1

Onderwerp: Het licht gezien

Dag sportfanaten,

Sinds een maand of 8 á 9, sinds mijn ouders me confronteerden met mijn toenemende gewicht,
ben ik volle bak aan het sporten. Na 1 keer afzien op de mountainbike zag ik al verbetering van de conditie
en werd het veel leuker (even doorzetten dus als je net begint en het niet leuk vindt, als je conditie krijgt wordt het mooi).
Toendertijd afgezworen om te hardlopen, omdat ik hier slecht in was. Tot ik met een paar biertjes achter de kiezen een
weddenschap afsloot. Dus hier ben ik dan:).

Ik doe dit jaar mee met de achtste triathlon in Holten, waar ik woon. Om hier een goed resultaat te behalen train ik zo'n 3 á 5 keer per week (meestal 1x fietsen nu het weer kan, 2 of 3 x hardlopen en 1x tafeltennis). Ik ben de afgelopen 8 maanden flink vooruit gegaan en loop nu met weinig moeite 8 á 9 km (meestal stop ik omdat ik last krijg van mijn voet, bijna altijd de rechter, iemand tips?), en houd ik mountainbiken zonder al te veel moeite 2,5 uur vol. Zwemmen heb ik vroeger vrij lang gedaan, maar ik heb na de winter nog niet de kans gehad om dit weer te oefenen. Op vakantie vorig jaar(dus nog met verschrikkelijke conditie) 137 baantjes gezwommen, toen ging t zwembad dicht. Dus technisch gezien zit t nog wel goed:D.

Tot zover een korte beschrijving.
Hopelijk tot op de triathlon Holten!

Gijs

2

Re: Het licht gezien

Welkom!

Klinkt allemaal heel goed, maar kijk wel een beetje uit met je voet. Ik heb een tijdje terug last gehad van m'n scheen en toch doorlopen maakt meer kapot dan je nu wil. Kijk je schoenen eens na, wellicht is die net niet goed..
En ikzou toch ook nog wat baantjes oefenen alvorens je opgaat voor de triatlon. Voor je gemoedsrust..

A great of money has been invested in this project and we can't allow it to fail.

3

Re: Het licht gezien

Als ik last krijg van m'n voet loop ik naar huis en stop ik direct, wat zou ik aan mijn schoenen moeten nakijken?
Het zwemonderdeel oefen ik zeker nog wel, ik wil hier binnenkort mee beginnen. De reden dat ik het zo vroeg doe is dat ik alle 20 baantjes borstcrawl wil zwemmen, ik ben benieuwd of dit gaat lukken, en wat het effect van fietsen en hardlopen is op de zwemconditie.

4

Re: Het licht gezien

Ik had problemen aan m'n scheen/voet en heb nieuwe schoenen gekocht. Deze waren al steviger maar ik heb er ook nog zooltjes in gekregen. Dit loste het echter nog niet goed op, en nu loop ik met weer andere zooltjes. Het was even zoeken, maar nu loop ik weer goed. Hopelijk blijft het zo. Ik vind het altijd lastig, want schoenen zijn duur en je weet pas of het werkt als je ze koopt.

Ik denk dat je merkt dat je algemen conditie beter wordt door alle 3 tegelijk te doen, en het allemaal wat sneller naar voren gaat.

A great of money has been invested in this project and we can't allow it to fail.