1

Onderwerp: Nieuw

Beste dames en heren

Ik ben michael en ben sinds een paar maanden aan het trainen voor de triathlon.
ik ben nog student (technische natuurkunde) dus kan makkelijk trainingen overdag inplannen.

fietsen (2 a 3 x pw) en lopen (2 x pw)deed ik al een paar jaar en ben nu dus sinds een paar maanden bezig met 2 keer per week zwemmen (bij RTC Den haag).

ik wil eigenlijk over ongeveer een maandje eerste keer 1/8 triathlon doen (en in de loop der jaren uitbreiden tot langere afstanden) en wil hiervoor een trisuit kopen.
ik heb er op internet een eentje gezien van 2XU (http://www.chainreactioncycles.com/Mode … elID=63383)
voor borst maat zit ik precies op de rand van smal en medium en middel maat op de rand van medium large dus zou ik zelf voor een medium gaan. ik ben zelf  1.93 meter lang en weeg ~81 kg en nou vraag ik me af of dit niet te klein is voor mijn lengte.
verder zou ik ook graag willen weten of dit trisuit een goede keuze is voor beginners.

ik hoor graag van jullie.

2

Re: Nieuw

Hi leuk, nog een rtcer.

Welkom op het forum

3

Re: Nieuw

Ik ben qua lengte 1m98cm, weeg 75kg en gebruik zonder problemen de maat L trisuits van 2XU. Ze zitten namelijk best wel strak. Voor 50 euro zou ik niet te lang nadenken, gewoon doen. 2XU maakt prima spul.

Cor

4

Re: Nieuw

Welkom.

Hoe bevalt de rtc training? Ik doe nu de Beach Challenge training bij rtc en vind het erg leuk.

A great of money has been invested in this project and we can't allow it to fail.

5

Re: Nieuw

de training op vrijdag is erg leuk en leerzaam.
verder morgen maar even de tri suit bestellen.

6

Re: Nieuw

Ja, ik vind de training ook leuk. Denk dat ik misschien wel blijf hangen. Trainen ze enkel op mountainbikes of op racefietsen? Want ik vind mountainbiken geloof ik minder leuk..

Wanneer zou je je tri-suit gebruiken? Enkel bij wedstrijden? Ik heb nog nooit een wedstrijd gedaan maar deze zomer wil ik wat 8ste pakken. Benieuwd of ik een suit nodig heb.

A great of money has been invested in this project and we can't allow it to fail.

7

Re: Nieuw

zaterdag is MTB training van beach challenge, maar zondag is fiets training van RTC (race en MTB) volgens mij.
ik ben nog bij geen enkele fiets training geweest, deze week maar ff kijken want mijn eigen clubje gaat niet.
hoelaat gaat de beach challenge weg op zaterdag?

verder wil ik misschien al over een maandje een 8ste.
trisuit voor wedstrijden lijkt mij gewoon handig, scheelt een hoop tijd.
zeker als het maar een paar tientjes kost.

8

Re: Nieuw

De MTB training start om 09:30 bij de HSVP in het Zuiderpark. Op de website staat de locatie in het park aangegeven, mocht je het niet kennen. Van daaruit vertrokken we vorige week naar Delft. Plannen voor deze week zijn mij niet bekend. Duurt 1.5 uur. Ik weet echter niet of je zomaar mag wisselen, maar goed. (Helm is wel verplicht he!)

Ik denk dat ik liever op de racefiets train, maar voor nu eerst mtb!

Ja, ik wil ook over 1 a 2 maanden een 8ste pakken. Daarvoor wil ik nog een trisuit kopen en een setje klikpedaaltjes. Dat lijkt me wel lekker.

A great of money has been invested in this project and we can't allow it to fail.

9

Re: Nieuw

vraag vanavond wel ff of ik morgen een keer mee mag doen.

verder wil misschien een 8 ste doen in krimpen a/d lek (19 mei of zo).
dit is in buiten water, in een zwembad is het te druk denk ik.
en is een beetje in de buurt.

vraag: is hiervoor een wetsuit nodig of is het water al warm genoeg voor alleen trisuit. (het is ook maar 500 meter)?

10

Re: Nieuw

Ga jij vanavond zwemmen om 21.30 in de Waterthor? Daar ga ik ook heen namelijk.

Ik heb geen idee of het water al lekker. Op zich zou je 500 goed moeten kunnen redden toch? Ik vind het moeilijk in te schatten eigenlijk.

Ja, Krimpen had ik ook al bekeken. Heb enkel een beetje koudwatervrees om voor de eerste keer aan zoiets mee te doen. je kent de weg niet, weet niet hoe het werkt enzo.

A great of money has been invested in this project and we can't allow it to fail.

11

Re: Nieuw

Moudijn schreef:

vraag vanavond wel ff of ik morgen een keer mee mag doen.

verder wil misschien een 8 ste doen in krimpen a/d lek (19 mei of zo).
dit is in buiten water, in een zwembad is het te druk denk ik.
en is een beetje in de buurt.

vraag: is hiervoor een wetsuit nodig of is het water al warm genoeg voor alleen trisuit. (het is ook maar 500 meter)?

Denk niet warm genoeg hoor afgelopen weekend hebben ze in Almere in het weerwater gezwommen en het water was 8,5 graad.

12

Re: Nieuw

Moudijn schreef:

vraag vanavond wel ff of ik morgen een keer mee mag doen.

verder wil misschien een 8 ste doen in krimpen a/d lek (19 mei of zo).
dit is in buiten water, in een zwembad is het te druk denk ik.
en is een beetje in de buurt.

vraag: is hiervoor een wetsuit nodig of is het water al warm genoeg voor alleen trisuit. (het is ook maar 500 meter)?

Als je geen temperatuur geeft is het nogal lastig om een indruk te geven of het water warm genoeg is wink

Onder de 14 graden is een wetsuit verplicht, dus als het water op 19 mei boven deze temperatuur is dan heb je niet per se een wetsuit nodig. Maar 14.1 graden zonder pak vind ik wel wat frisjes. Owja, onder de 13 graden wordt er helemaal niet gezwommen.

13

Re: Nieuw

denniss schreef:

Denk niet warm genoeg hoor afgelopen weekend hebben ze in Almere in het weerwater gezwommen en het water was 8,5 graad.



Ouch, da's serieus koud!

14

Re: Nieuw

dat wordt dan maar ff een wetsuit lenen.

nog andere tips voor eerste triatlon?

15

Re: Nieuw

Ga in eerste instantie om te finishen, en geniet ervan, Snelheid komt vanzelf, je begint eerst met ervaringen opdoen.