1

Onderwerp: Emiel uit Krimpen aan den IJssel

42 jaar en woonachtig in Krimpen aan den IJssel.
Sport verleden judo en zaalvoetbal. Sinds 1999 aan het hardlopen en diverse marathons gelopen.
Vorig jaar tijdens training voor marathon Rotterdam blessure gekregen. (scheenbeen blessure)
Kon daarom niet lopen. Ben toen in de plaats van lopen op mijn mountainbike gestapt en een paar maanden
rondgereden in de omgeving om mijn conditie op peil te houden. Dit vond ik erg leuk moet ik zeggen.
Momenteel train ik voor de marathon van Nice - Cannes (marathon des alpes maritimes) op 20 november a.s.
Na deze marathon wil ik mezelf gaan storten op de triathlon. Dit is iets wat ik eigenlijk al jaren wil.
Ik weet nog niet of ik een 1/4 of een 1/2 wil doen. Begin eind november gewoon en kijk hoe het gaat. Op internet heb ik gezocht naar schema's maar die zijn er niet veel.  Wellicht dat ik mezelf aansluit bij een vereniging in de buurt.
Dit forum wil ik graag gebruiken om informatie uit te wisselen en informatie te verzamelen aangezien ik op triathlon gebied een absolute leek ben.
Sportieve groeten,
Emiel

2

Re: Emiel uit Krimpen aan den IJssel

Emiel schreef:

42 jaar en woonachtig in Krimpen aan den IJssel.
Sport verleden judo en zaalvoetbal. Sinds 1999 aan het hardlopen en diverse marathons gelopen.
Vorig jaar tijdens training voor marathon Rotterdam blessure gekregen. (scheenbeen blessure)
Kon daarom niet lopen. Ben toen in de plaats van lopen op mijn mountainbike gestapt en een paar maanden
rondgereden in de omgeving om mijn conditie op peil te houden. Dit vond ik erg leuk moet ik zeggen.
Momenteel train ik voor de marathon van Nice - Cannes (marathon des alpes maritimes) op 20 november a.s.
Na deze marathon wil ik mezelf gaan storten op de triathlon. Dit is iets wat ik eigenlijk al jaren wil.
Ik weet nog niet of ik een 1/4 of een 1/2 wil doen. Begin eind november gewoon en kijk hoe het gaat. Op internet heb ik gezocht naar schema's maar die zijn er niet veel.  Wellicht dat ik mezelf aansluit bij een vereniging in de buurt.
Dit forum wil ik graag gebruiken om informatie uit te wisselen en informatie te verzamelen aangezien ik op triathlon gebied een absolute leek ben.
Sportieve groeten,
Emiel

Kijk een loper er bij, Welkom,

Hoewel ik hoofdzakeoijk een loper ben is hier genoeg enthousiasme en kennis te vinden. doe er vooral je voordeel mee.

3

Re: Emiel uit Krimpen aan den IJssel

Welkom Emiel,

Heb je wel eens gezwommen? Bij zwemmen draait het namelijk allemaal om techniek. Een deskundige begeleiding in welke vorm ook kan je daarbij enorm helpen.

Voor wat betreft de keuze tussen een 1/4 of een 1/2 triathlon, mg ik je adviseren om eerst een 1/4 te doen, met name om wat ervaring op te doen met wisselzones en met verdelen van je krachten in een wedstrijd. Dit is bij een triathlon namelijk veel minder liniear dan bij een loopwedstrijd. Een of meer kwartjes zijn voor iemand die al marathons loopt niet zo'n heel zware belasting, daar kun je er zeker twee of drie van inplannen in mei (begin van het seizoen). Dan kom je veel beter beslagen ten ijs voor je eerste halve.

4

Re: Emiel uit Krimpen aan den IJssel

gezellig iemand uit de regio!!!! Ik woon zelf ook in Krimpen, dus wellicht kom ik je nog wel ergens tegen!

5 Laatst bewerkt door Emiel (14-10-11 18:16:24)

Re: Emiel uit Krimpen aan den IJssel

Roland::
Zwemmen nooit echt buiten het vakantie baantjestrekken om gedaan. Hier ligt voor mij een braakliggend terrein!
Zal mezelf waarschijnlijk daar wel flink tegen komen.
Het is wellicht inderdaad verstandig om eerst een paar 1/4 triathlons te doen voor de stap naar verder.
Had voor mezelf het doel gesteld om de 1/2 te gaan doen in Antwerpen volgend jaar juli.
Geen idee of dat haalbaar is.

Dimitri:
Leuk ook iemand uit Krimpen. Zag op je twitter een foto. Herkende je niet maar je lijkt wel op iemand die ik
regelmatig zondag ochtend zie lopen in de regio. (Algerabrug, richting Brienenoord enz).
Heeft dan vaak petje en zonnebril op. Misschien ben jij het wel ;-)

6

Re: Emiel uit Krimpen aan den IJssel

ik loop eigenlijk voornamelijk richting lekkerkerk of oudekerk....
Heb wel vaak een wit petje op. Jeetje lijk wel een blind date show op deze manier ;-)

7

Re: Emiel uit Krimpen aan den IJssel

Dimitriathlon schreef:

ik loop eigenlijk voornamelijk richting lekkerkerk of oudekerk....
Heb wel vaak een wit petje op. Jeetje lijk wel een blind date show op deze manier ;-)

Dat ligt eraan, zit je op stoel nummer 1,2 of 3

8 Laatst bewerkt door Frankiboy (15-10-11 12:15:26)

Re: Emiel uit Krimpen aan den IJssel

Aaaah leuk! omstreken Rotterdam, succes Emiel en wellicht komen we elkaar nog is tegen..

Wat betreft race keuze. Mijn 1ste triathlon was ook de halve van antwerpen, kan prima - zeker als je net als ik toendertijd al endurance ervaring hebt door het rennen van marathons! Wissels gaan dan misschien niet zo soepel, maar hej, het is je eerste keer dus dat is ook het belangrijkste niet. Ik nam mijn keuze voor de halve puur vanwege het feit dat ik een grote uitdaging wou + al endurance ervaring had, en aangezien ik nog geen tijd ambitie had (nog geen triathlon gefinisht) koos ik voor de halve. Finishen van een kwart is voor jou - gok ik - een makkie. Gewoon zorgen dat je paar keer per week zwemt en dit je niet teveel vermoeid en you will be just fine - lekker van genieten!

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1