1

Onderwerp: Triathlon boek

Dag,

Ik ben aan het trainen voor een kwart triathlon in Veenendaal volgend jaar.
Geweldig om op het forum te lezen over deze sport.

Maar ik ben benieuwd of iemand ook een boek heeft over triathlon die hij of zij mij
aan kan raden?
Ik wil graag wat meer weten over trainen, achtergrond van het trainen en trainingsschema's

Bij voor baat dank voor het advies!

2

Re: Triathlon boek

je kunt eens kijken naar compleet handboek trainen voor de triathlon of triathlon trainingsprogramma kijken. Ter bestellen op het net of te kopen in de boekhandel.
Er staan ook schema´s in, masar let wel op: een algemeen schema is niet voor iedereen geschikt.....

Wilma

Winnaars zijn een deel van de oplossing, verliezers een deel van het probleem.
Ik ben een winnaar.........

3

Re: Triathlon boek

WilliamvdB schreef:

Ik wil graag wat meer weten over trainen, achtergrond van het trainen en trainingsschema's

moet dat per se een triathlon boek zijn?

wat ik goede boeken vind:
lore of running, Tim Noakes. Is niet alleen voor de loopsport geschikt, maar voor alle duursporten. Daarin wordt de wetenschap rond training, voeding en blessures samengevat op een begrijpelijke manier. Wel alleen in het engels geloof ik. Oh, er staat ook een stukje in over hoe Mark Allen getraind heeft. Dat kleine hoofdstukje ontkracht heel wat mythes rond triathlon training.

Running to the top: Arthur Lydiard. Is vast wel vertaald in het Nederlands. Beetje oud, en heel simpel. Wel erg goed en toepasbaar in de praktijk.

Swimming fastest. Ernest Maglischo. Alleen in het engels, wel grotendeels goed.

4

Re: Triathlon boek

Op play.com hebben ze een aantal (engelstalige boeken)

Bijvoorbeeld;
http://www.play.com/Books/Books/4-/1087 … fer=search

Ze hebben geen verzendkosten en versturen duur vaak ongeveer 2 weken, maar heb er erg goede ervaringen mee

5

Re: Triathlon boek

The triathlete's training bible van Joe Friel geeft veel info en is prettig leesbaar (engels).

JAB

6

Re: Triathlon boek

mee eens. The Bible. The perfect distance is ook prima en heeft een wat flexibelere aanpak - Tom Rodgers. En Iron Fit van Don Fink, geeft ook veel schema's en praktische tips.

Hans

triathlon is 3x leuker!

7 Laatst bewerkt door René S. (06-12-11 12:15:18)

Re: Triathlon boek

jab schreef:

The triathlete's training bible van Joe Friel geeft veel info en is prettig leesbaar (engels).

JAB

+1.  Aanrader en zeker makkelijk leesbaar (via Bol.com, CRC of Wiggle te bestellen).

8

Re: Triathlon boek

Bible is wel een opmerkelijke naam voor een boek over een onderwerp dat heel veel nuance vereist. Ga je ook naar de triathlonhel als je de regels van dat boek overtreedt?

9

Re: Triathlon boek

Dank een ieder voor zijn of haar reactie. Ik denk dat ik maar de triathlon bible bestel.

William

10 Laatst bewerkt door René S. (09-12-11 14:22:38)

Re: Triathlon boek

thijs schreef:

Bible is wel een opmerkelijke naam voor een boek over een onderwerp dat heel veel nuance vereist. Ga je ook naar de triathlonhel als je de regels van dat boek overtreedt?

Hangt er vanaf hoezeer je in je geloof opgaat wink.

11 Laatst bewerkt door BlackDog (11-12-11 20:53:28)

Re: Triathlon boek

Koop zeker NOOIT deze : Trainen voor de Triathlon door Paul van den Bosh en Marc Herremans.

De helft van het boek bestaat uit grafieken waar je moet gaan uitleiden welke de beste is voor jou leeftijd/training.  Dus staan daar paaaagina's grafieken in die niet eens van jou van toepassing kunnen zijn.

Zwemtechniek verbeteren....met enkel tekst en zonder foto's of tekeningen.

Ik heb er als beginner niks uit geleerd.

Ik had dit jaar nog een paar vrienden (triathlonbeginners) die het boek wouden kopen. Ik zei "wacht...ik heb die liggen. Neem ze mee en als je ze echt kunt gebruiken hou ze maar want ik ben er niks mee".

Het boek kwam telkens na een paar weken terug.


Zo goed is het boek  :s

12

Re: Triathlon boek

Ik heb die boek ook. Heb vrijwel alle boeken van Paul van den Bosch en daar komt vrijwel constand hetzelfde in voor. Heb die boek de pure kracht ook en die is ook niet zo heel bar vind ikzelf. Betre een trainer zoeken dan uit een boekje.

13

Re: Triathlon boek

Hier vind je interessante boeken : http://www.runinfo.nl/boekentriathlon.htm

Mijn boek staat trouwens ook helemaal onderaan die pagina.

14

Re: Triathlon boek

Ik ben zelf enthousiast over de Time Crunched Triathlete van Chris Carmichael. In begrijpelijke taal wordt de trainingsleer behandeld en er staan diverse schema's in voor sprintafstanden tot 70.3. Uitgangspunt is dat je niet meer dan 8 uur per week hebt, waardoor de trainingen wel intensief zijn.