waterdicht bevonden. Ik zou op de knoppen hebben gedrukt volgens hun servicedienst.
Ik weet echter zeker dat ik dat niet heb gedaan. Zij testen hem als waterdicht maar toch komt er water in.. en niet zo'n klein beetje. ra ra hoe kan dat . Heeft iemand anders hier ook nare ervaring mee ?

Zelfde soort probleem gehad, echter dan met een RS800CX. Ook water in het horloge. Via dealer twee keer opgestuurd naar Polar en deze kwamen met hetzelfde als jouw verhaal: ik zou onder water op de knoppen hebben gedrukt. Sorry hoor, maar in de handleiding (online) staat dat je niet op de knoppen mag drukken onder water.
De eerste keer werd het horloge overigens wel onder garantie gerepareerd door Polar, dus eea lijkt afhankelijk van wie 'm in handen krijgt.

Het werd de tweede keer een langdradig welles/nietes spelletje. Polar wilde niet repareren zonder de kosten door te berekenen. Via mijn dealer tot een andere oplossing gekomen: horloge ongerepareerd terug laten sturen door Polar en een Garmin 310XT voor een heel mooi prijsje aangeschaft.
Problemen over en na 1 1/2 jaar geen soortgelijke problemen met de Garmin gehad. Eigenlijk alleen maar blij dat ik deze switch heb gemaakt.

Ik heb sterk het idee dat het ook met de knoppen van de Polar te maken heeft. Deze reageren soms niet, soms wel direct op het indrukken. Mogelijk dat ze (even) blijven hangen waardoor er water tussen kan komen. Zou niet moeten kunnen, maar ja.............

3 Laatst bewerkt door JanR (09-09-11 12:40:18)

Re: polar 400 lekt

Ik heb wellicht hetzelfde probleem. Drie weken terug hoorde ik heel zacht gekraak: bleek van mijn polar afkomstig (RS800CX). Omdat de batterij bijna leeg was heb ik die nog even vervangen, omdat ik in Almere geen problemen wilde krijgen. Maar je raadt het al: nota bene 's ochtends op weg naar Almere kijk ik op mijn horloge: akelig leeg scherm. Uit iemand anders z'n polar een batterij gehaald en die in mijn Polar gedaan en toen deed hij het weer. Na het zwemmen deed hij het nog, maar gedurende het fietsen merkte ik dat het beeld langzaam verdween en na een km of 60 was het scherm weer leeg. Lastig, want nu was ik mijn tijd, mijn hartslag én mijn snelheidgegevens kwijt.

In oktober 2009 had ik de Polar aangeschaft, dus nog nét binnen de garantietermijn. Hij is nu opgestuurd naar Polar. Benieuwd wat ik te horen krijg.

4

Re: polar 400 lekt

Waarschijnlijk krijg je te horen dat je de knoppen ingedrukt hebt onder water :-)

5

Re: polar 400 lekt

Bij mij is het precies zo gegaan als bij Rene, 1ste keer lek gerepareerd onder garantie, 2de keer lek vette pech, zoek het verder zelf maar uit.

Ik heb me er nog niet bij neergelegd. Mijn locale dealer doet ook zijn best voor me. Hij heeft het horloge zelf op waterdichtheid getest en ja hoor, opnieuw water ingekomen. En nee, de beste man heeft niet op de knoppen gedrukt !! Nu weer opnieuw naar polar gestuurd om te laten beoordelen. Voor de derde keer dus. wordt vervolgd.

6

Re: polar 400 lekt

heb het zelfde probleem gehad. bij een juwelier die door polar goed gekeurd is mijn kast laten vervangen.
vervolgens blijven de knoppen hangen waardoor er zelfs in de regen water in komt. polar stuk en ligt aan het knop indrukken dus pech.
heb nu een timex gaat prima ook als de knopjes indrukt onderwater

7

Re: polar 400 lekt

Note to self: Don't buy Polar!

8

Re: polar 400 lekt

Roland_Amersfoort schreef:

Note to self: Don't buy Polar!

smile

9

Re: polar 400 lekt

Het voordeel is wel dat we zolangzamerhand weten dat het niet aan de gebruiker ligt. Op een gegeven moment ga je toch en blijkbaar onnodig twijfelen aan jezelf.

Ik houd het bij mijn Garmin.

roll Zouden de "technici" bij Polar dit ook lezen?

10 Laatst bewerkt door JanR (14-09-11 13:50:08)

Re: polar 400 lekt

JanR schreef:

Ik heb wellicht hetzelfde probleem. Drie weken terug hoorde ik heel zacht gekraak: bleek van mijn polar afkomstig (RS800CX). Omdat de batterij bijna leeg was heb ik die nog even vervangen, omdat ik in Almere geen problemen wilde krijgen. Maar je raadt het al: nota bene 's ochtends op weg naar Almere kijk ik op mijn horloge: akelig leeg scherm. Uit iemand anders z'n polar een batterij gehaald en die in mijn Polar gedaan en toen deed hij het weer. Na het zwemmen deed hij het nog, maar gedurende het fietsen merkte ik dat het beeld langzaam verdween en na een km of 60 was het scherm weer leeg. Lastig, want nu was ik mijn tijd, mijn hartslag én mijn snelheidgegevens kwijt.

In oktober 2009 had ik de Polar aangeschaft, dus nog nét binnen de garantietermijn. Hij is nu opgestuurd naar Polar. Benieuwd wat ik te horen krijg.

De polar is vandaag weer opgehaald. Een van de knoppen bleek vast te zitten. Hij is gemaakt en ze hebben er een nieuw batterijtje in gedaan. Niets aan het handje! Keek ik in het logboek van mijn horloge: bleek dat zelfs het fietsonderdeel in Almere gewoon helemaal is geregistreerd, dus ik kan twee weken na Almere ook nog gewoon mijn gevoel aan getallen koppelen. Extra goed nieuws!

11

Re: polar 400 lekt

Vandaag bij de dealer geweest. Hij heeft te horen gekregen dat hij de knoppen bediend heeft en dat er daarom water in is gekomen. Ze hebben het horloge getest en is waterdicht zeggen ze. Het water blijkt langs de rode bedieningsknop naar binnen te komen. Eigen schuld dikke bult, zeggen ze.
Nu het horloge dus drie keer met water retour is gestuurd en ik er de schuld van kreeg het zelf veroorzaakt te hebben sta ik nu met lege handen. Of beter met een lege pols. Ze denken misschien dat we op de wereld zijn om ze te pesten door steeds een lek horloge op te sturen en deze voor garantie te claimen ???
Tja, nu moet ik me maar eens beraden hoe ik hier mee verder moet. Heeft iemand een suggestie ?

12 Laatst bewerkt door Rogier (17-09-11 11:02:37)

Re: polar 400 lekt

simon kok schreef:

Vandaag bij de dealer geweest. Hij heeft te horen gekregen dat hij de knoppen bediend heeft en dat er daarom water in is gekomen. Ze hebben het horloge getest en is waterdicht zeggen ze. Het water blijkt langs de rode bedieningsknop naar binnen te komen. Eigen schuld dikke bult, zeggen ze.
Nu het horloge dus drie keer met water retour is gestuurd en ik er de schuld van kreeg het zelf veroorzaakt te hebben sta ik nu met lege handen. Of beter met een lege pols. Ze denken misschien dat we op de wereld zijn om ze te pesten door steeds een lek horloge op te sturen en deze voor garantie te claimen ???
Tja, nu moet ik me maar eens beraden hoe ik hier mee verder moet. Heeft iemand een suggestie ?

Ik heb mijn garmin 2e hands gekocht, hierbij bleek het geluid weg te zijn (oxidatie van de pieper) wat ook door zwemmen kan komen maar ook door zweet. Aangezien dit een bekend euvel is heb ik het erop gewaagd en ben met garmin gaan bellen.

Nadat ik garmin nedrland gebeld had bleek dat de mijne middels grijze import was verkocht. Daar konden/mochten ze mij dus niet helpen. Ikwerd daarom vriendelijk gewezen op de UK waar deze vandaan kwam.

Even in de telefoon geklommen met UK en daar een vriendelijke man gesporken. Bijna de gehele waarheid verteld (het serie nummer stond nog op de vorige eigenaar). iets met gekregen van een vriend en maar hoe moet het geluid aan?

Daar befonnen ze de normale procedure met een reset en de test die in het horloge zit. Hiermee was geen geluid te horen. "Oh dan is de speaker kapot, hij is nog niet oud (2 jaar?) dus dit is een geval fabrieks garantie, stuur 'm maar op (7,70 aangertekend buitenland) dan repareren we 'm"

Uiteraard gedaan en week later een nieuwe ontvangen (was gewoon omgeruild).

Het kan dus wel........

13

Re: polar 400 lekt

Goed bericht vandaag.
Het heeft me veel moeite gekost maar uiteindelijk heeft Polar erkent dat ze een verkeerde inschatting van mijn klacht hebben gemaakt. Ze hebben me een nieuw horloge gestuurd met een excuusbrief van de manager incluis.
Ik ga er van uit dat dit lijntje hiermee gesloten kan worden aangezien ik voorheen ook 5 jaar met veel plezier gezwommen heb met mijn rs400 moet dit met mijn nieuwe klokkie ook wel gaan lukken.
Ik heb mijn vertrouwde klokje weer om en ik zie uit naar mijn voorbereiding op Almere (als die nog doorgaat).
sportieve groet Simon Kok

14

Re: polar 400 lekt

Ik heb met de garantie van polar tot hiertoe ook nog nooit problemen gehad laatst vernieuwd binnewerk omdat er ook vocht inkwam en juist de verzendingskosten moeten betalen.