1

Onderwerp: Mijn vrouw zegt mid-life!

Hi,

Ik ben twee jaar geleden begonnen met trainen na jarenlang helemaal niets te doen. Mijn conditie was helemaal niks. Op een dag werd ik hard met de neus op de feiten gedrukt toen ik een collega tijdens een team uitje niet kon bijhouden. Hij was 50 en ik 38. Inmiddels ben ik 40 en train al ruim twee jaar twee keer per week boksen, en twee tot drie keer in de week hardlopen. Na een paar halve marathons nu eindelijk ook de Amsterdam hele marathon gelopen in 3:40. Was tevreden gezien mijn voorberedingen. 

Nu als doel gezet een triathlon. Samen met vrienden van de sportschool. Is nog wel een uitdaging want hoewel ik nog redelijk kan zwemmen begin ik voor het eerst te fietsen. Ik kijk wel een beetje op de triathlon want die is 1, 100, en 10. 

Ik heb dus een hoop te gaan en 10 maanden om voor te bereiden. Ik baal dat de winter nu begint voor het fietsen.   Hier hoop ik nog tips te kunnen opvangen en dingen leren van anderen. Veel succes met trainen allemaal.

Ps nu ik 'gek' ben geworden op mijn 40ste zegt mijn vrouw - midlife!

2

Re: Mijn vrouw zegt mid-life!

Andrej.

welkom op dit forum. Ook jij gepakt door het triathlon virus lees ik. Mooie marathon tijd, weet alleen niet wat je voorbereidingen waren.
Toe maar gelijk een afgeleide van een "halve" doe je eerst nog 1/8 of 1/4 triathlon om eens te ervaren hoe deze combinatie aanvoelt.

succes met de voorbereidingen.

3

Re: Mijn vrouw zegt mid-life!

Welkom Andre,

Bij midlife denk ik altijd aan Harleys , cabrios en een nieuw blond mokkel... hoewel laatst bij het programma over mannen met een zekere leeftijd ook te dikke mannen op racefietsen voorbij kwamen... tongue

Veel plezier met je nieuwe uitdaging!

Maarten en (ook alweer bijna 39)

4

Re: Mijn vrouw zegt mid-life!

peet schreef:

Andrej.

welkom op dit forum. Ook jij gepakt door het triathlon virus lees ik. Mooie marathon tijd, weet alleen niet wat je voorbereidingen waren.
Toe maar gelijk een afgeleide van een "halve" doe je eerst nog 1/8 of 1/4 triathlon om eens te ervaren hoe deze combinatie aanvoelt.

succes met de voorbereidingen.

Hi, ik heb nooit echt lange afstanden kunnen trainen en ook niet vaker dan 2-3 keer per week hardlopen. Dit omdat ik het boksen (niet in ring) te leuk vind om op te geven. Ik heb begin september 1 keer 28km gelopen en normaal loop ik tussen de 8 en 15km per loop. Ik had in september de Mens Health Urbanathlon en daarna Dam tot Dam voor goed doel (1:12:06). Al met al een mooie marathon tijd voor de eerste keer. Oh ja, ook leuk mijn batterij van mijn hartslagmeter ging leeg tijdens de marathon...

5

Re: Mijn vrouw zegt mid-life!

Andrej welkom! Een mooie marathontijd, dat belooft wat voor je triathlons. Aan de afstand te zien ben je van plan een Tristar te doen, welke precies? Overigens zit ik exact een maand voor mijn 40e verjaardag en heb weinig last van mid-life crisis gevoelens, dus dat moet nog komen (of niet). Zolang ik maar lekker kan sporten en naar wedstrijden toe kan trainen denk ik dat er weinig crisis komt.

6

Re: Mijn vrouw zegt mid-life!

Maca944 schreef:

Andrej welkom! Een mooie marathontijd, dat belooft wat voor je triathlons. Aan de afstand te zien ben je van plan een Tristar te doen, welke precies? Overigens zit ik exact een maand voor mijn 40e verjaardag en heb weinig last van mid-life crisis gevoelens, dus dat moet nog komen (of niet). Zolang ik maar lekker kan sporten en naar wedstrijden toe kan trainen denk ik dat er weinig crisis komt.


Hi, dank je wel. Ik heb me ingeschreven voor Monaco Tristar. Ik dacht als ik al meedoe dan gelijk er iets bijzonders van maken ;-). Ik denk dat er al 15-20 aanmeldingen zijn op de sportschool. Zijn gaan er al voor de derde keer meedoen. Fietsen wordt de grootste uitdaging zoals gezegd.