1

Onderwerp: Nog een beginneling!

Hallo!

Ergens halverwege vorig jaar kwam ik op het idee me eens aan de triathlon te wagen. Ik loop al regelmatig hard, en tegen het eind van dat jaar ben ik begonnen met zwemmen.

De kwart leek me (misschien in mijn naiviteit wink ) voor mij uitdagend maar haalbaar. Helaas uitgeloot voor Holten moet ik op zoek naar een ander evenement om me op te gaan richten, Utrecht en Apeldoorn lijken redelijk 'beginnersvriendelijk' en prettig te bereiken (ik woon in Deventer).

Als ik zo een beetje rondsurf denk ik dat ik toch een stukje minder intensief train dan de meesten - meer dan 3 keer in de week zal er niet vaak van komen. Aan de andere kant gun ik mezelf rustig de tijd, en gaat het me meer om de lol, de persoonlijke prestatie en ueberhaupt de finish halen, dan een winnende tijd smile.

Ik merk iedere week nog vooruitgang in het zwemmen, dus dat motiveert, en ben al aardig aan het rondshoppen geweest voor een betaalbare (2dehands) racefiets.

Met de hulp van alle tips op dit forum moet dit avontuur toch goedkomen smile.

2

Re: Nog een beginneling!

Welkom.
Utrecht is een leuke wedstrijd, zwemmen is mooi overzichtelijk.
Prima wedstrijd om het voor de eerste keer te doen.

3

Re: Nog een beginneling!

Utrecht is leuk (ook voor de familie etc.) omdat het midden in de stad start (achter de Jaarbeurs), toch vond ik het fietsparcours tegenvallen. Het gaat grotendeels over industrieterreinen.

Apeldoorn heeft eigenlijk wel een veel mooier parcours, maar is dan weer zwemmen in een badje.