1

Onderwerp: T'is de moment

Hallo,

Ik ben Jonas, 28 jaar oud, Belg en sinds kort woonachtig in Westdorpe (Terneuzen).
Ik speelde al een tijdje met het idee om eens te beginnen trainen om triathlons te doen en na enkele drukke jaren van bijscholing, huwelijk en verhuizen is het nu de moment (lees: voor er kinderen zijn wink )!

De bedoeling is om volgende zomer 1 of meerdere kwart-triathlons te doen en kijken hoe het mij bevalt.
De laatste 3 jaar ben ik redelijk actief als wielertoerist (meestal rond de 30km/u gemiddeld) en heb tot mijn 16 jaar gezwommen in een club. De basis van zwemmen en fietsen is dus OK.
Voor het lopen heb ik waarschijnlijk nog het meeste werk (eergisteren testje gedaan van 4km en dat lukte met gem. snelheid van 11.4km/u, maar mocht niet veel verder zijn om dat vol te houden).


Hopelijk vind ik hier heel wat informatie ivm. training e.d. en wie weet bevalt het mij zo hard dat ik ooit wel eens voor de halve ga smile

groetjes
Jonas

2

Re: T'is de moment

Als je een zwem-achtergrond hebt, heb je het moeilijkste punt voor de meeste recreatieve triatleten al overwonnen.  Fietsen doe je al, en als dit je eerste (echte) loopje was, was dat zeker niet slecht.  Gewoon rustig verder opbouwen, en niet geblesseerd geraken onderweg.

Die halve komt er sneller dan je denkt! ;-)

3

Re: T'is de moment

Westdorpe daar rij ik vaak langs tijdens het fietsen. Veel succes met je ambities.