1 Laatst bewerkt door Ben 123 (21-05-12 20:52:38)

Onderwerp: hallo, opnieuw een nieuweling hier

hallo,

ik ben nu 19 jaar heb 3 jaar aan atletiek gedaan, dit was compititiegericht: in de zomer 1500,2000, 3000 m op de piste en in de winter veldlopen (6km). dit was ongeveer 6 keer per week trainen. Door blessures ben ik beginnen zwemmen en lopen als alternatieve training. Dit ging beter dan verwacht en zo geraakte ik geinspireerd door triathlon. Ik zwem nu 3 tot 4 keer per week, en doe ook nog buikspieroefeningen. (kan nog niet fietsen en lopen door blessure)
Enkele vragen big_smile :

1) Is triatlon meer belastend voor je spieren dan enkel trainen voor een loopwedstrijd?
2) Hoeveel keer zwemmen, fietsen en lopen per week zou ideaal zijn?
3) Ik zwem nu telkens 2 baantjes crawl en 1 baantje schoolslag afwisselend. Is het normaal dat crawl zo zwaar is? of verbeterd dat naarmate het aantal trainingen? zijn er specifieke oefeningen om beter crawl te kunnen zwemmen?

Alle raadgevingen en tips zijn welkom smile

2

Re: hallo, opnieuw een nieuweling hier

1) Het is mi niet meer belastend. Door de meer geleidelijke belasitng bij fietsen is het risico op blessures ook veel kleiner dan bij hardlopen alleen.
2) Zoveel mogelijk, zolang je er van herstellen kan.

3

Re: hallo, opnieuw een nieuweling hier

DeDuif schreef:

1) Het is mi niet meer belastend. Door de meer geleidelijke belasitng bij fietsen is het risico op blessures ook veel kleiner dan bij hardlopen alleen.
2) Zoveel mogelijk, zolang je er van herstellen kan.

ok dank je wel smile