1

Onderwerp: Moozes fietsen?

Iemand ervaring met Moozes fietsen?

Ik ben aan't kijken naar de Zephirus, een volgens mij redelijk high-end aluminium fiets (cfr Caad10, Ultimate AL?), uitgerust met SRAM Force en Ksyrium Elite wielen, ter vervanging van mijn huidige fiets om aan heuvel-/bergachtige triatlons en cyclo's mee te doen (La Roche, Green Hell, Waalse Pijl, volgend jaar misschien Marmotte).

Op 't net vind ik niet veel info over deze fiets (behalve de Moozes website zelf), wel eea. over de carbon Mistral, die dezelfde geometrie heeft.

2

Re: Moozes fietsen?

Er wordt hier en daar wel wat kritiek geuit op extreem licht uitgevoerde alu frames omdat ze nogal eens kapot zouden gaan. Met name richting de 1200 gram wordt het redelijk kritiek. Google maar eens op Principia, die zijn er bijna aan onderdoor gegaan, terwijl dit ook echte top-end frames zijn.
Gewicht is onder de wielrenners een nogal overtrokken verkoopargument geworden en fabrikanten spelen er maar al te graag op in.

3

Re: Moozes fietsen?

Ik vraag mezelf af hoe ze daar hun prijzen zo laag kunnen houden? Voor een goeie 3000 euro heb je al een velo met ffwd wielen en ultremo Di2

4

Re: Moozes fietsen?

ronnyke schreef:

Ik vraag mezelf af hoe ze daar hun prijzen zo laag kunnen houden? Voor een goeie 3000 euro heb je al een velo met ffwd wielen en ultremo Di2

Dat is toch niet zo bijzonder? Canyon maakt hem voor 2299 met mavic Ksyrium's. Vergelijkbaar dus en Cube heeft Di2 in carbon van 2700 Euro (weet de wielset niet uit mijn hoofd). 

Maar on topic, ik heb het fiets.nl/forum even afgespeurd en er zijn daar wel wat vermeldingen over Moozes, maar geen echt inhoudelijke topic, dus kan je niet al te veel helpen. Ik herinner me wel eens een Fiets gelezen te hebben met een test, maar dat is te vaag en ver weg in mijn achterhoofd om me de inhoud te herinneren sad