1 Laatst bewerkt door thomass (20-06-12 19:05:20)

Onderwerp: Triathlon Stiens 30 juni

Voor mij de eerste triathlon. Ik doe de 1/8e.

Globale voorspelling:

Zwemmen (560m): 11 minuten
T1: 2 minuten
Fietsen (21.2 km): 35 minuten
T2: 2 minuten
Lopen (5.2 km): 22 minuten

Totaal: 1:12. Zolang t onder de 1:15 is ben ik tevreden, onder de 1:10 is mooi meegenomen wink

Zal het vooral van mijn fietsen moeten hebben, misschien kan ik "verrassen" met het lopen maar onder de 20 wordt het sowieso niet. Zwemmen heb ik niet heel veel aspiraties smile Ook een beetje raar als ik kijk bij de uitslag van de 1/8e dat de snelste tijd 8:33 is op het zwemmen. Je zou toch denken dat de snelle zwemmers wel in de 6-7 minuten moeten kunnen zwemmen? Misschien is het zwemonderdeel net als de andere onderdelen iets te lang.

Edit: ik zie net op de site dat het zwemmen over 560 meter is (waarom weet ik niet, het gaat gewoon heen en weer) dus ik voeg er een minuutje aan toe...

2

Re: Triathlon Stiens 30 juni

Ik ben dit jaar ook weer van de partij in Stiens. Eén van de leukste wedstrijden, die ik ken, zeker qua sfeer.
Altijd veel en enthousiast publiek aanwezig!  big_smile

Het parcours is inderdaad op alle onderdelen wat langer dan gebruikelijk, maar hé...het is een duursport !

Ik doe mee aan de kwart. Vorig jaar onder baggeromstandigheden uitgekomen op 2.17 nogwat.
Dit jaar hopelijk iets sneller.

Hoedanook...het wordt weer leuk! smile

3

Re: Triathlon Stiens 30 juni

Ja ik staar me niet heel erg dood op de afstanden hoor en vooral bij de eerste triathlon zal het waarschijnlijk wat minder voorspoedig gaan dan ik verwacht, maar ik probeer altijd wel doelen te stellen die haalbaar zijn maar niet te gemakkelijk (voor mij)

4

Re: Triathlon Stiens 30 juni

Hij zit erop!

Redelijk tevreden met mijn tijd, uiteindelijk 1:13:46 gedaan.

Zwemmen: 11:42
T1: 2:18 (was redelijk stuk lopen nog!)
Fietsen: 35:40
T2: 0:50
Lopen: 23:11

Zwemmen was op dooie gemak, lopen ging ik iets te snel van start maar daarna wel wat beter, alleen kon mezelf niet meer helemaal geven oid. Fietsen was leuk, veel lui ingehaald omdat ik zo langzaam had gezwommen, en zelfs nog wat hippe full carbon ingehaald wink

Leuke wedstrijd.

5

Re: Triathlon Stiens 30 juni

Nette tijd Thomas!
Het zwemonderdeel was dit jaar verplaatst. Het parc fermee lag daardoor op ruim 300 meter.
Het zwemmen en fietsen gingen bij mij dit jaar minuten sneller, helaas het lopen niet....zwaar k..met p... sad
Finish in 2.18.
Tevreden? Mwah...

6

Re: Triathlon Stiens 30 juni

Mooie eerste traithlon Thomas! Was mijn tweede van het seizoen en 4e in totaal.

Ik heb ook meegedaan met de 1/8ste in Stiens. Gefinisht in 1.11.41. Aan de tussentijden te zien moet je me aan het einde van het fietsen wel in zicht gehad hebben;)

Mijn tijden waren:
Zwemmen: 10.00
T1: 3.03 (eerste wedstrijd met wetsuit en dat leverde een hevige ruzie op!)
Fietsen: 36.18
T2: 1.00
Lopen: 21.19

Ondanks de slechte wissel en het extra stuk lopen toch 1.36 beter dan vorig jaar. Toch niet helemaal tevreden, lopen kon ik niet door pushen!

Volgend jaar denk ik de kwart!