1

Onderwerp: Caprice83

Dag mede triathlon'ers.. wink

Net als jullie ben ook ik geïnteresseerd geraakt in triathlon. Sporten doe ik al van jongs af aan, ben nu 29jaar 182cm en 72 kilo, voetbal, squash, boksen en golf zijn de sporten die ik de afgelopen jaren heb gedaan. Dus met de basis conditie zit het wel goed.

Elk jaar heb ik een sportief doel voor mezelf, dit jaar is het mijn golfhandicap onder 12 krijgen. En volgend jaar is het een ironman uit lopen. Nu wil ik die van Lanzarote gaan doen, die al in mei is. Dus ipv te beginnen met trainen in januari zijn we er dit jaar vroeg bij en zijn we al een maandje bezig. (oude)Racefiets gekocht, tacx hometrainer, loopschoenen en een fitness abonnement genomen waar je ook kan zwemmen. Heb er veel zin in. En lees veel verhalen hier op het forum voor tips en trucs, dus als jullie er nog wat weten, aarzel niet.. wink

Groetjes Caprice83

2

Re: Caprice83

Ha Caprice83,

welkom op dit forum. Ik lees een enorme ambitie uit je verhaal en een mooi doel. Heb je al ingeschreven voor Lanzarote, het is wel gelijk 1 van de zwaarste ironmans in het circuit met twee pittige lange klimmen en de temperatuur kan behoorlijk oplopen.

succes

Peet

3

Re: Caprice83

Welkom!

Klinkt goed ook. Ga je trainen met een schema? Of gewoon zorgen dat je levend over de finish komt?

A great of money has been invested in this project and we can't allow it to fail.

4

Re: Caprice83

Ik wil wel een bepaald schema aanhouden.
Boek van sven van den Abbeele & Ben braem gelezen, en daar staan wel aardige tips in. Ook over de extensieve hartslagzone. tot nu toe was het gewoon 1,5u hard fietsen met hartslag tussen 155 en 170. maar dat moet je dus niet te vaak doen las ik.
Maar om te reageren op je vraag. ik heb een doel in mijn hoofd van binnen 12uur finishen.
Weet iemand nog leuke, goede 1/4 of 1/2 triathlon wedstrijden in het voorjaar om te oefenen..?!