1

Onderwerp: Rutbeek Triathlon

Hier nog deelnemers voor de Rutbeek Triathlon van zondag 4 sep?

Sprint:

15:00  Zwemmen (750m)
36:00  Fietsen
26:00  Lopen

1:20:00  Totaal (geen idee hoe ik die 250m zwemmen extra moet inschatten)


Startserie 4 (10.45u).

2 Laatst bewerkt door JanR (30-08-11 15:02:21)

Re: Rutbeek Triathlon

Jep, tuurlijk! In het schitterende Rutbeek! Kan je niet overslaan. Ik ga ook de sprint doen, tenminste ik daar komende zondag zin in heb.

11:00 Zwemmen
00:15 T1
29:30 Fietsen
00:15 T2
19:00 Lopen
1:00:00 Totaal

3

Re: Rutbeek Triathlon

Jawohl, lekker knallen op de OD. Rutbeek is een blijvertje.

Vorig jaar 2:24:52, mag dit jaar een tikje sneller (maar is hoogst twijfelachtig of dat ook gebeurt)...

@JanR; dat zijn snode plannen voor de wissels. Ga je met je fiets gooien?

4

Re: Rutbeek Triathlon

Ik geef de vrijwilligers een flesje wijn en dan fiest ik gewoon door het parc-fermee ;-)

5

Re: Rutbeek Triathlon

1e echte OD, maar moeilijk in te schatten. Vind de loop en fiets tijden van vorig jaar relatief langzaam. Moeilijk om er wat zinnigs van de zeggen.

6

Re: Rutbeek Triathlon

Het lopen was vorig jaar 10,5 km, met een stukje onverhard, zodoende. Het fietsparcours klopt aardig geloof ik.

7

Re: Rutbeek Triathlon

Ik doe mee aan de sprint (vorig jaar was het 1/8e?!), afstanden kloppen volgens mij wel dus ik probeer onder de 1h05 te duiken. Wissels van 15 seconden waag ik me niet aan tongue

8

Re: Rutbeek Triathlon

Doel voor mij is:

0:25:30 - Zwemmen
1:04:00 - Fietsen
0:44:30 - Lopen

Met wissels iets van 2u17min.

9

Re: Rutbeek Triathlon

snelst wissel in T1 vorig jaar op de sprint was 1.13.....

doe overigens niet meer mee, onverhard lopen gaat helaas niet meer

10

Re: Rutbeek Triathlon

Vorig jaar 2h10'55, alles wat het dit jaar sneller gaat is goed. Alles wat langzamer is is niet goed.

Hopelijk blijft het droog, al heb ik daar een hard hoofd in.

11

Re: Rutbeek Triathlon

Lieke schreef:

Sprint:

15:00  Zwemmen (750m)
36:00  Fietsen
26:00  Lopen

1:20:00  Totaal

Pff.. Viel niet mee. Was nog best warm vandaag, vooral het lopen was pittig met iets meer dan een kilometer onverhard zandpad. En niet echt n goeie voorbereiding gehad maar dat zijn natuurlijk smoesjes.. tongue

18:31  Zwemmen
37:59  Fietsen
28:37  Lopen

1:27:03  Totaal

12

Re: Rutbeek Triathlon

Dorter schreef:

Vorig jaar 2:24:52, mag dit jaar een tikje sneller (maar is hoogst twijfelachtig of dat ook gebeurt)...

2:30:nogwat. Voelde het al op de fiets, niet mijn dag. Na het onverharde deel op het loopparcours kwam ik het 2e looprondje ook niet echt meer lekker op gang. Blij dat ik er was...

Hellas; feli!

13

Re: Rutbeek Triathlon

NielsH schreef:

Doel voor mij is:

0:25:30 - Zwemmen
1:04:00 - Fietsen
0:44:30 - Lopen

Met wissels iets van 2u17min.

Begon goed, zwemmen 24:36 erg tevreden mee.
Fietsen ging eigenlijk niet echt lekker, 1:04:16. Verloor véél teveel op het stuk tegen de wind in.
Lopen was èrg zwaar, eerste ronde was brandhout, 2e liep beter. Alleen de looptijd op mylaps is die incl T2? Heb daar 47min 52.

Wissels waren weer verschrikkelijk, al met al 2:18:57. Nog een wedstrijdje dit jaar (Vreden, 1/8e) en dan zit m'n eerste jaar triatlon er op. Best wel tevreden.

14 Laatst bewerkt door Bleek (01-09-12 20:01:04)

Re: Rutbeek Triathlon

Bleek schreef:

Ik doe mee aan de sprint (vorig jaar was het 1/8e?!), afstanden kloppen volgens mij wel dus ik probeer onder de 1h05 te duiken. Wissels van 15 seconden waag ik me niet aan tongue

Prima gezwommen (10:56), ok gefietst (31:29) en prima gelopen (21:10). Tenminste, als het lopen inclusief T2 is smile Anders poep gelopen. Afgelopen jaar in Enschede kreeg ik mijn wetsuit niet uit, en ja hoor, dit jaar weer! Bij beide voeten bleef de hak van het pak steken. Bah.

15 Laatst bewerkt door JanR (05-09-11 11:56:42)

Re: Rutbeek Triathlon

JanR schreef:

Jep, tuurlijk! In het schitterende Rutbeek! Kan je niet overslaan. Ik ga ook de sprint doen, tenminste ik daar komende zondag zin in heb.

11:00 Zwemmen
00:15 T1
29:30 Fietsen
00:15 T2
19:00 Lopen
1:00:00 Totaal

Nou, ik had het aardig accuraat voorspeld. Zwemmen minuutje sneller, fietsen minuutje langzamer, maar de wissels die nekken me. Vrijwilligers waren onverbiddelijk: ik moest gewoon lopend door het parc fermee.

Verder was het weer een heerlijke wedstrijd. Goed georganiseerd (oké, ik ben niet geheel objectief), gezellig en wedstrijden bij zo'n recreatieplas zijn toch altijd extra ontspannend. Zeker bij mooi weer.

16

Re: Rutbeek Triathlon

Remko schreef:

Vorig jaar 2h10'55, alles wat het dit jaar sneller gaat is goed. Alles wat langzamer is is niet goed.

Hopelijk blijft het droog, al heb ik daar een hard hoofd in.

Met 2h09'22 toch anderhalve minuut sneller dan vorig jaar. Ook nog eens mijn eerste top 10 klassering bij een OD.

Ten opzichte van vorig jaar heb ik met name sneller gezwommen. Nu niet bepaald het onderdeel waar ik had verwacht de meeste winst te pakken.

17

Re: Rutbeek Triathlon

Deelgenomen aan de OD, finale van de verenigingscompetitie. En meteen iets geleerd (wat ik eigenlijk al wist): De nacht voorafgaand aan een wedstrijd meer dan 5 uur slapen. ik was bij m'n 8Ropzitdame, en 2 straten verder was 's avonds een "trailerconcert", dus trailer voor de kroeg met een band erin. dan kun je je in bed gaan liggen ergeren, of je probeert er het beste van te maken. gevolg was dat ik rond half 2 ging slapen en om 7 uur weer naast m'n bed stond. 8 uur de auto in, ruim 2 uur rijden en de wedstrijd (OD) doen.
Zwemmen ging nog redelijk, 27.23
Tijdens het fietsen, tussen de tweede haakse linkerbocht en de eerste rechterbocht iemand vreemd zien afstappen, recht stuk en ineens *KLABAM*. Volgende ronde stond zijn fiets met een (zo te zien) kromme voorvork naast het parcours. Fietstijd: 1.10.19.
Lopen: In de eerste ronde een redelijk tempo aangehouden, tweede ronde iets rustiger aan gedaan. 52.48.
eindtijd: 2.33.11
Op zich en leuke wedstrijd, maar om  er 4 uur voor in de auto te zitten vond ik wat overkill.

18

Re: Rutbeek Triathlon

Mijn eerste tri was ik zo gespannen dat ik werkelijk geen minuut heb geslapen. Toch voelde ik me prima fit in de wedstrijd.

19

Re: Rutbeek Triathlon

Morgen staat-ie weer op het programma! Wederom de sprint.

Z: <11:00
F: 30:30
L: 20:30

Onder de 1h04?