1 Laatst bewerkt door blex (25-10-12 14:06:13)

Onderwerp: Even voorstellen!

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en wil me graag even voorstellen.

Sinds kort ben ik weer lid van een triathlonvereniging, de afgelopen jaren heb ik veel gefietst en gelopen (ook rbr), maar zwemmen is mijn struikelblok omdat ik dat gewoonweg het minst leuke onderdeel vindt.

Deze zomer heb ik de marmotte gefietst en in het voorjaar 10km net binnen de 39:00 gelopen.

Mijn doelen zijn nu om komend voorjaar (voor het eerst) een 1/4 triathlon doen en een halve marathon te lopen. In de zomer weet ik nog niet precies wat de plannen zijn (veel fietsen), maar in het najaar de hele marathon van Amsterdam.

Ik heb echter nooit echt aan trainingen gedaan. Gewoon gaan als ik zin had (wat vaak voor kwam  wink ) en af en toe wat interval, maar ik hield weinig bij. Ik wil het daarom wat professioneler aan gaan pakken. Hebben jullie tips?

Ook zit ik nog te zoeken naar de juiste trainingsbalans, maar waarschijnlijk weten ze daar bij de vereniging wel raad mee.

Groeten

Lex

2

Re: Even voorstellen!

Lex welkom! Bij de meeste verenigingen lopen wel mensen rond die je trainingsadvies en/of -schema's kunnen geven. Een andere optie is om een (on-line) trainer te nemen of zelf wat te maken op basis van de vele boeken die er voorhanden zijn.

Zwemmen is ook mijn minste discipline, maar daarom juist het leukste om te ontwikkelen (althans, dat vind ik). Geestig, ik heb de Marmotte vier keer gefietst (2010 voor het laatst) en vorig jaar de marathon van Amsterdam gedaan.

Succes ermee!

3

Re: Even voorstellen!

Hoi Lex,

Welkom hier op het forum. Dat zwemmen niet het meest favoriete onderdeel is komt veelvuldig voor dus dat is niet ongewoon. Daarnaast zal je het met lessen of zwemmen uiteindelijk wel leren en als je ontdekt dat het ook gaaf en lekker is dan raak je vanzelf gemotiveerd dit net zo goed te willen beheersen.

Je loopvermogen is al indrukwekkend! Maakt vast veel goed op je zwemdebuut bij je eerste tri's.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

4

Re: Even voorstellen!

Bedankt voor de hartelijke berichten.

4 keer de marmotte!? Je moet er maar zin in hebben wink

Is één keer in de week zwemmen genoeg? Of bouw je daar te weinig mee op?

Ik zwom altijd wel zonder veel moeite 500meter, ik start dus niet vanaf nul..

5

Re: Even voorstellen!

Hoi Lex,

welkom op dit forum en succes met trainen voor de 1/4 en de loopwedstrijden.
Heb je overigens voor de1/2 marathon, marathon en de1/4 al een tijd in je hoofd?
Fietsen en lopen zit denk ik wel goed bij je. Ja zwemmen is een ander verhaal, ben al een tijdje bezig met triathlon, maar ben
een maand geleden opnieuw op zwemles gegeaan om de techniek te verbeteren. Ik neem aan dat binnen je triathlon vereniging expertise genoeg rondloopt om je zwemtijden op te krikken.

Hou ons op de hoogte van je vorderingen lol

6

Re: Even voorstellen!

Nog niet echt over nagedacht, dus bij deze dan:

Halve marathon binnen de 1:30:00

Hele marathon binnen de 3:30:00?

Voor de 1/4 geen idee. Ik denk dat 10km wel in 42:00 moet kunnen, 40km fietsen wel in 1:05 = 1:47:00 plus nog 1000 meter zwemmen en wisselen.....  wink