1

Onderwerp: Goedemiddag

Ik stel mij ook even voor. Ik ben niet nieuw maar kom nu pas op het forum. Ik doe inmiddels bijna 2 jaar wat triatlons, na wat korte experimenten in een ander triatlon tijdperk 20 jaar terug. En het  bevalt mij  enorm goed. Vooral omdat trainen t.o.v. andere sporten nooit verveelt, elke dag kan je wat anders of een andere combi bedenken.  Of gaan schaatsen. Mijn achtergrond is lopen, dus dat gaat vanzelf, ik zit nog makkelijk onder de 40' op een 10K. Al was het wel even omschakelen om bij een kwart ook maar een beetje in de buurt te komen van een normale 10K tijd, en helaas verlies je ook wat  pure loopsnelheid, maar daar krijg je heel veel voor terug. Fietsen kan iedereen natuurlijk, al blijf ik mij er over verbazen dat velen zo makkelijk zo ontzettend hard (lees: veel harder dan ik) gaan. En zwemmen kon ik echt niet, je kon het hooguit wat drijven noemen, nu 1 1/2 jaar verder na heel veel geploeter, afzien en doorbijten  begint op 1K crawl de 20 minuten al in beeld te komen. En ik vind zwemmen zelfs gewoon leuk. Talent heb ik niet, dus ook in mijn leeftijdsklasse 45+ doe ik helaas niet echt mee voor de prijzen. Als doel heb ik op een kwart richting de 2.20 komen (ben al aardig op weg met +- 2.30) en ooit een keer een echte halve in 5 uur en nog wat.

2

Re: Goedemiddag

Hartelijk welkom!

En het leuke van zo'n fabelachtige looptijd is dat je al die snelle fietsers gewoon weer tegenkomt en voorbij gaat.

'Makkelijk 10k onder 40 minuten'  is trouwens serieus vlot, al helemaal in 45+. Het valt me op dat het looponderdeel in de hogere leeftijdklassen vaak het meest achteruit gaat.