1

Onderwerp: Even voorstellen

Hallo allemaal!

Ik ben een vrouw van 25 en van origine langebaan schaatser. Via de (achtste) wintertriathlon in Enschede dit jaar ben ik in aanraking gekomen met triathlon en ik heb vorig weekend mijn eerste 'echte' triathlon gedaan: een 1/8 in Nuenen. Ik vond het echt super leuk om te doen; hoewel zwemmen in open water wel echt wennen was. En nog best een aardige tijd gehaald ook. Mijn doel was niet als laatste finishen en dat was ruimschoots gelukt!

Heb me meteen opgegeven voor de halve O.D. in Lommel (B). Ik ben benieuwd! Ik heb op het moment nog geen vragen - mijn kantoorgenoot is ook triathleet en zo'n beetje aanstichter van dit hele verhaal - en ik heb ook al veel nuttige info hier kunnen vinden gelukkig.

Ik wil naast langebaanschaatsen in de zomers een paar triathlons doen vanaf nu; omdat ik toch wel wat wedstrijdgevoel/uitdaging in de zomer miste. En natuurlijk volgende winter weer in Enschede! (jammer dat dat het dichtste bij is vanuit Eindhoven)

2

Re: Even voorstellen

Hoi Sandra86

welkom bij dit forum, je laat er geen gras over groeien op naar de OD.

Buiten de al door jou genoemde voornemens, heb je op het triathlonvlak nog verdere ambities of blijft het langebaan schaatsen je nummer 1sport?

Post af en toe wat in de betreffende topics en ik ben benieuwd hoe je de OD gaat ervaren.

met sportieve groet,

Peet

3

Re: Even voorstellen

Ik heb nog niet zo heel veel triathlon ambities, vooral mijn best doen en genieten! Proberen om mijn ontzettende prestatiedrang die ik bij het schaatsen heb niet in het triathlonnen te stoppen....
Komende twee jaar woon in nog in Eindhoven en is schaatsen nog mijn nummer 1 sport; maar daarna zou het heel goed kunnen zijn dat ik ergens kom te werken waar geen ijsbaan in de buurt is... Ik heb Nuenen gedaan in 1:31.22; dus mijn eerste doel zou zijn om onder de anderhalf uur te komen. Ik vrees dat dat in Lommel nog niet gaat lukken met 250 meter extra zwemmen...  Het lijkt me ook nog leuk om komende winter een keer een kwart wintertriathlon te doen.

4

Re: Even voorstellen

Hoi Sandra, welkom hier en mooi dat je al je volgende stap maakt. Dit jaar ben ik zelf ook begonnen met triathlon vanaf februari en inmiddels 4 1/8e en 1 1/4e gedaan. Het is inderdaad een hele leuke sport. Een schaatstriathlon lijkt me ook leuk. Suc6 nog dit jaar en vooral ook veel plezier er mee.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

5

Re: Even voorstellen

Hoi Sandra, leuk je hier op het forum te zien. Er zijn in Nederland en België voldoende leuke wedstrijden om te doen. Succes met trainen.

6

Re: Even voorstellen

Bedankt voor jullie aanmoedigingen! Heb me inmiddels ook ingeschreven voor de politietriathlon in Spijkenisse. Dat was de enige die nog enigszins bereikbaar is vanuit Eindhoven en niet tijdens mijn vakantie/conferentie. En ik ben ondertussen hard aan het trainen natuurlijk.