1

Onderwerp: Nieuweling begonnen!!

Hallo fanatiekelingen,

Eind December een hersenspinsel uitgewerkt tot een concreet plan voor 2012.

Mezelf (heerlijk) te pletter trainen voor een halve Triathlon! En ik wordt steeds enthousiaster...

Iedereen al bedankt voor de fijne tips en aanwijzingen die ik al gelezen heb op dit forum, helemaal geweldig!
Mijn streefdoel is om op 10 Juni in Terheijden de halve triathlon te finishen, ik zal waarschijnlijk als laatste finishen maar dat maakt me niet uit... Ik ga voor de fun big_smile !!!

met sportieve groet uit 7bergen

Arjen

Vulpes pilum mutat, non mores

2

Re: Nieuweling begonnen!!

Nou, veel succes met je voorbereiding

3

Re: Nieuweling begonnen!!

Dank u!

Is toch wel een haalbare zaak ?

Vulpes pilum mutat, non mores

4

Re: Nieuweling begonnen!!

Gekkertje schreef:

Dank u!

Is toch wel een haalbare zaak ?

Lijkt me wel, als je je concentreert op 'heel blijven' en niet ambieert op het podium te geraken. Goed naar je lichaam luisteren, gezonde voeding, voldoende rust, een serieus trainingsschema, werken aan techniek, soepelheid, duur en kracht. Al met al moet het dan wel lukken!

5

Re: Nieuweling begonnen!!

Aller eerst Welkom,

Maar een vraag, waarom meteen een halve? En niet eerst even opbouwen van een kwart, naar OD en dan een halve?

6

Re: Nieuweling begonnen!!

Urban schreef:

Aller eerst Welkom,

Maar een vraag, waarom meteen een halve? En niet eerst even opbouwen van een kwart, naar OD en dan een halve?

Vanwege de uitdaging, misschien?

7

Re: Nieuweling begonnen!!

Roland_Amersfoort schreef:
Urban schreef:

Aller eerst Welkom,

Maar een vraag, waarom meteen een halve? En niet eerst even opbouwen van een kwart, naar OD en dan een halve?

Vanwege de uitdaging, misschien?

ja oke, dat zou kunnen, Maar het lijkt mij toch wel verstandig om in ieder geval 1 keer een kortere afstand te doen voordat je aan een halve begint.

8

Re: Nieuweling begonnen!!

In één stap naar een halve is mogelijk. Naar mijn mening is het verstandiger om eerste ervaring op  te doen op de kortere afstanden. Van niks naar een halve of zelfs zoals sommigen doen een hele is denk ik erg overweldigend. Je weet niet wat je overkomt. Maar ieder zijn eigen ding  wink

9

Re: Nieuweling begonnen!!

Ligt ook sterk aan je persoonlijke achtergrond. Als je al een serieus marathonloper/ wielrenner bent, is de stap m.i. niet zo heel groot. Je bent dan al gewend aan het leveren van een duurvermogen en weet wat er bij komt kijken.

Als je daartegen een zgn. 'couch potatoe' bent in een dolle bui, dan kan het inderdaad wel eens een flinke uitdaging gaan worden. tongue

10

Re: Nieuweling begonnen!!

Ik zou ook aanraden om op te bouwen, vooral als je niet gewoon bent veel te lopen...want daarin komen snel blessures boven, en dan ben je maanden out...ik kan het weten  big_smile

Ik ben nog steeds genoodzaakt om het bij de korte afstanden te houden door een aanslepende blessure bij het lopen (nu al een jaar).

Vroeger nog nooit een blessure gehad in eender welke sport ik heb beoefend.

Dus mijn advies..doe eerst een paar 1/8stes of kwartjes mee.

Succes in ieder geval!

https://sites.google.com/site/katinkakerckenaere/

11

Re: Nieuweling begonnen!!

Iedereen in zo verre bedankt voor de reacties!!

Waarom een gelijk een halve?  Idd voor de uitdaging!!! Ben van de week begonnen om via de Triathlonver. in Breda de (zeer nodige) zwemtraingen te volgen. En ga zeker ook proberen nog op tijd een kwart triathlon te doen om de broodnodige ervaring op te doen mbt wisselen......

Ik heb er veel zin en geniet van alle trainingen!!! Die op de fiets/tackx het minst nu  hmm

Vulpes pilum mutat, non mores

12

Re: Nieuweling begonnen!!

Gekkertje schreef:

Iedereen in zo verre bedankt voor de reacties!!

Waarom een gelijk een halve?  Idd voor de uitdaging!!! Ben van de week begonnen om via de Triathlonver. in Breda de (zeer nodige) zwemtraingen te volgen. En ga zeker ook proberen nog op tijd een kwart triathlon te doen om de broodnodige ervaring op te doen mbt wisselen......

Ik heb er veel zin en geniet van alle trainingen!!! Die op de fiets/tackx het minst nu  hmm


Gewoon doen. Prima haalbaar, zeker als je al wat duurvermogen hebt en je een pittig doelnodig heb is een kwart wellicht niet genoeg uitdaging voor je. Je kan altijd een kwartje doen in May ter voorbereiding, maar hoeft zeker niet.

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1