1

Onderwerp: Sebastiaan uit Den Bosch

Vroeger heb ik veel aan hardlopen gedaan, maar door een knieblessure is de klad erin gekomen. Na die blessure heb ik redelijk veel aan indoor klimmen gedaan en gefitnesst.  Daarnaast heb ik een MTB gekocht om weer wat aan duursport te doen, maar fietsen vind ik minder leuk dan lopen. Nu sinds dik twee jaar zwem ik en dat bevalt me goed. En op de een of andere manier ben ik eraan gaan denken om een triathlon te gaan doen (mede na het zien van deze YouTube-docu) en heb me voorgenomen om in juni de kwart triathlon van Terheijden te gaan doen. Nu dus een voorbereidingstijd van acht maanden en dat moet afdoende zijn.

Ik heb me voorgenomen om eerst (mede i.v.m. winter) weer te gaan fitnessen en voornamelijk te gaan spinnen, krachttraining (compound) te doen en wat op de loopband te staan. Daarnaast wil ik sowieso één keer per week blijven zwemmen en wekelijk of te fietsen of te lopen.

Alvast een voorspelling (je moet jezelf toch wel een doel stellen) van de tijd waarop ik uit ga komen in juni 2012 bij de kwart triathlon van Terheijden smile
- zwemmen: 16-17 min
- fietsen: 75-90 min
- lopen: 45-55 min

Met de twee wisseling verwacht (hoop!) ik dus uit te komen op een eindtijd van 02:30 - 02:45.

2

Re: Sebastiaan uit Den Bosch

Vergeet niet op tijd te beginnen met koppeltrainingen (lopen-fietsen) . Dat is een heel specifiek vorm van training maar kan je echt vele minuten winst opleveren.

3 Laatst bewerkt door Rogier (06-10-11 21:16:13)

Re: Sebastiaan uit Den Bosch

Welkom, bossenaren zijn altijd gezellig. Top dat je weer lekker aan de gang gaat.

Was de blessure door overbelasting of door iets anders. Anders zou ik heel rustig het lopen weer oppakken.
Hou er rekening mee dat de pezen rond de knie veel meer tijd nodig hebben om aan te sterken en lange belasting van duurloop bij onvoldoende voorbereiding snel tot klachten kunnen leiden die je ver terug werpen in je schema.

Succes