1

Onderwerp: Voorstellen

......... dat is wel zo netjes.

Mijn naam is Simon en ga dit jaar voor het eerst duathlonnen.
Ik loop al een jaar of 10 hard en heb dit jaar een racefiets aangeschaft.
In eerste instantie om beter voorbereid te zijn op het winter seizoen, ijsbaan, en om ooit eens mee te doen aan een triathlon.
Dat laatste gaat 'm niet worden omdat ik echt niet kan zwemmen. Daar zou ik dus overbodig veel trainings moeite in moeten stoppen.

mvg

ST

2

Re: Voorstellen

Simon,

welkom op het forum.

Als je echt niet kan zwemmen dan ben je in potentie een goede triathlonkandidaat. Je kunt dan de vrije slag "leren" bij een goede coach. Gaat enorm veel tijd schelen in zowel training als wedstrijd.

Maar duathlon is ook leuk!


Succes

Peet

3

Re: Voorstellen

De meeste triatleten kunnen niet zwemmen, dus niks aant handje!

4

Re: Voorstellen

Simon welkom! Ik ben ook zo'n triatleet die enigszins kan fietsen en lopen, maar vrijwel niet kan zwemmen. Het leuke daarvan is wel dat je progressie redelijk snel gaat en je ook echt iets nieuws aan het leren bent. Het klopt wel dat je daar veel (overbodig zou ik niet willen zeggen) uren aan kwijt bent, maar dat is een keuze die jij voor jezelf hebt gemaakt, dus veel succes met de duathlons en houdt ons op de hoogte als je een wedstrijd hebt gedaan.

5

Re: Voorstellen

Ik doe ook enkel duathlon. Aangezien ik al redelijk veel tijd en geld daar in kwijt kan ga ik voorlopig maar niet aan dat zwemmen beginnen  hmm  al heb ik vroeger veel gezwommen zelfs in clubverband. Dus als ik de draad weer eens opneem dan zal dit direcht zijn voor een volledige of op zijn minst een halve tri  cool

6

Re: Voorstellen

Bestond er maar een triathlon zonder lopen, ik vind lopen heerlijk, maar ja... slijtage van het kraakbeen in de knie. Vorige week een kijkoperatie gehad en hardlopen wordt me ten sterkste afgeraden.

7

Re: Voorstellen

Ik zie hier een nieuw soort duathlon ontstaan;

Zwemmen en Fietsen, bestaat dit eigenlijk al??

@Jack33

Aan deze kant hetzelfde, kijkoperatie in april gehad, nu weer aardig op de been en ga mijn doel van dit jaar de hele van Barcelona zeker behalen.

8

Re: Voorstellen

Als ik terugkijk naar m'n eerste zwemles crawl zo'n drie jaar geleden en die vergelijk met hoe ik vandaag zwem, dan vind ik van mezelf dat ik héééél goed zwem smile

Die baksteenslag is toch een degelijke crawlslag geworden ondertussen.