1

Onderwerp: 3OD afstand

Ik ben op zoek naar een wedstrijd tussen de halve en de hele afstand als hoofddoel voor 2013.

Voorlopig vind ik er niet veel, enkel :
Green Hell triathlon 23/6/2013
Belfort triathlon 1/6/2013 (ITU LD WK)

Iemand nog suggesties?

Thanks!

2

Re: 3OD afstand

Green Hell kan ik zeer aanraden (vorig jaar eerste editie meegedaan), tenzij je niet van klimmen houdt. ;-)

Vroeger had je een 3/4 afstand in Stein, maar dat is tegenwoordig een halve, dacht ik.

3

Re: 3OD afstand

Stein is inderdaad herleid tot een halve.

Green Hell is de enigste die ik kan vinden.
Het ziet er inderdaad een mooie wedstrijd uit, maar ben alleen wat bang dat door de hoogtemeters dit wat zwaar zal zijn.

Hopelijk komen er nog wedstrijden bij of kent er nog iemand nog een andere wedstrijd.

4

Re: 3OD afstand

brucie schreef:

Het ziet er inderdaad een mooie wedstrijd uit, maar ben alleen wat bang dat door de hoogtemeters dit wat zwaar zal zijn.

Je kan ook de halve GHT doen, als je iets zoekt dat zwaarder is dan de gemiddelde halve. ;-)

5

Re: 3OD afstand

Ik zou de halve van Leuven op 26 mei als voorbereiding willen doen voor de Green Hell 3OD.
Lijkt me een goede voorbereiding aangezien het een 2OD traitlon is en hier ook wat hoogtemeters zijn.
Hierna heb ik nog 4 weken om te recuperen en me verder klaar te stomen...
Zou een marathon in het voorjaar ook goed zijn als voorbereiding? Ik dacht er één te plannen tussen maart en april...

6

Re: 3OD afstand

Marathon in het voorjaar is in principe geen goede voorbereiding, de recuperatie ervan duurt te lang en hierdoor verlies je kostbare trainingstijd.

Voor GHT zou ik in het voorjaar vooral aan een goede basis in het fietsen werken, en zeker voldoende hoogtemeters trainen (Ardennen).