1

Onderwerp: Newbie

Hoy ik ben Thomas,

Via een omweg in de ban van de triathlon geraakt. Ik ben een fervent rugbyspeler en lopen en zwemmen doe ik standaard om de conditie te onderhouden. Tijdens de kerstperiode een beetje verkouden geraakt en op de fiets geklommen.
Vorig weekend de 3 gecombineerd:

Lopen 10 km (45 min)
zwemmen 2 km (50 min)
fietsen 40 km ( 50 min)

En I love it. Nadien even op internet gekeken maar een hele triathlon is een beetje teveel van het goede. Graag zou ik een 1/4 triathlon proberen en trachten uit te doen. Ik merk ook dat veel mensen zich dood staren op tijden ( heb ik ook gedaan enkele zinnen terug) maar voor mij is het slagen van de missie belangrijker dan de tijdspanne.

Greets T.

2

Re: Newbie

Bismarck schreef:

Hoy ik ben Thomas,

Via een omweg in de ban van de triathlon geraakt. Ik ben een fervent rugbyspeler en lopen en zwemmen doe ik standaard om de conditie te onderhouden. Tijdens de kerstperiode een beetje verkouden geraakt en op de fiets geklommen.
Vorig weekend de 3 gecombineerd:

Lopen 10 km (45 min)
zwemmen 2 km (50 min)
fietsen 40 km ( 50 min)

En I love it. Nadien even op internet gekeken maar een hele triathlon is een beetje teveel van het goede. Graag zou ik een 1/4 triathlon proberen en trachten uit te doen. Ik merk ook dat veel mensen zich dood staren op tijden ( heb ik ook gedaan enkele zinnen terug) maar voor mij is het slagen van de missie belangrijker dan de tijdspanne.

Greets T.

Welkom Thomas en veel plezier op het triathlonforum!

P.S.: Met zulke trainingstijden hoef je alleen je zwemonderdeel te verbeteren om mee te doen voor de podiumplaatsen!

3

Re: Newbie

Bismarck schreef:

Hoy ik ben Thomas,

Via een omweg in de ban van de triathlon geraakt. Ik ben een fervent rugbyspeler en lopen en zwemmen doe ik standaard om de conditie te onderhouden. Tijdens de kerstperiode een beetje verkouden geraakt en op de fiets geklommen.
Vorig weekend de 3 gecombineerd:

Lopen 10 km (45 min)
zwemmen 2 km (50 min)
fietsen 40 km ( 50 min)

En I love it. Nadien even op internet gekeken maar een hele triathlon is een beetje teveel van het goede. Graag zou ik een 1/4 triathlon proberen en trachten uit te doen. Ik merk ook dat veel mensen zich dood staren op tijden ( heb ik ook gedaan enkele zinnen terug) maar voor mij is het slagen van de missie belangrijker dan de tijdspanne.

Greets T.

Wow, ik zou tekenen om in 50min de 40km al fietsend af te haspelen.  We spreken hier wel van 48km/h   yikes  .  Chapeau

4 Laatst bewerkt door JanR (19-01-12 15:15:28)

Re: Newbie

saelensbjorn schreef:
Bismarck schreef:

fietsen 40 km ( 50 min)

Wow, ik zou tekenen om in 50min de 40km al fietsend af te haspelen.  We spreken hier wel van 48km/h   yikes  .  Chapeau

..en dat is begonnen bij een verkoudheid tijdens de kerst.. afgelopen kerst, of kerst tien jaar geleden? Als je dat ongetraind rijdt, denk dat de RABO daar nog wel voor zou tekenen. smile Bewijs, or it didn't happen! tongue

Maar hartelijk welkom! Kwart triathlon gaat iig zeker geen probleem worden.

5

Re: Newbie

Ik denk dat thomas iets anders bedoelt smile

Anyway: leuk, ik heb zelf ook 12 jaar rugby gespeelt..te veel blessures gekregen en aangezien ik daardoor ook niet meer zoveel kracht kon trainen (gedurende 6mnden) ben ik maar duurlopen gaan doen. Zodoende triathlon ingerold  - heel herkenbaar!

Succes!

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

6

Re: Newbie

Thanks, Ik heb altijd al een goede conditie gehad en spin 3 keer de week smile tijdens de lunch pauze.
Ik heb wel fameus doorgefietst die dag maar de omstandigheden waren perfect.

7

Re: Newbie

Bismarck schreef:

Thanks, Ik heb altijd al een goede conditie gehad en spin 3 keer de week smile tijdens de lunch pauze.
Ik heb wel fameus doorgefietst die dag maar de omstandigheden waren perfect.

Dan zou ik serieus gaan nadenken over het aanmelden bij een amateurploeg. Op een korte tri zit de beste fietser meestal rond de 40 gemiddeld (en vaak zat eronder). Als je daar met 48 km per uur langs komt vliegen maak je gelijk furore in triathlon-land!

Ter vergelijking NK Vries, 18-09-2011, 26 km. Gewonnen door Jan Brander met een gemiddelde van 41.48!

8 Laatst bewerkt door Frankiboy (21-01-12 13:32:22)

Re: Newbie

Roland_Amersfoort schreef:
Bismarck schreef:

Thanks, Ik heb altijd al een goede conditie gehad en spin 3 keer de week smile tijdens de lunch pauze.
Ik heb wel fameus doorgefietst die dag maar de omstandigheden waren perfect.

Dan zou ik serieus gaan nadenken over het aanmelden bij een amateurploeg. Op een korte tri zit de beste fietser meestal rond de 40 gemiddeld (en vaak zat eronder). Als je daar met 48 km per uur langs komt vliegen maak je gelijk furore in triathlon-land!

Ter vergelijking NK Vries, 18-09-2011, 26 km. Gewonnen door Jan Brander met een gemiddelde van 41.48!

Inderdaad, als je met 3x in de week spinnen en rugby'en ( Rugby ga je niet harder van fietsen) 48km/h gemiddeld stampt dan kan je zo aanschuiven bij een wielerploeg...

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1