1

Onderwerp: van 5km wedstrijden naar marathons. Van Marathons naar Triathlon

Hoi Tri-atleten, het begon onschuldig en ik moet me bij deze schuldig verklaren, dat ik verslaafd ben aan deze duursport.
Vanwege de 3 disciplines kunnen we uren bezig zijn. Heerlijk toch!?
Ik ben erg fanatiek en ben gewoon benieuwd of er nog meer tri-atleten in de omgeving van Den Haag-Voorburg-Zoetermeer zijn?
Vast wel. Mijn buren in ieder geval niet wink

Ik ben een beginner en wil er serieus voor trainen en al het plezier er uit halen.

Groeten,

Andy
"diepgaan, afzien en euforie"

2

Re: van 5km wedstrijden naar marathons. Van Marathons naar Triathlon

Welkom Andy!

Ik  kan je gelijk gerust stellen dat er wel aantal mensen uit die omgeving hier meelezen. Ik kom zelf uit Leiden.
De rest mag zichzelf voorstellen:)

Veel plezier met trainen!
groet,

3

Re: van 5km wedstrijden naar marathons. Van Marathons naar Triathlon

hey andy

ben zelf ook beginner.
ik kom uit voorburg.
ben je van plan lid te worden van vereniging?

4

Re: van 5km wedstrijden naar marathons. Van Marathons naar Triathlon

Welkom. Uit hartje Den Haag kom ik.   Train je al bij een vereniging?

En inderdaad, het kost de nodige uurtjes per week trainen om tevreden te zijn:)

A great of money has been invested in this project and we can't allow it to fail.

5

Re: van 5km wedstrijden naar marathons. Van Marathons naar Triathlon

Welkom aan alle nieuwe starters en veel plezier in deze sport(en)!!

Leuk te lezen dat meer en meer mensen de stap zetten!



https://sites.google.com/site/katinkakerckenaere/home

6

Re: van 5km wedstrijden naar marathons. Van Marathons naar Triathlon

welkom Andy......veel plezier met trainen...en wedstrijden natuurlijk.
Ik zelf kom uit zeeuws vlaanderen dus niet in de buurt..:-)
Maar hoe meer zielen hoe meer vreugt.

7

Re: van 5km wedstrijden naar marathons. Van Marathons naar Triathlon

Bedankt voor jullie reacties! Leuk dat er beginners en ervaren tri-atleten op dit forum zijn.
Ik hoor graag van de beginners hun eerste wedstrijd-ervaring. Natuurlijk ook van de ervaren triatleten. Die zijn ook ooit begonnen wink
Morgen ga ik kennismaken met RTC in Den Haag. En dan kan ik een proef-abonnement nemen voor 6 weken om te kijken of het wat is. Eigenlijk weet ik niet zo goed waar ik op moet letten als beginnende triatleet. Uiteraard weet ik wel wat verantwoord trainen is, techniek is belangrijk, mentale training moet er in voor komen, niet constant in je rode zone zitten (eerder niet dan wel), plezier en sterkere tri-atleten in je team, want daar ga je harder van trainen smile)

Ik ben benieuwd morgen! Het is gelijk zwemmen pfff...  Mijn zwaarste onderdeel, waar ik hard aan moet gaan werken.

8 Laatst bewerkt door Blommetje (08-05-12 10:04:09)

Re: van 5km wedstrijden naar marathons. Van Marathons naar Triathlon

Ik zit ook bij RTC in de Beach Challenge cursus en ik vind het leuk! Zwemmen is ook voor mij 't lastigste, maar je leert wel meer dan in je eentje dobberen in t bad.

Succes!

(Vergeet niet een bidon met water mee te nemen... drinken is belangrijk tijdens de training! Anders wordt de coach boos  roll )

A great of money has been invested in this project and we can't allow it to fail.

9

Re: van 5km wedstrijden naar marathons. Van Marathons naar Triathlon

Oké nice! Ja heb een toevallig een flesje met drinken bij me .. Maar Beach Challenge cursus is weer wat anders? Jij traint dan niet mee vanav?

10

Re: van 5km wedstrijden naar marathons. Van Marathons naar Triathlon

Nee, die cursus is 10 weken trainen voor lopen, fietsen en zwemmen. De zwemtraining die ik heb is met de rest van de club op vrijdagavond (21.30). Ik mag niet wisselen want ben geen volwaardig lid. Daarnaast op zaterdagmorgen MTB-les en op maandagavond loopcursus op Sparta (Zuiderpark). Dus nee, vanavond doe ik niet mee.

Veel plezier!

A great of money has been invested in this project and we can't allow it to fail.

11

Re: van 5km wedstrijden naar marathons. Van Marathons naar Triathlon

Oke duidelijk. Ik probeer er vrijdag ook bij te zijn smile

12

Re: van 5km wedstrijden naar marathons. Van Marathons naar Triathlon

vanavond is er gelijk een zwem test !
dus 20 minuten zwemmen en kijken hoeveel baantjes je heb gezwommen. (lekker om mee te beginnen).
tot vanavond.

13

Re: van 5km wedstrijden naar marathons. Van Marathons naar Triathlon

Gisteren @ RTC wezen zwemmen. En idd, val gelijk met m'n neus in de boter: 20min aan één stuk zwemmen en natuurlijk zo ver mogelijk zien te komen. En dat gaat niet helemaal goed als je de techniek niet helemaal door hebt. Dus moet je aan de kant bijkomen hehe pff.. Maargoed sowieso voor het eerst 20min aan één stuk geprobeerd te zwemmen. Afstand 775m.
Dus daar gaan we aan werken smile
En het is een grote groep, leuke aardige mensen. En in een groep trainen is veel lekkerder en effectief.
Vrijdag ben ik er weer bij!

14

Re: van 5km wedstrijden naar marathons. Van Marathons naar Triathlon

vrijdag training is veel beter voor beginners zoals wij.
meer techniek enzo.

ga je ook meedoen aan fiets training (misschien vanavond)?
of andere trainingen.

15

Re: van 5km wedstrijden naar marathons. Van Marathons naar Triathlon

De fietstrainingen in de groep doe ik in een later stadium. Moet even flink aan de bak met zwemmen. Dus ik ga vanavond zelf baantjes zwemmen in Rijswijk De Schilp van 20.15 - 21.45  En voor het fietsen wil ik eerst even flink wat kilometers maken met licht verzet. Dus mijn aanpak/aandacht voor nu is eigenlijk 50% zwemmen 30% fietsen 20%hardlopen.

Vrijdag techniek. Das top! En op deze manier zwem ik 3x per week en soms pak ik de zondag dr bij.

Wat zijn jouw aandachtspunten?

16

Re: van 5km wedstrijden naar marathons. Van Marathons naar Triathlon

das een hoop zwemmen (4x voor beginner) !!
hoevaak loop en fiets je dan.

ik doe eigenlijk alles 2x en soms nog een of twee x per week extra training met mn oude groepje.

17

Re: van 5km wedstrijden naar marathons. Van Marathons naar Triathlon

Vraagje: kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een wetsuite?
Ik weet dat ie strak moet zitten, maar zijn er bijvoorbeeld merken waar ik zeker niet aan moet beginnen! En je komt alleen maar online shops tegen, terwijl ik toch wel van het passen en meten ben met goed advies. Ik neem aan dat je een wetsuite eenmaal aanschaft en klaar! Graag jullie adviezen en adresjes smile

18

Re: van 5km wedstrijden naar marathons. Van Marathons naar Triathlon

hey nd3, krijg je ook de mails van RTC.
daar kan je er misschien eentje vandaan halen.
als je die mail niet heb gekregen stuur ik hem wel ff door.

19

Re: van 5km wedstrijden naar marathons. Van Marathons naar Triathlon

Hoi Moudijn, ik ontvangen idd nog niet de mails van RTC. Dus als je 'm kan doormailen graag smile
Tot vanavond~~~~~~

20

Re: van 5km wedstrijden naar marathons. Van Marathons naar Triathlon

ben er vanavond niet.

morgen triatlon in krimpen ad lek.

dinsdag weer!!

21

Re: van 5km wedstrijden naar marathons. Van Marathons naar Triathlon

anders moet je ff aan iemand anders vragen die lid is van rtc (nie beach challange).
of ze de mail over wetsuits kunnen doorsturen.

22

Re: van 5km wedstrijden naar marathons. Van Marathons naar Triathlon

wist niet hoe ik moest mailen via forum.

maar is nu gelukt!! als het goed is heb je hem ontvangen.

23

Re: van 5km wedstrijden naar marathons. Van Marathons naar Triathlon

Yes! Thanx