1

Onderwerp: Midden afstand triathlon

Ik ben opzoek naar een triathlon tegen het eind van het seizoen over de midden afstand.
Dus niet zo'n 70,3 maar je bijna niet nat word in verhouding tot het fietsen en lopen maar minimaal 2,5km zwemmen.
zeg maar een O2 afstand van de ITU.
weet iemand wat?

2

Re: Midden afstand triathlon

Tja, niet eind van de zomer. maar Leiderdorp is begin augustus.
snel zwemparcours van 2,5km

3

Re: Midden afstand triathlon

mmm, zat meer aan waat exotischer te denken, en inderdaad nog iets te vroeg in het seizoen

4

Re: Midden afstand triathlon

Frankrijk heeft in het najaar altijd wel wat leuke halve triathlons heb ik Petitmas wel eens zien schrijven. Maar of dat midden of halve IM afstanden zijn weet ik niet. Inj de Benelux heb je alleen halve IM's (Neerpelt, ALmere, Eupen en Leiderdorp)

Dit jaar zie ik ook geen EK op de kalender van de ETU alleen een WK LD in Baskenland eind Juli met 4-120-30km.

De website van de franse bond is, http://www.fftri.com/

5

Re: Midden afstand triathlon

In 2010 en 2011 was er in oktober een 3OD op Ibiza. Ik vind nu geen goede link meer. Hij leek mij wel leuk maar mijn programma zit en zat vol.

6

Re: Midden afstand triathlon

Eupen was een mooie wedstrijd in begin augustus. Ik heb die een paar jaar terug eens gedaan. 2.5 zwemmen in 1 ronde in een groot stuwmeer, 75-80 fietsen met een paar bultjes in het parcours en dan 20 lopen. Ook niet vlak.

7

Re: Midden afstand triathlon

Eupen is inderdaad mooi, maar ook weer 1,9 zwemmen.

8 Laatst bewerkt door Arnoutdv (19-01-12 14:54:12)

Re: Midden afstand triathlon

De meeste triathlons zijn wat de afstanden betreft toch rechtstreeks afgeleid van de hele triathlon.
De verhouding tussen de afstanden is, wat ik gezien heb, bijna altijd gelijk.

Hele: Z 3.8km, F 180km, L 42.2km
1/2: Z 1.9, F 90km L 21.1km
1/4: Z 1km, F 40km, L 10km
OD: Z 1.5km, F 40km, L 10km

De OD heeft in verhouding de langste zwemafstand.

9

Re: Midden afstand triathlon

@Draak; ik heb me eergisteren ingeschreven voor de halve van Gerardmer. Avontuurlijk genoeg met een heuvelachtig parcours. Wel 1,9km zwemmen, maar ik zal je niet tegenhouden als je nog een extra rondje wilt zwemmen...

10

Re: Midden afstand triathlon

Arnoutdv schreef:

De meeste triathlons zijn wat de afstanden betreft toch rechtstreeks afgeleid van de hele triathlon.
De verhouding tussen de afstanden is, wat ik gezien heb, bijna altijd gelijk.

Hele: Z 3.8km, F 180km, L 42.2km
1/2: Z 1.9, F 90km L 21.1km
1/4: Z 1km, F 40km, L 10km
OD: Z 1.5km, F 40km, L 10km

De OD heeft in verhouding de langste zwemafstand.

Er zijn nog heel wat meer varianten, zoals O2 en O3 (resp. twee en drie keer de Olympische afstand) en de 111 zie je ook wel eens (1-100-10). Om maar niet te spreken van de ultra's.

11

Re: Midden afstand triathlon

en ik ben dus eigenlijk opzoek naar een O2 wedstrijd liefst in het najaar en ergens waar het warm is.
Maar kennelijk heeft het ironman concern de sport stevig in haar greep.

Misschien maar opzoek naar een leuke OD in spanje ofzo......

12

Re: Midden afstand triathlon

draak schreef:

en ik ben dus eigenlijk opzoek naar een O2 wedstrijd liefst in het najaar en ergens waar het warm is.
Maar kennelijk heeft het ironman concern de sport stevig in haar greep.

Misschien maar opzoek naar een leuke OD in spanje ofzo......

Misschien staat hier wat tussen: http://www.trimapper.com/tris_eu/tris_eu.htm

Maar hij is niet overal up to date zie ik, want de Ibiza triathlon staat er wel tussen maar die link is dood.

13

Re: Midden afstand triathlon

draak schreef:

Maar kennelijk heeft het ironman concern de sport stevig in haar greep.

het is natuurlijk niet de schuld van een bedrijf om het gebrek aan zwemmotivatie onder triathleten zakelijk uit buiten he  wink

dit type wedstrijden zijn er inderdaad bijna niet (meer).

in juni ken ik er nog wel een: kulmbach 2,5 - 80 - 20. Schijnt zeer goed georganiseerd te zijn, maar zal wel veel te vroeg in het jaar zijn?