1 Laatst bewerkt door Aplus (25-03-13 19:04:49)

Onderwerp: Gezocht: 1/2 Triathlon half augustus

Weet iemand een mooie 70.3 triathlon ongeveer half augustus? Liefst zo dicht mogelijk bij huis (NL) en geen Ironman ivm kosten.

En het liefst met (eigen) ervaringen erbij, een lijstje van mogelijke triathlon's kan ik zelf ook bij elkaar Googlen tongue

2

Re: Gezocht: 1/2 Triathlon half augustus

Eupen (in Oostkantons België) is zeker een aanrader!.

Heuvelachtige triatlon in en om een prachtig, groot stuwmeer.  Fietsen is geaccidenteerd maar geen echte lange of steile klimmen, wel doorheen een mooi natuurgebied dat normaal afgesloten is (wegdek dus niet geweldig maar goed), lopen op en af, grotendeels onverhard.  Goede organisatie ook, ik keer zeker terug (maar niet dit jaar wegens geboorte 2e kindje).

3

Re: Gezocht: 1/2 Triathlon half augustus

Niets aan toe te voegen.. Eupen is top. Heb er al 4 of 5 keer de halve en 2 keer de sprint gedaan.

Leiderdorp zou een alternatief kunnen zijn daar heb ik geen ervaring mee, maar weet toevallig dat die bestaat en in Augustus georganiseerd wordt.

Of iets grootschaliger Challenge Vichy heeft ook een halve triathlon (volgens het model van Almere dit jaar)

4

Re: Gezocht: 1/2 Triathlon half augustus

Leiderdorp kende ik nog niet. 11 Augustus is een week nadat ik terug ben gekomen van mijn vakantie, ik denk dat ik deze maar eens ga inplannen.

5

Re: Gezocht: 1/2 Triathlon half augustus

ICAN Nordhausen in het laatste augustus weekend.

Dit is een nieuwe wedstrijd maar deze organisatie had wel altijd al een middenafstand in Nordhausen. Dat was altijd wel redelijk goed georganiseerd. Parcours is nu wel op het zwemmen na vernieuwd dus ik ken het niet.

6

Re: Gezocht: 1/2 Triathlon half augustus

Ik heb in Leiderdorp mijn enige halve gedaan.
Het is een kleine triathlon, maar ik vond em leuk.
1½ ronde zwemmen in het kanaal, 4 rondjes fietsen en 4 rondjes lopen waar de OD steeds 2 rondjes doet.
Door de meerdere rondjes kun je goed je extra voeding kwijt en met 1 PF is het vooral een no-nonsense triathlon.
En €40 inschrijfgeld in natuurlijk erg weinig.

7

Re: Gezocht: 1/2 Triathlon half augustus

pivdberg schreef:

Ik heb in Leiderdorp mijn enige halve gedaan.
Het is een kleine triathlon, maar ik vond em leuk.
1½ ronde zwemmen in het kanaal, 4 rondjes fietsen en 4 rondjes lopen waar de OD steeds 2 rondjes doet.
Door de meerdere rondjes kun je goed je extra voeding kwijt en met 1 PF is het vooral een no-nonsense triathlon.
En €40 inschrijfgeld in natuurlijk erg weinig.

Het klinkt een beetje als de halve van Nieuwkoop. Na de hele van Nice lijkt dit me een mooie triathlon om naar toe te werken, zonder meteen over-ambitieus te zijn. En lekker dicht in de buurt. Wellicht tijd voor een apart topic.

8

Re: Gezocht: 1/2 Triathlon half augustus

2 jaar geleden in Leiderdorp meegedaan. Hoewel de wedstrijd zelf niet al te best ging, is het me allemaal wel goed bevallen. Het grootste verschil met Nieuwkoop is denk ik dat er ook nog andere deelnemers op het parkoers rondrijden. In mijn geval is dat wel lekker, dan zie je tenminste nog eens iemand als je achteraan het veld bungelt:)
Verder weet ik dat het 'beruchte' klinkerstuk aan het einde van de fietsronde inmiddels is geasfalteerd, dus dat is ook weer een dikke plus!