1

Onderwerp: Almere

Durft niemand een voorspelling te doen voor de hele afstand in Almere???

A+

2

Re: Almere

ja hoor hier komt ie

het gaat regenen

3

Re: Almere

en waaien.....

4

Re: Almere

Ja ja lekker hoor, wrijf het er maar in.......

5

Re: Almere

Is natuurlijk erg lastig met zulke vooruitzichten, maar goed zal aftrappen;
zwemmen 1u05m
wissel 1 5min
fietsen 5u30min (uitgaande van die stevige wind)
wissel 2 2min
lopen 3u17m59s

Belangrijkste doel is niet te forceren op de fiets (en uiteraard niet verzuipen).......

6

Re: Almere

maar denk dat je meer iets bedoeld van:
Erik Simon Strijk
Dirk Wijnalda
Diederik Scheltinga
Roeland Smits
.....

7 Laatst bewerkt door Things (23-08-11 14:02:50)

Re: Almere

Scheltinga is nooit zo gelukkig met het afsluitende onderdeel van hele triathlons dus die zou ik daar niet zo snel tussen zetten (sorry Diederik), zeker niet als ook Bert Flier op de startlijst staat. De rest kan je laten staan denk ik. Diederik zou ik hier achter inschatten maar hij mag me verrassen.

Verder ben ik benieuwd naar de tijden van Martijn Boot, Remy Vasseur en natuurlijk dark-horse JR Heerssema en verder zie ik nog een handjevol interessante (sub)toppers (Tomas Naasz, Harald van Rijn, Merijn Schuurman, Peter Slijkhuis) al ben ik niet op de hoogte van trainingsinzet/blessures. Aanvullingen iemand?

Weet iemand iets van de buitenlandse inbreng, de namen zeggen mij iig niets.

8 Laatst bewerkt door wieger (23-08-11 16:17:34)

Re: Almere

ik zeg Mnr Wijnalda...

Maar geen buitenlandse inbreng voor het podium ?

9

Re: Almere

Heb Erik Simon in Ter Aar bezig gezien, en Remy, Dirk en Rob in Utrecht en tot slot Diederik in Veenendaal. Maar ze kwamen me allemaal zo hard voorbij dat ik het verschil niet zag smile

10

Re: Almere

Leuk Belgisch team staat er ingeschreven smile Wat betreft het NK; ik twijfel tussen Erik Simon en Dirk.

11 Laatst bewerkt door Triatleethans (23-08-11 23:58:47)

Re: Almere

In een hele triatlon kan er zoveel dingen gebeuren waardoor je bv niet de eindstreep haalt zoals materiaalpech of fysieke ongemakken waarmee je geen rekening hebt gehouden
Zo was ik bv in Zurich 2008 in topvorm maar na 3 maal lek gereden te hebben was ik na 155 km op de fiets zwaar onderkoeld geraakt
Zie Frankfurt 2011 daar raakten talloze mensen onderkoeld en gaven op zelfs doorgewinterde profs
In de hele  triatlon geldt een regel Eerst finishen en dan pas afrekenen
Persoonlijk denk ik wel dat Erik Simon Strijk wel een kans maakt maar er liggen genoeg kapers op de kust zoals Bert Flier en of Dirk Wijnalda en vlak Remy Vasseur niet uit
Namens dit forum wens ik een ieder in Almere in goede race toe en nu maar hopen dat de weersomstandigheden goed want ik heb al veel ellende gezien door kl.... weer

12

Re: Almere

Waar kan je de ingeschreven deelnemers zien?

13

Re: Almere

Things schreef:

Scheltinga is nooit zo gelukkig met het afsluitende onderdeel van hele triathlons dus die zou ik daar niet zo snel tussen zetten (sorry Diederik), zeker niet als ook Bert Flier op de startlijst staat. De rest kan je laten staan denk ik. Diederik zou ik hier achter inschatten maar hij mag me verrassen.

Verder ben ik benieuwd naar de tijden van Martijn Boot, Remy Vasseur en natuurlijk dark-horse JR Heerssema en verder zie ik nog een handjevol interessante (sub)toppers (Tomas Naasz, Harald van Rijn, Merijn Schuurman, Peter Slijkhuis) al ben ik niet op de hoogte van trainingsinzet/blessures. Aanvullingen iemand?

Whoehoe, in1 post de hele top 10. Geslaagd voor m'n kennis van triatleten examen.

Mooie prestaties in Almere, vooral JR erg knap voor een eerste hele! Jammer dat mijn vrouw ziek was en niet kon komen kijken. Bij de 'Nacht van' dan maar op herhaling met het hele triathlon kijken.

14

Re: Almere

Dit jaar was ik er weer bij. Op alle onderdelen een paar minuten sneller dan in 2010, dus redelijk tevreden. Jammer dat ik niet binnen de 12 uur gefinishd ben, volgend jaar beter.
39     148     Paul Heijligers     H45     NED     01:14:20     34     05:46:06     30     07:06:03     30     04:57:33     39     12:08:33     
In 2010:
43     49     Paul Heijligers     H45     NED     01:16:26     38     05:53:02     32     07:19:16     34     05:05:03     45     12:33:12
Op de fiets te weinig gedronken, dus de kuiten begonnen na een paar km lopen vervelend te doen. Ter controle geplast, bijna blokjes. De rest van de wedstrijd veel gedronken, iedere ronde een flesje van die zoete blauwe zooi (Lidl) laten aangeven door m'n vriendin en bij iedere drankpost2 bekertjes water en een bekertje cola aangepakt. Tegen het einde was de plas weer redelijk normaal van kleur.
Na afloop gedouched     en bij de sportmasseur op tafel, me nog even extra pijn laten doen smile
Trap op gaat alweer redelijk, trap af is nog steeds niet leuk tongue
Volgend jaar op de fiets dus (veel) meer drinken, en vooraf meer kilometers maken. Zowel op de fiets als lopend.
Fietsparcours was tegen het einde van de ronde nogal technisch vanwege de fietspaden.
Het loopparcours was vrij goed, ondanks dat er een stuk tussen zat met weinig publiek. Maar zelfs daar zaten een paar kleine groepjes supporters. Het vervelendste stuk van het loopparcours vond ik langs het "kasteel", schuinliggend fietspad.

tijdens het fietsen werd ik door iemand herkend en aangemoedigd, geen idee wie het was. Misschien iemand van hier, die m'n fiets herkende van de foto in het fietsentopic cool

15

Re: Almere

Wat fietst Cesar trouwens hard zeg, ik werd net voor het bordje 20 km door hem voorbijgereden. WOESJJ smile

16

Re: Almere

klinkt inderdaad alsof je iets meer kunt drinken tijdens het fietsen ja!.

Maar iedere volbrengning van een hele verdient een felicitatie en altijd goed om te weten dat er ruimte is voor verbetering!!! Bij deze dus!! Gefeliciteerd!!!!

17

Re: Almere

Paul, super prestatie! Volgend jaar < 12 moet lukken lijkt me :-) Leuk om te lezen ...

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve