1

Onderwerp: Mudrace Curaçao NA

Afgelopen zaterdag meegedaan aan de mudrace op Curacao NA. Afstand 3.5 km. Van tevoren had ik de route verkend, geen makkelijk rondje. Smalle paadjes en oneffen rotsachtige bodem en geen stukje vlak. 1.5 km door de zoutpannen en 2 km glooiende verharde weg, dacht ik! Ik had mijn vriendin aan het begin van het verharde stuk gevraagd mij water aan te reiken. Om 17.00 was de start en met de 70 andere lopers vielen we de eerste heuvels aan met de daarbij behorende afdalingen. Daarna gelijk door het water met supergladde modderige bodem. Kon hier goed tempo houden en na mijn rustige start begon ik deelnemers in te halen. Uiteindelijk bleek de route alleen maar onverharde paden te gaan, niks verharde weg, niks vriendin met water. Na 17.46 was ik weer bij de finish als 15e de winnaar was na 15.14 al over de streep. Toch was ik blij met mijn tijd op dit parcours. De conditie gaat weer in de goede richting. Mocht je begin februari op Curaçao zijn, er staat een 10 km op de kalender, wel op verharde weg.

2

Re: Mudrace Curaçao NA

Peet, mooi  verhaal en een nog mooiere prestatie! Een goede opsteker voor 2013. Erg geestig dat je denk de route goed verkend te hebben en dat het in de praktijk net iets anders blijkt te zijn.