1

Onderwerp: Fiets computer , welke ...

Ik heb een nieuwe fiets gekocht en vind het jammer om overal sensoren te moeten monteren. ik ben dus op zoek naar een fietscomputer met 1 sensor die snelheid en cadance kan meten.
Tevens zij het fijn zijn als hij tevens mijn hartslag kan oppakken.

Ik gebruik momenteel de hartslagmeter Polar RS300X waar ik tervreden over ben. tevens gebruik ik de polarpersonaltrainer graag.

Ik heb wel de Cateye Strada RD400 Double Wireless gezien, echter vind ik de display iets te klein. en kan mijn hartslag niet oppakken, en is niet compatibel met de polarpersonaltrainer.

Graag wat tips.

2

Re: Fiets computer , welke ...

In de ANT+ wereld heb je gecombineerde speed+cadence sensors, en uiteraard ook hartslagsensors.

Als fietscomputer heb je dan keuze uit twee types devices: de goedkopere Bontrager computers die alleen maar weergave doen (zoals een klassieke fietscomputer) van HR/snelheid/cadence/power, of de veel duurdere toestellen zoals de Garmin Edge 500 of (voor triatleten) de Forerunner reeks die ook alles opslaan voor analyse achteraf.

Dit alles is natuurlijk niet compatibel met Polar, deze gebruiken niet-standaard interfaces dus ben je beperkt tot wat Polar zelf aanbiedt.  Het mooie van ANT+ is dat andere vendors kunnen instappen, zo biedt bijvb. Trek een eigen speed+cadence sensors die in hun frames geïntegreerd is.