1 Laatst bewerkt door Krentenbol (28-08-12 21:41:56)

Onderwerp: Krentenbol

Hallo mensen,

Ik ben vrij nieuw in de wereld van de triatlon, maar dat maakt mij zeker zo enthousiast. Ik ben 16 jaar oud, 1,87 lang en 80-81kg zwaar. Ik ben benieuwd hoe het zit met materiaal wat ik nodig heb, hier is wat ik heb:

- Mountainbike(geen troep ofzo), Fietskleding, schoenen met clicks.
- Hardlopen, normale sportkleding, hardloopschoenen.
- Wat heb ik hier nou eigenlijk echt voor nodig? Aanraders?

En wat kan je het beste dragen tijdens zoon triatlon zelf?

Bedankt alvast.

Groet,
Krentenbol

2 Laatst bewerkt door Marnix (02-09-12 18:20:59)

Re: Krentenbol

Hoi krentenbol, welkom op het forum. Je vraag is niet 1-2-3 te beantwoorden. De keuze aan spullen die je aanschaft of leent voor triathlon zijn heel persoonlijk. Je kunt het uiteraard zo gek maken als je zelf wilt. Simpel gezegd is het enige dat je nodig hebt: zwemspullen, een fiets en een hardloopoutfitje (voor trainingen). Tijdens een wedstrijd is een trisuit wel handig, omdat je dan niet hoeft om te kleden tijdens de wissels. Maar ook dat is heel persoonlijk. Omdat de aanschaf van een nieuwe fiets aardig in de papieren kan lopen, kun je er ook voor kiezen te beginnen met een tweedehands racefiets. Maar ik heb bij wedstrijden ook wel eens mensen op een mountainbike/toerfiets mee zien doen. Een helm is uiteraard wel een must voor op de fiets, zeker bij wedstrijden. Op internet en op dit forum zijn genoeg topics te vinden over triathlonspullen. Er is in ieder geval genoeg te krijgen! Succes met uitvinden!

3

Re: Krentenbol

Ik ben ook pas een half jaartje bezig en ben begonnen op een geleende mountainbik evan dik 15 jaar oud (wel rommel dus...) waarvan ik enkel de remmen heb gecheckt. Wel SPD pedalen + schoenen gemonteerd. Zwembroek + brilletje gekocht en een goed stel hardloopschoenen.

Al met al dus goedkoop en prima. Tuurlijk, het kan beter, maar zorg eerst voor een basisniveau. Dan leer je ook wat je belangrijk/lekker vindt. En toen ik lid werd van een vereniging ook veel gekregen. Oud Tri-suitje (ongebruikt) wat nog op plank lag, 4 zwemcaps, setje oude noppenbanden van iemand die naar een 29-er was gegaan.. scheelt allemaal weer flink!

Succes!

A great of money has been invested in this project and we can't allow it to fail.

4

Re: Krentenbol

Bedankt voor de tips! Hier heb ik wel wat aan:).