1

Onderwerp: Gadget weet het nog niet...

Maar eerst zal ik me even voorstellen....

Ik heet Maarten, ben 38 jaar en loop hard sinds 2003.. toen ben ik begonnen met het trainen voor de marathon van Rotterdam.. Dat was niet echt verstandig en ik liep door een verkeerde schoenaankoop mn eerste blessure op(shin splints). Om toch nog een beetje te kunnen trainen heb ik toen een racefiets aangeschaft. Door de blessure liep ik de mrathon van 2004 mis maar in de voorbereiding van de marathon van 2005 kwam ik er al achter dat ik kortere afstanden toch leuker vind. Uiteraard wel de marathon gelopen en vervolgens werden de afstanden korter en de snelheden groter. 15km.. 10km.. 5km... 3000m op de baan... 800m.... (1500m heb ik een hekel aan...)

Vervolgens kwamen de kinderen... met 1 kind viel het nog mee met de nachtrust maar zoon nummer 2 zorgde voor een flinke loopdip  vorig jaar ging het weer beter en ik begon weer flink met opbouwen waardoor ik, na de eerste symptomen flink te hebben genegeerd, vervelende blessures opliep aan mn achillespezen.. om toch wat te kunnen trainen (ik was alweer lekker aan het uitzetten) begonnen met zwemmen. In het zwembad in Bussum hebben ze een borstcrawl groep waar ik nu aardig leer zwemmen.

Bij de atletiek vereniging waar ik train zitten al aardig wat triatleten en ook in dat borstcrawl groepje zitten er ook wel wat...

Het enige dat me tot nu toe tegenhield was het zwemmen... maar ik heb er het volste vertrouwen in dat ik dat volgend seizoen onder de knie heb...

Nu ben ik me dus een beetje aan het orienteren wat er allemaal komt kijken bij een triathlon..
Ik heb een normale (enigszins gedateerde) aluminium racefiets daar moet ik best 40km op kunnen fietsen..
geschikte kleding zal ik wel aan moeten schaffen en dan alleen nog maar 10km hardlopen:-)

Ik woon in Huizen dus mn eerste triathlon zal ook wel hier plaatsvinden.

Dus allereerst maar eens van die achillespees blessure herstellen, goed leren zwemmen van de winter, in het voorjaar de boel uitbreiden met een fietstraining. 

Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen...

Maarten

2

Re: Gadget weet het nog niet...

Naamgenoot welkom (al ben ik een jaar ouder)! Just do it en dan weet je het waarschijnlijk wel. Ik kom ook vanuit een loop- en fietsachtergrond en vind de combinatie van alle sporten, inclusief zwemmen, bijzonder prettig. En op een gegeven moment doen je kinderen vrolijk mee.

3

Re: Gadget weet het nog niet...

Maca944 schreef:

Naamgenoot welkom (al ben ik een jaar ouder)! Just do it en dan weet je het waarschijnlijk wel. Ik kom ook vanuit een loop- en fietsachtergrond en vind de combinatie van alle sporten, inclusief zwemmen, bijzonder prettig. En op een gegeven moment doen je kinderen vrolijk mee.

de variatie trekt mij ook wel erg aan.. Ik hou ook wel een beetje van gekke sportieve dingen doen. Zo was ik voor ik geblesseerd raakte aan het trainen om steeple te gaan lopen.. uiteindelijk 1 keer over de balken gesprongen dus dat gaat ook nog wel een keer gebeuren.

nu de kindertjes iets groter worden is het ook wel makkelijker om er tijd voor vrij te maken.

De oudste mag zaterdag afzwemmen voor zn a diploma maar hij is niet echt een talent kwa motoriek... hij blijf voorlopig wel lekker judoen.
De jongste daarentegen zie ik nog wel met me meelopen, fietsen (doet hij nu al zonder zijwieltjes , hij is 3,5) en zwemmen... nog even een jaar of 10 wachten :-)

Maarten