1

Onderwerp: Nieuwkomer

Dag allemaal,

Mijn naam is Peter en woon in de buurt van Amersfoort. Ben 27 jaar en fietsen is mijn ding op dit moment en doe af en toe mee met wedstrijdjes in de sportklasse. Echter, heb ik al langere tijd interesse in het triathlon-gebeuren. Het is voor mijn gevoel een lekker individuele sport waarbij je prestaties meetbaar en eerlijk zijn.

Fietsen is natuurlijk mijn ding, hardlopen gaat redelijk (tijdje niet meer gedaan, maar komt wel weer) en het zwemmen heb ik nog nooit gedaan...

Ik heb een beetje rondgekeken op dit forum en heb een paar vraagje.

Is het een idee/en mogelijk om eens met een achtste mee te doen om te kijken hoe dat is? Of moet je dan lid zijn en licenties hebben enzo???

Iemand ideeen/adviezen?

Gr Peter

2

Re: Nieuwkomer

Welkom.

Peter B schreef:

Is het een idee/en mogelijk om eens met een achtste mee te doen om te kijken hoe dat is? Of moet je dan lid zijn en licenties hebben enzo???

Iemand ideeen/adviezen?

Gr Peter

Je kan een daglicentie nemen, dus je hoeft niet lid te zijn.

Adviezen: bouw het lopen rustig op en word lid van de lokale zwemvereniging

3 Laatst bewerkt door Fastcruiser (28-05-12 10:00:58)

Re: Nieuwkomer

DeDuif schreef:

Adviezen: bouw het lopen rustig op en word lid van de lokale zwemvereniging

Allereerst: Welkom Peter B.

Ik had nog wel een vraag aan DeDuif over de "lokale zwemvereniging": Ik heb bij mijzelf in de buurt gekeken (ook omdat ik geen borstcrawl-ervaring heb) maar erg wordt nergens iets vermeld over beginners die een specifiek slag willen leren. Of je hebt de wedstrijdzwemmers (daar pas je als beginner niet tussen) of de trimzwemmers (recreanten, die allerlei slagen doen, niet alleen borstcrawl).

Is het dan wel mogelijk bij een locale zwemvereniging kennis en ervaring op te doen?

4

Re: Nieuwkomer

Bij een zwemvereniging is ook niveau verschil, je kunt vast wel aansluiten. Je pikt het vrij snel op hoor.
Ze zwemmen inderdaad niet alleen maar borstcrawl bij de ZV, ik zie de andere slagen als aanvulling. Zwemmen in een zwembad is niet echt spannend, ik vind zelf de variatie in slagen juist wel erg leuk. Ik denk ook dat je er profijt van hebt. Rugslag is goed om de balans te houden in je schouder/rug spieren. En vlinderslag word je sterk van.

5

Re: Nieuwkomer

Dag Peter, welkom en veel succes! Mail of PM maar als je zin hebt om een keer samen te trainen...

6

Re: Nieuwkomer

Dank allemaal,

Ik ga verder kijken hoe of wat en heb nog heel wat te trainen. Dit weekend door mijn enkel geklapt.. dus heb alle tijd..

@Roland_Amersfoort: dat lijkt me nu nog wat te vroeg.. (ga ik wel erg af..) maar in de toekomst lijkt me dat leuk.

Gr Peter