1

Onderwerp: IM 70.3 Mallorca 2013

Als voorbereiding op de IM Nice zit ik te kijken naar Mallorca. Deze valt mooi samen met een schoolvakantie, dus ik overweeg om een weekje vakantie met mijn gezin te combineren met de halve triathlon. Ik ken Mallorca (nog) niet maar het lijkt me een erg mooi eiland met een erg mooi triathlon.

Tips met betrekking tot verblijf en vlucht/vervoer? Ik overweeg om een week een huis te huren in Alcudia, wat het start/finish dorp is. Zijn er nog anderen die deze triathlon op hun shortlist hebben staan?

2

Re: IM 70.3 Mallorca 2013

Ben nog even aan het puzzelen voor volgend jaar. Wil graag een halve in voorseizoen en een halve in het naseizoen en nog een hele tussendoor.

IM 70.3 Mallorca en IM 70.3 Lanzarote lijken in het plaatje te passen maar zijn nog geen zekerheidjes.

Wel met een zonnetje graag!

3

Re: IM 70.3 Mallorca 2013

Ik heb een weekje trainingskamp in club pollencia gehad (3km van Alcudia). Appartementen en huisjes en restaurant ingericht op sporters.

Was goed bevallen en niet duur.

De regio is mooi en de fietsroute ook! 1 serieuze klim een paar heuveltjes en de rest snel!

4

Re: IM 70.3 Mallorca 2013

2 jaar geleden deze gedaan (was toen de eerste editie). Zowel het loop als het fietsparcours is dit jaar iets gewijzigd (op details).
In het fietsparcours zit een flinke klim, ik heb 'm met de tri-fiets gedaan, mss niet 100% ideaal, maar op de vlakke stukken maak je dat meer dan goed.
Lopen is voor een deel op de boulevard over grote "plauteau-stenen", rest over asfalt.
Zwemmen is perfect voor de mindere zwemmers: strand loopt heel, heel langzaam af en is in een baai. Golfslag en stroming? Niets van gezien of gemerkt.

Prima georganiseerd.
Met transavia destijds gevlogen, vanaf het vliegveld is het nog wel een dik uur met de bus. Viel toen ook in de mei-vakantie, dus
gezin mee is geen enkel probleem. Temperatuur was toen tussen de 25 en 30 graden.

@Maca, start en finish in in Port d'Alcudia, niet in het oude stadje zelf. Kan zeker 2-4 km schelen. Wij zaten in het Alcudia Garden complex, aan het parc fermee en 100mtr van de start. Heel ideaal.

Aanrader!

5

Re: IM 70.3 Mallorca 2013

Dank voor de ervaringen en de tips. Ik ga de dolfijnduik maar eens oefenen in de Noordzee.

6

Re: IM 70.3 Mallorca 2013

Zojuist ingeschreven. We maken er een gezinsvakantie van met de 70.3 als afsluiter. Mooi 'taperen' dus. We vliegen (waarschijnlijk) op zaterdag heen en op zondag terug en ik heb een huis gehuurd op kruipafstand van start/finish. Ik denk dat we een auto huren om van het vliegveld naar Port d'Alcudia te gaan en het eiland een beetje te kunnen verkennen. Veel zin in, benieuwd of ik veel bekenden tegenkom daar.

7

Re: IM 70.3 Mallorca 2013

@maca Via wat voor site heb je dat gehuurd? Heb eigenlijk alleen nog maar naar hotels gekeken..

8

Re: IM 70.3 Mallorca 2013

Vanzella schreef:

@maca Via wat voor site heb je dat gehuurd? Heb eigenlijk alleen nog maar naar hotels gekeken..

Via http://www.homelidays.nl/NL-Vakantiewon … dia_r3.asp

Wij hebben de bovenste. Heb ook naar all-inclusive resorts gekeken en de beslissing bij mijn vrouw neergelegd.

9

Re: IM 70.3 Mallorca 2013

Maca,

zo vanuit je bed een duik in de Middelandse Zee. Ziet er goed uit!! Mooi vooruitzicht.

10

Re: IM 70.3 Mallorca 2013

Een vriend van me wil alsnog ook meedoen, maar de inschrijving is gesloten. Volgens de site wordt er niet aan wachtlijsten gedaan. Weet iemand hoe dit werkt met mensen die hun inschrijving willen annuleren? Ik neem aan dat die plaatsen op de markt komen.

11

Re: IM 70.3 Mallorca 2013

WTC doet dat normaal niet. Die verkopen gewoon 10% meer startplaatsen dan het aantal deelnemers dat ze op het parcours willen hebben. Ze gaan er dan van uit dat voor de start 10% afvalt wegens blessures of andere problemen.

12

Re: IM 70.3 Mallorca 2013

Duidelijk, dank. Dan denk ik dat hij pech heeft gehad.

13

Re: IM 70.3 Mallorca 2013

Afgelopen zaterdag heb ik de 70.3 Mallorca gedaan in 5u3m21s. Iets minder snel dan ik had verwacht, maar toch tevreden. Zeker over de organisatie en de omgeving, dit was het mooiste fietsparcours van mijn (nog prille) triathloncarriere. Een uitgebreid verslag volgt nog op mijn blog. Toen ik op het strand stond na het zwemmen stond er 35m30s op mijn Garmin, oftewel 1m50s/100meter. Voor mijn doen is dat erg goed, en het viel me erg mee gegeven de eerste paar honderd meter in de wasmachine. Fietsen kostte 2u44m, wat iets langzamer was dan verwacht op basis van de parcours verkenning op dinsdag. De stukken waar ik toen wind mee had waren nu wind tegen, en de gedeeltes die nu wind mee waren compenseerden daar niet voor. Mijn normalized power was 239 watt bij een gemiddelde hartslag van 151. Die np valt me nog wel mee, maar op een 70.3 zou ik eerder een HF_avg van rond de 160 willen zien. Voor mijn gevoel heb ik daar wat laten liggen. De halve marathon kostte net geen 1u34m en daar ben ik gewoon tevreden over.

Al met al een geweldige gezinsvakantie en een geweldig evenement.

14

Re: IM 70.3 Mallorca 2013

Leuk om te lezen! Als ik ooit een IM 70.3 ga doen dan lijkt die van Mallorca me ook een van de mooiste (qua geld/afstand/klimaat etc).


Ben benieuwd naar je blogpost!

15

Re: IM 70.3 Mallorca 2013

Netjes Maca944 super en ben benieuwd naar de blog post.

Life is short, so max it..............als mijn baas vraagt wat ik het liefst doe dan moet ik toch echt antwoorden "zo min mogenlijk".

16

Re: IM 70.3 Mallorca 2013

Dit is idd een mooie uitslag. Iemand waar ik vaak mee ga fietsen heeft ook meegedaan maar ik weet nog niet wat hij gedaan heeft.

17

Re: IM 70.3 Mallorca 2013

was super event afgelopen zaterdag en volgens mij weinig problemen bij de atleten

Heb er in ieder geval van genoten

en Maca netjes gedaan....

18

Re: IM 70.3 Mallorca 2013

Ik heb een verslagje on-line gezet: http://www.amstelracing.nl/?p=464

19

Re: IM 70.3 Mallorca 2013

Mooi verhaal, leuk om te lezen en werkt zeker motiverend om ook een keer naar Mallorca te gaan smile

20

Re: IM 70.3 Mallorca 2013

Mooi en insprerend verhaal! Lijkt me leuk om ook (ooit) nog eens te doen  smile

21

Re: IM 70.3 Mallorca 2013

Maca944 schreef:

Ik heb een verslagje on-line gezet: http://www.amstelracing.nl/?p=464

Nice!  wink

Nog even een vraagje over het fietsparcours: als ik het zo zie, was het gemiddelde stijgingspercentage zo'n 5% tussen km 20 en 30? Welk verzet draaide je toen?

22

Re: IM 70.3 Mallorca 2013

Leuk verslag, maar als je weet dat je een matige zwemmer bent waarom ga je in vredesnaam op de 2e rij starten?

Ook parcoursverkenning met 30+ rijden en op de wedstrijd maar kwartiertje sneller beetje vreemde opbouw, naar mijn mening.


suc6 in Nice

23

Re: IM 70.3 Mallorca 2013

@Ysnits, het gemiddelde percentage valt inderdaad wel mee. Er zijn een paar stukken die richting de 10% gaan, daar gebruikte ik 39x27, wat mijn kleinste verzet was. Dat draait toch een stuk makkelijker dan 39x25.

@triest, mbt het zwemmen, enerzijds gebeurde dat omdat ik vroeg in het startvak stond, anderzijds wilde ik ook niet lang hoeven te wachten voordat ik in het water ging. Volgens mij heb je altijd last van de wasmachine en duurt het een tijdje voordat je normaal kan zwemmen, ook als je wat verder naar achteren start. Ik zal een volgende keer eens kijken of het voor mijn tijd uitmaakt als ik ergens halverwege ga staan. In Nice start iedereen tegelijkertijd en mag je kiezen in welk vak, ingedeeld in verwachte eindtijd, je mag gaan staan. Daar moet ik ook nog over nadenken.

Dat fietsen viel me ook een beetje tegen. Voor een gedeelte kwam dat door de wind die anders stond (dat heeft denk ik een minuut of 5 gekost), maar ik had zoals ik ook schrijf misschien iets meer moeten pushen.

24

Re: IM 70.3 Mallorca 2013

Heel knap verslag Maca944 en heel plezant om te lezen!!
Proficiat met deze prestatie!!

25

Re: IM 70.3 Mallorca 2013

Nice is zeker niet sneller qua fietsparcours, en zwemmen oh la la.....

Heb je niet zien lopen volgens mij als ik je foto´s zo zie, maar was ook wel erg druk op loopparcours, dat is feitelijk enige nadeel van dit parcours, omdat sommigen menen links te moeten blijven lopen (wellicht britten)