1 Laatst bewerkt door punisher (24-03-11 23:01:53)

Onderwerp: Krappe beurs en toch een TT-fiets

Dit kwam ik vandaag tegen op marktplaats:

We zijn nog op zoek naar iemand die samen met ons voor kostprijs een demo tijdritfiets wil opbouwen met PZRacing onderdelen.


De marktplaats aanbieding is inmiddels weg gehaald.

Misschien is het iets om een topic te starten waarin de forumleden elkaar attent kunnen maken op "koopjes".

2 Laatst bewerkt door ben (24-03-11 20:55:32)

Re: Krappe beurs en toch een TT-fiets

verwijderd (is er een manier om berichten te verwijderen ipv wissen op deze manier?)

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel

3

Re: Krappe beurs en toch een TT-fiets

Ik dacht dat het over mij ging ik heb ook een krappe beurs en toch een tt fiets smile

4

Re: Krappe beurs en toch een TT-fiets

ronnyke schreef:

Ik dacht dat het over mij ging ik heb ook een krappe beurs en toch een tt fiets smile

Is ie miss krap omdat er teveel in zit?

5

Re: Krappe beurs en toch een TT-fiets

mijn beurs wordt ook krap als ik een TT fiets koop

6 Laatst bewerkt door Boudewijn (04-01-12 21:30:26)

Re: Krappe beurs en toch een TT-fiets

In plaats van kopen kun je ook een tijdritfiets huren, bijvoorbeeld bij www.wiel-rent.nl. Daar verhuren ze naast tijdritfietsen ook tijdrithelmen, -wielen, fietskoffers, racefietsen en nog veel meer voor wielrenners en triathleten. Ze hebben vestigingen in heel Nederland en zelfs in België.

7

Re: Krappe beurs en toch een TT-fiets

Boudewijn, ik heb dat wel eens bekeken, maar als je dat twee keer doet kun je al een hele leuke fiets kopen! Ik vind dat zeker geen goede optie voor mensen met een krappe beurs. Eerder voor mensen met een grote beurs die een enkele tri willen doen, maar toch het beste materiaal willen.

Over een maand of twee komt er weer een personeelsverkoop bij Shimano en ik hoop dit keer een leuk TT fietsje op de kop te tikken. Vorige keer gingen ze daar voor ongeveer 20% van de winkelprijs over de toonbank.

8

Re: Krappe beurs en toch een TT-fiets

Roland_Amersfoort schreef:

Boudewijn, ik heb dat wel eens bekeken, maar als je dat twee keer doet kun je al een hele leuke fiets kopen! Ik vind dat zeker geen goede optie voor mensen met een krappe beurs. Eerder voor mensen met een grote beurs die een enkele tri willen doen, maar toch het beste materiaal willen.

Over een maand of twee komt er weer een personeelsverkoop bij Shimano en ik hoop dit keer een leuk TT fietsje op de kop te tikken. Vorige keer gingen ze daar voor ongeveer 20% van de winkelprijs over de toonbank.

Mag ik mijn boodschappenlijstje aan je meegeven ;-)

9

Re: Krappe beurs en toch een TT-fiets

Roland_Amersfoort schreef:

Boudewijn, ik heb dat wel eens bekeken, maar als je dat twee keer doet kun je al een hele leuke fiets kopen!

Voor 250 euro een hele leuke fiets kopen?

10

Re: Krappe beurs en toch een TT-fiets

ja, vrij makkelijk.

11

Re: Krappe beurs en toch een TT-fiets

Er zijn hier maar weinig mensen die slechts twee triathlons doen en dan stoppen. Dus lijkt het mij voordeliger om een fiets te kopen dan te huren. Daar komt nog eens bij dat je er dan ook nog eens op kunt trainen en hem optimaal kunt afstellen. Voor de serieuze triathleet dus niet echt een optie om een fiets te huren.

12

Re: Krappe beurs en toch een TT-fiets

Roland_Amersfoort schreef:

ja, vrij makkelijk.

Denk dat jouw definitie van een "hele leuke fiets" dan wel anders is.

13

Re: Krappe beurs en toch een TT-fiets

Een eigen tijdrit/triathlonfiets hoeft niet erg duur te zijn. Mijn fiets heeft me 400 euro gekost en dan heb ik deze full carbon Giant: http://www.trendingbike.nl/rhwp/giant-tcr-composite/

De TT-fiets is een lowbudgetproject op basis van een full carbon Giant TCR uit 2004 ongeveer. Die heb ik voor een prikkie kunnen kopen, inclusief Chorus groep. Simpele basebar erop, ligstuurtje, zelfgemaakt discwheel en een 2e hands Adamo. Het voorwiel komt uit m'n trainingsfiets, je rijdt immers toch maar op één tegelijk.  wink