1

Onderwerp: Wat maakt een goede/leuke (off-road) duathlon?

Hallo allen,

Wij willen met de triathlonvereniging op niet al te lange termijn een off-road duathlonevenement/wedstrijd organiseren.

Het doel is om een evenement te maken wat voor sporters interessant is, maar ook voor de mensen om de sporter heen. Het moet dus sportief uitdagend zijn, maar ook leuk genoeg om man/vrouw/kinderen/opa/oma/vriend/vriendin etc, zodat het uit kan groeien tot een van de grotere evenementen.

Ze hebben me niet voor niets aangesteld in de organisatie als jonge hond/enthousiasteling, dus ik bruis van ideeen. De vraag is alleen of al die ideeen leiden tot meer deelname en grote tevredenheid bij de deelnemers ;-)

Vandaar dat ik aan jullie de vragen wil stellen: Wat maakt een duathlon voor jullie de moeite waard? Is er behoefte aan om bij een duathlon meer aandacht te besteden aan de mensen er om heen? Wat zijn redenen om wel/niet te komen? Wat geeft het net dat beetje extra?

Alle meningen zijn welkom! Ik ben benieuwd! :-D

2

Re: Wat maakt een goede/leuke (off-road) duathlon?

Denk dat de locatie heel belangrijk is?
Waar wordt gefietst en waar wordt gelopen. Mensen willen een uitdagend parcour.
Wat kleinere rondes zodat het voor het publiek ook goed te volgen is.
Een goede speaker.

3

Re: Wat maakt een goede/leuke (off-road) duathlon?

Thx denniss! En wat zou je er graag om heen willen? Is een finishdorp belangrijk? Fotograaf? Herinnering?

4

Re: Wat maakt een goede/leuke (off-road) duathlon?

een kantine in de buurt, het liefst aan het parcours is voor de toeschouwers aantrekkelijk. Denk aan start-finish op een atletiekbaan/voetbalterrein.
Een korte en een langeafstand. Dus aan de ene kant uitdagend en aan de andere laagdrempelig (naar voorbeeld Etten Leur en Arnhem)
Een "landmark" in het parcours. Voorbeeld: de Cauberg, de piramide van Austerlitz, de Erasmusbrug, of indien dat niet beschikbaar is iets kunstmatigs als een lange trap in een veldrit ofzo.

5

Re: Wat maakt een goede/leuke (off-road) duathlon?

Een attractie om kinderen bezig te houden. Zo'n enorm luchtkasteel kost relatief heel weinig en ouders hebben even een kwartiertje de handen vrij.

6

Re: Wat maakt een goede/leuke (off-road) duathlon?

niet zo 123 een antwoord maar finish start op een atletiekbaan is voor het publiek wel erg saai lijkt me.
OK er is een kantine maar er gebeurd natuurlijk niets, je wil als publiek op de heuvel staan waar bijna niemand bovenkomt.

7

Re: Wat maakt een goede/leuke (off-road) duathlon?

Dank jullie voor al jullie tips!

@draak: Je bedoelt dat het publiek de sporters wil zien zwoegen? Of willen ze een plek waar ze leuk kunnen onthalen?

8

Re: Wat maakt een goede/leuke (off-road) duathlon?

Ik zou zeggen....kom de 29ste Januari eens kijken bij(of doe mee aan)  de Crossduathlon Etten-Leur http://www.crossduathlonetten-leur.nl/

Een goed georganiseerde, en leuke duathlon in een mooi gebied.

9

Re: Wat maakt een goede/leuke (off-road) duathlon?

Tri-girl schreef:

Dank jullie voor al jullie tips!

@draak: Je bedoelt dat het publiek de sporters wil zien zwoegen? Of willen ze een plek waar ze leuk kunnen onthalen?

Dat eerste!