1

Onderwerp: Triathlon Rijssen 22-6-2013

Mijn eerste triathlon sinds 2005. Lang niet topfit, maar vooral erg leuk om weer eens mee te doen.

Mijn verwachting:
zwemmen 20 min (incl wissel)
fietsen 120 min (incl wissel)
lopen 50 min

Bij elkaar moet ik dan ergens rond de 2,5 uur uitkomen. Belangrijker is om het onderlinge wedstrijdje met vrouwlief te winnen  big_smile . Zij doet haar eerste triathlon

2

Re: Triathlon Rijssen 22-6-2013

Mijn tweede van dit seizoen. Amper getraind want ik ben thuis aan het verbouwen, maar Hengelo gld is me goed bevallen gezien de matige getraindheid. Ik start op de 1/8. Ik had in Hengel0 1:08 maar aangezien het parcours in Rijssen korter uitvalt lijkt een tijd rond de 1:06 me wel wat. Hopelijk houden we het een beetje droog, anders voorspel ik wel een glijpartijtje in het bochtje naar rechts onderaan de Rijssense Berg... Altijd een listig knijp-bochtje...

Succes allen!

3

Re: Triathlon Rijssen 22-6-2013

stjames schreef:

Mijn eerste triathlon sinds 2005. Lang niet topfit, maar vooral erg leuk om weer eens mee te doen.

Mijn verwachting:
zwemmen 20 min (incl wissel)
fietsen 120 min (incl wissel)
lopen 50 min

Bij elkaar moet ik dan ergens rond de 2,5 uur uitkomen. Belangrijker is om het onderlinge wedstrijdje met vrouwlief te winnen  big_smile . Zij doet haar eerste triathlon

Sterkte ;-) als zij wint krijg je dat de komende tijd nog wel te horen..

Van de andere kant.. kan je dan misschien wel extra trainingstijd claimen tongue

4

Re: Triathlon Rijssen 22-6-2013

Geen geweldige race. Wel lekker lekker gezwommen in het 50m-bad maar niet overdreven snel, stond met 8 minuutjes weer op de kant. De wissel naar het fietsen was niet geweldig, ik stond een beetje te trutten met mijn startnummerband die ik nog op mijn stuur zag liggen terwijl ik al met de fiets aan de hand richting uitgang PF liep... Fietsen ging eigenlijk wel redelijk, ben wel volop ingehaald maar daar ben ik inmiddels wel aan gewend. Er stond aardig wat wind maar die stond redelijk gunstig dus daar heb ik niet veel hinder van gehad. Wissel naar het lopen was ook niet super; 1 sok ondersteboven aangetrokken. Pfff, keertje die zuchten, sok uit, sok weer aan. De wissel naar lopen viel me dit keer heel zwaar, had de eerste 2 kilometer geen moment het idee dat ik fijn onderweg was. Uitgelopen in 1:07:46. Niet geweldig, maar gezien de mate van getraindheid ook geen verrassing. Volgende week lekker vrijblijvend naar de OD van Holten. Ik heb me al neergelegd bij een rondje lekker genieten. Ga me niet met snelle tijden of pr's bezig houden.

5

Re: Triathlon Rijssen 22-6-2013

stjames schreef:

Mijn eerste triathlon sinds 2005. Lang niet topfit, maar vooral erg leuk om weer eens mee te doen.

Mijn verwachting:
zwemmen 20 min (incl wissel)
fietsen 120 min (incl wissel)
lopen 50 min

Bij elkaar moet ik dan ergens rond de 2,5 uur uitkomen. Belangrijker is om het onderlinge wedstrijdje met vrouwlief te winnen  big_smile . Zij doet haar eerste triathlon

Nou dat viel niet tegen  smile
Zwemmen 16:45
Fietsen 1:04:54 (uiterst gunstige omstandigheden en natuurlijk mijn nieuwe snelle fiets)
lopen 53:10 (tja, het lampje ging daar toch wel een beetje uit, iets teveel uitgeleefd bij het fietsen)
Met een paar wissels in slow motion een totaaltijd van 2:17:21
Dik tevreden met mijn eerste triathlon na zo'n lange tijd

Een erg leuke en goed georganiseerde triathlon. Nu op naar Vroomshoop

6

Re: Triathlon Rijssen 22-6-2013

stjames schreef:
stjames schreef:

Mijn eerste triathlon sinds 2005. Lang niet topfit, maar vooral erg leuk om weer eens mee te doen.

Mijn verwachting:
zwemmen 20 min (incl wissel)
fietsen 120 min (incl wissel)
lopen 50 min

Bij elkaar moet ik dan ergens rond de 2,5 uur uitkomen. Belangrijker is om het onderlinge wedstrijdje met vrouwlief te winnen  big_smile . Zij doet haar eerste triathlon

Nou dat viel niet tegen  smile
Zwemmen 16:45
Fietsen 1:04:54 (uiterst gunstige omstandigheden en natuurlijk mijn nieuwe snelle fiets)
lopen 53:10 (tja, het lampje ging daar toch wel een beetje uit, iets teveel uitgeleefd bij het fietsen)
Met een paar wissels in slow motion een totaaltijd van 2:17:21
Dik tevreden met mijn eerste triathlon na zo'n lange tijd

Een erg leuke en goed georganiseerde triathlon. Nu op naar Vroomshoop

Mooi resultaat! Prima ingeschat.

Tegenvallend resultaat met lopen heb ik laatst ook gehad, ik vermoed dat de tijd die je met het fietsen hebt gewonnen opweegt tegen de tijd die je met het lopen hebt verloren. Als je inschatting realistisch was lijkt het daar overigens wel op.

Zomaar uit nieuwsgierigheid: heeft je vrouw je geklopt?

7

Re: Triathlon Rijssen 22-6-2013

bvoruns schreef:
stjames schreef:
stjames schreef:

Mijn eerste triathlon sinds 2005. Lang niet topfit, maar vooral erg leuk om weer eens mee te doen.

Mijn verwachting:
zwemmen 20 min (incl wissel)
fietsen 120 min (incl wissel)
lopen 50 min

Bij elkaar moet ik dan ergens rond de 2,5 uur uitkomen. Belangrijker is om het onderlinge wedstrijdje met vrouwlief te winnen  big_smile . Zij doet haar eerste triathlon

Nou dat viel niet tegen  smile
Zwemmen 16:45
Fietsen 1:04:54 (uiterst gunstige omstandigheden en natuurlijk mijn nieuwe snelle fiets)
lopen 53:10 (tja, het lampje ging daar toch wel een beetje uit, iets teveel uitgeleefd bij het fietsen)
Met een paar wissels in slow motion een totaaltijd van 2:17:21
Dik tevreden met mijn eerste triathlon na zo'n lange tijd

Een erg leuke en goed georganiseerde triathlon. Nu op naar Vroomshoop

Mooi resultaat! Prima ingeschat.

Tegenvallend resultaat met lopen heb ik laatst ook gehad, ik vermoed dat de tijd die je met het fietsen hebt gewonnen opweegt tegen de tijd die je met het lopen hebt verloren. Als je inschatting realistisch was lijkt het daar overigens wel op.

Zomaar uit nieuwsgierigheid: heeft je vrouw je geklopt?

Vrouwlief deed haar eerste triathlon in 2:30:05 respect! maar gelukkige op veilige afstand....