1

Onderwerp: Triatlon Zeeland 15 juni 2013 1/4

3e triatlon, eerste keer 1/4 wordt leuk. Ik ga in ieder geval lang genieten :-)
Had liever 1/8 willen doen maar dat mocht niet van mijn zwemtrainer tongue

Zwem: 16
Fiets: 1:26
Loop: 50
T1+T2: 6
Totaaltijd: 2:38

Onderbouwing:
Zwemmen:
Rustig cruisend zwem ik ca 18 minuten over 1km. Onbekende factor: hoe kom je in het water te liggende in de rest van het deelnemersveld.

Tijd fietsonderdeel 1/8 triatlon Terheijden 18km 38 => ca 86 op 40km

Hardlopen:
Niet genoeg getraind om snel te zijn. Daarnaast wordt veel op zand gelopen, niet mijn sterkste kant. Afijn, mooie voorbereiding voor de halve marathon die een week later komt..

2

Re: Triatlon Zeeland 15 juni 2013 1/4

Een leuke triathlon, die ik 2 jaar geleden heb gedaan. Je zwemt met de stroming mee. Ik was destijds 3 minuten sneller dan mijn normale zwemtijd over de kilometer.

3

Re: Triatlon Zeeland 15 juni 2013 1/4

Maca944 schreef:

Een leuke triathlon, die ik 2 jaar geleden heb gedaan. Je zwemt met de stroming mee. Ik was destijds 3 minuten sneller dan mijn normale zwemtijd over de kilometer.

Stroming: daar zeg je zo wel wat; daar heb ik geen rekening mee gehouden. Wel gekeken voordat ik inschreef, 1000 meter tegen de stroming in zwemmen is niet fijn ;-) en zeker daar niet! Dat zouden toch wel 1000 hele lange meters worden...

4

Re: Triatlon Zeeland 15 juni 2013 1/4

Voor mij ook mijn eerste kwart en mijn eerste keer Vlissingen.
Ik doe zeker mee voor een goede plek bij de Junioren maar ik weet niet in hoeverre dat gaat lukken aangezien ik het deelnemersveld niet weet..

Zwemmen: 13.30 minuten
Aangezien de stroming mee moet dat lukken

Fietsen: 1 uur en 5 minuten
Mooi fietsparcours met een aantal technische bochtjes ligt me goed

Lopen: 40 minuten
Mijn sterkste onderdeel, ook al is het op het strand

5

Re: Triatlon Zeeland 15 juni 2013 1/4

Geweldige Triathlon in Vlissingen, vorig jaar voor het eerst meegedaan, 5e plaats, benieuwd wat het morgen gaat worden.

6

Re: Triatlon Zeeland 15 juni 2013 1/4

Deelnemers veld staat op de website, bij FAQ vermeld.
Succes morgen!

Kaboom schreef:

Voor mij ook mijn eerste kwart en mijn eerste keer Vlissingen.
Ik doe zeker mee voor een goede plek bij de Junioren maar ik weet niet in hoeverre dat gaat lukken aangezien ik het deelnemersveld niet weet..

Zwemmen: 13.30 minuten
Aangezien de stroming mee moet dat lukken

Fietsen: 1 uur en 5 minuten
Mooi fietsparcours met een aantal technische bochtjes ligt me goed

Lopen: 40 minuten
Mijn sterkste onderdeel, ook al is het op het strand

7

Re: Triatlon Zeeland 15 juni 2013 1/4

Deze zou iets voor mij zijn volgend jaar tongue

8

Re: Triatlon Zeeland 15 juni 2013 1/4

Als we weeronline mogen geloven wordt het morgen redelijk mooi weer. Beetje jammer van die zuidelijke windkracht 5.

Als ik windguru goed begrijp kunnen we golven van ca 1 meter verwachten.

Ik ken de stroming bij Vlissingen niet goed genoeg. Maar ik vermoed dat we daar niet teveel moeten verwachten.
Het is om 13:06 laat water. Start is om 13:05 (1/4) of 13:15 (1/8). Als je daar echt veel profijt van wil hebben moet je vermoedelijk erg langzaam zwemmen ;-)
Nu is het wel zo dat het maar heel kort stil water is (tijd tussen afgaand en opkomend tij) maar dan nog..

In ieder geval wens ik jullie morgen veel succes toe..

9 Laatst bewerkt door bvoruns (15-06-13 22:09:04)

Re: Triatlon Zeeland 15 juni 2013 1/4

bvoruns schreef:

3e triatlon, eerste keer 1/4 wordt leuk. Ik ga in ieder geval lang genieten :-)
Had liever 1/8 willen doen maar dat mocht niet van mijn zwemtrainer tongue

Zwem: 16
Fiets: 1:26
Loop: 50
T1+T2: 6
Totaaltijd: 2:38

Onderbouwing:
Zwemmen:
Rustig cruisend zwem ik ca 18 minuten over 1km. Onbekende factor: hoe kom je in het water te liggende in de rest van het deelnemersveld.

Tijd fietsonderdeel 1/8 triatlon Terheijden 18km 38 => ca 86 op 40km

Hardlopen:
Niet genoeg getraind om snel te zijn. Daarnaast wordt veel op zand gelopen, niet mijn sterkste kant. Afijn, mooie voorbereiding voor de halve marathon die een week later komt..

Zwem: 17:30
T1: 3:47
Fiets: 1:13:35
T2: 2:58
Hardlopen: 58:30
Totaal: 2:36:19

Zwemmen was in een tot wildwater omgetoverde Westerschelde. Windkracht minimaal 5 met (volgens windguru) golven van 1mtr en hoger. T1 duurde langer omdat ik had vergeten om de chipband los te maken voordat ik het wetsuit uit ging trekken.. Niet handig.

Fietsen ging ondanks een toch wel forse wind heel snel. Het was ook geen 40 maar 37km. Dat geeft uiteraard niet dit verschil.

Lopen was slechter dan verwacht. Bij fietsen teveel schade veroorzaakt, daarnaast woei het tijdens het lopen harder dan eerst...

10

Re: Triatlon Zeeland 15 juni 2013 1/4

Een opmerking n.a.v. deze triatlon.

Ook hier was een hele kudde NTB juryleden ingevlogen.

Het zwemmen was een zooitje. Kan het niet anders omschrijven. Dat de start 10 minuten uit werd gesteld vind ik geen probleem, dat was omdat er vanwege de hoge golfslag een extra reddingsboot moest komen.

Er waren geen boeien aanwezig waar rond gezwommen moest worden. Daardoor heeft iedereen die aan de 1/4 mee heeft gedaan ongeveer zijn eigen afstand gezwommen. Van de deelnemers die 1/8e deden heb ik er veel een fors deel van de afstand door het water zien lopen in plaats van zwemmen. Tenminste, de keren dat ik bovenop een golf lag en adem haalde.. Een goede bekende van mij die de 1/8 mee heeft gedaan viel dit overigens ook al op.
Wij hebben geen van beide meegekregen dat de aanwezige ntb juryleden hier iets tegen hebben gedaan..
Als je als deelnemer niet kan of wil zwemmen dan moet je uit de wedstrijd stappen en niet dusdanig dicht bij de kant blijven dat je door het water kan lopen.

Het was een niet stayer wedstrijd, wat dus wil zeggen dat er een meter of 10 onderlinge afstand moet zijn. Tenminste, zo heb ik het begrepen. Dat een dergelijke regel op een smal fietspad niet strikt wordt gehandhaafd, soit. Maar op brede wegen zouden ze dat toch minimaal wel moeten doen.
Waarom een langsrijdend NTB jurylid niets ondernam tegen een zeer bewust treintje op een brede weg waar het niet erg druk was snap ik niet helemaal. Vanaf het moment dat ze mij inhaalden tot ze uit zicht verdwenen reden ze bij elkaar in het zuchtje.
Daar hadden ze voordeel bij omdat we daar tegen de wind in moesten fietsen.

Ik heb iets tegen de NTB heffing. Daar komt een stukje verzekering voor terug, dat is mooi. Het minste wat ik voor deze heffing toch wel terug verwacht is een faire wedstrijd, of in ieder geval dat de juryleden actie ondernemen als deelnemers duidelijk in strijd met de geldende regels handelen. Zeker als ze er voordeel bij behalen..

Beetje jammer.