1

Onderwerp: wetsuit bij krimpen aan de lek

zaterdag ga ik in krimpen aan de lek deelnemen aan mijn eerste triatlon (1/8ste).
de watertemp. is tussen de 16 en 14 graden bij ondiepe  en diepe stukken.
op de site is gezet dat een wetsuit niet verplicht is.

denken jullie dat het beter is wel een wetsuit te dragen of niet???

ik heb zelf namelijk geen wetsuit en zal er een moeten lenen.
ik heb dus ook nog nooit met wetsuit gezwommen en de wissel gedaan.

ik hoor graag van jullie (andere tips zijn ook welkom).

al vast bedankt

2

Re: wetsuit bij krimpen aan de lek

bij een dergelijke temperatuur is een wetsuit wel fijn. Als je er eentje kunt organiseren zou ik het doen!

3

Re: wetsuit bij krimpen aan de lek

Ik denk inderdaad dat het water (ondanks die voorspelling) best wel fris zal zijn. Ik sluit mij aan bij Vanzella. Als je een wetsuit kunt regelen, zou ik dat doen. Deze video toont tips voor de wissel: http://www.youtube.com/watch?v=50AzTJClfWc Misschien een keer droog oefenen om te kijken hoe snel je het wetsuit uit kunt krijgen. Maar als het je eerste triatlon is: niet teveel nadenken. Gewoon ervaren! Ik doe trouwens ook mee zaterdag in Krimpen. Succes alvast!

4

Re: wetsuit bij krimpen aan de lek

Poeh, 14 graden.
Als getraind zwemmer is 15 'nog wel te doen' zonder wetsuit. Ik ben normaal ook van mening dat je een wetsuit ook alleen maar aandoet omdat het sneller is. Maar bij een eerste keer en dan maar 14-16 graden zou ik je ook aanraden om er een te lenen als je dat kunt regelen.

Ik zou dan ook niet te snel het water in gaan, je hoeft toch niet als eerste weg te zijn.
Goed warm worden op de kant en kijken of je niet meer dan 2min in het water hoeft te wachten op het startschot.

veel plezier vooral.

5

Re: wetsuit bij krimpen aan de lek

Allemaal goede tips, ik als koukleum zou geen moment twijfelen en een wetsuit aantrekken. Als je een geoefende en snelle zwemmer bent en je kan de tijd in het water beperken kun je overwegen omgeen wetsuit aan te trekken.

Succes zaterdag

6

Re: wetsuit bij krimpen aan de lek

pivdberg schreef:

Ik zou dan ook niet te snel het water in gaan, je hoeft toch niet als eerste weg te zijn.
Goed warm worden op de kant en kijken of je niet meer dan 2min in het water hoeft te wachten op het startschot.

Ik zou net wel op voorhand al even in het water gaan, maar er dan weer uitkomen.
Dan zit er al water in je wetsuit, dit warmt dan op, en dat vormt net het isolerende laagje in je wetsuit nadien.

7

Re: wetsuit bij krimpen aan de lek

bedankt voor jullie reacties!

dan ga ik nu maar gelijk een wetsuit halen.

8

Re: wetsuit bij krimpen aan de lek

gister wetsuit gehaald, savonds een paar keer aan en uitgetrokken (alleen wel droog).
dit duurde ongeveer een minuutje, dus dacht das prima.

vandaag eerste triatlon gedaan (1/8ste) in krimpen aan de lek.
zwemmen was ijskoud dus had wetsuit wel echt nodig. (bedankt voor de reacties)

na het zwemmen wetsuit uittrekken was een feest.

6 minuten in T1 gestaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
op 16 min ging ik pas uit T1.

doel was totaal binnen 1.15. als nog gelukt, 1.12... dus fietsen en lopen ging prima!

9

Re: wetsuit bij krimpen aan de lek

Tja, waarom heb je dan ook alleen droog geoefend smile

10

Re: wetsuit bij krimpen aan de lek

kon pas gister avond wetsuit laat een wetsuit halen/lenen.

11

Re: wetsuit bij krimpen aan de lek

Nieuwe dingen uitproberen op een wedstrijd is - bijna - altijd vragen om problemen. Maargoed, op naar je 2e triathlon wink