1

Onderwerp: Een achtste of een kwart

Hallo allemaal,

Ik zit erg in dubio. Ik wil in mei m'n eerste triathlon gaan doen, maar ik weet niet goed welke afstand.

Ik neig zelf meer naar de kwart afstand, maar ik kan me herinneren dat mensen me hebben aangeraden altijd met een achtste te beginnen.

Begin april ga ik een halve marathon lopen. Begin juni ws Les Trois Ballons fietsen, wat duurvermogen zit het wel goed (hoop ik), dus ik ben niet zo bang voor de afstand (hooguit het zwemmen). Maar wel voor de combinatie.

Wat zeggen jullie? Ik kan natuurlijk ook een maand later de kwart doen bijvoorbeeld, maar qua planning doe ik liever één triathlonwedstrijd.

Groeten.

2

Re: Een achtste of een kwart

Hallo Blex,

Ik heb vorig jaar mijn eerste triathlon gedaan, dit was een kwart, dit ging vrij goed.
Ik had al verscheidende halve marathons gelopen en fietste al tochten van ongeveer 60 km.
Mijn eerste wedstrijd heb ik lekker op mijn gemak gedaan in een tijd van 2:36.
Het belangrijkste is dat je er van geniet.

Veel succes met je beslissing.

3

Re: Een achtste of een kwart

Ik ben ooit ook begonnen met een kwart afstand, of eigenlijk OD. Dat is gelijk ook veel meer duurtempo dan bij een 1/8. Dat is toch eigenlijk gewoon een uur en een beetje pijn lijden. OD, vind ik, is dus wat relaxter om mee te beginnen. Er zijn overigens ook mensen die begonnen met een halve, dus...

4

Re: Een achtste of een kwart

Gezien je andere wedstrijden; lekker de kwart doen smile succes!

5

Re: Een achtste of een kwart

Hallo,

Ben zelf ook met de kwart begonnen, beviel mij prima.
1/8ste is veel te snel voorbij!

6

Re: Een achtste of een kwart

Aangezien mijn zwemmen nog ver van degelijk is ga ik toch ook beginnen met een kwart. Hoop tijden het fietsen en lopen dan toch nog wat plaatsen terug te winnen roll