1

Onderwerp: Wintertriathlon Enschede

Om het schaatsseizoen af te sluiten en het triathlon seizoen te openen voor mij:

Waar: Wintertriathlon Twente (Enschede)
Wat: Sprint (5 km lopen, 20 km fietsen, 10 km schaatsen)
Lopen: 26 min.
Wissel 1: 1.5 min.
Fietsen: 43 min.
Wissel 2: 3 minuten (als het warm weer is schaatspak aantrekken)
Schaatsen: 19 min.
Totaal: 1:33 (vorig jaar 1:36)

Ik hoop drie minuten sneller te zijn dan vorig jaar. Tijdwinst vooral op lopen, dat ging vorig jaar voor geen meter...

Doen er nog meer forumleden mee?

2

Re: Wintertriathlon Enschede

Ik doe mee, maar ik ben nog wintertriathlon-maagd. Ik heb geen idee wat ik van het schaatsen na het fietsen moet verwachten. Als ik de 1:36 haal knijp ik mezelf al stevig in de handjes maar ik vrees het ergste. Die wissel naar het schaatsen lijkt me sowieso al bijzonder qua schaatsen aantrekken, gekloot met die veters. Ik denk dat ik maar dikke handschoenen aantrek op de fiets om in elk geval niet verkleumde vingers van de fiets te komen.

3

Re: Wintertriathlon Enschede

Schaatsen na het fietsen is inderdaad niet heel ideaal... De eerste 3 rondjes ben je al je fijn motorische vaardigheden even kwijt, maar die komen vanzelf weer terug en dan kun je lekker rondjes gaan rijden. Neem wel een rondeteller/ tellend publiek mee; dat rondetijdenbord wat ze hebben kon ik in ieder geval niet lezen vorig jaar.

4

Re: Wintertriathlon Enschede

Sandra86 schreef:

Schaatsen na het fietsen is inderdaad niet heel ideaal... De eerste 3 rondjes ben je al je fijn motorische vaardigheden even kwijt, maar die komen vanzelf weer terug en dan kun je lekker rondjes gaan rijden. Neem wel een rondeteller/ tellend publiek mee; dat rondetijdenbord wat ze hebben kon ik in ieder geval niet lezen vorig jaar.

Ik heb een digitaal vingertellertje besteld. Nu er alleen nog aan denken om ook op het knopje te drukken bij elke doorkomst. Daarnaast heb ik waarschijnlijk iets meer tijd per ronde om het bord te bekijken (vanwege niet overdreven snel te schaats).

5

Re: Wintertriathlon Enschede

Is geworden:
Voorspeld:                Werkelijk:
Lopen: 26 min.          27.45
Wissel 1: 1.5 min.      1.50
Fietsen: 43 min.         47.39
Wissel 2: 3 minuten    3.27
Schaatsen: 19 min.     18.24
Totaal: 1:33               1:39.03
Pff wat een wind.. Fietsen ging niet echt lekker. Durfde niet op mijn opzetstuur te gaan liggen. Relatief wel hoger geeindigd in het klassement dan vorig jaar smile

6

Re: Wintertriathlon Enschede

Ik ben er niet voor in de wieg gelegd, zoveel is mij inmidels wel duidelijk geworden....