1

Onderwerp: Ironman

Gewoon uit interessie, blijkbaar is er 1 september een ironman in belgie?
belman noemt die ironman en vindt plaats in de ardennen. Kan inderdaad een zeer mooie ironman zijn.
Iemand die er meer over weet of hieraan meedoet?

2

Re: Ironman

http://www.belman.be/

Hoi het is GEEN ironman, het is een triathlon "full distance" zoals zij het zelf noemen.
Hij wordt voor de eerste keer georganiseerd, dus je kunt hier weinig info verwachten  yikes

Er kan nog niemand zeggen dat hij/zij mee doet want de inschrijving gaat pas open in februari 2013
Hooguit kan iemand zeggen dat hij/zij mee ZOU willen doen

Succes
Arthur

3

Re: Ironman

Nog weinig informatie op de site, maar een ironman distance triathlon door de Ardennen klinkt veelbelovend!

4

Re: Ironman

petitmas schreef:

http://www.belman.be/

Hoi het is GEEN ironman, het is een triathlon "full distance" zoals zij het zelf noemen.
Hij wordt voor de eerste keer georganiseerd, dus je kunt hier weinig info verwachten  yikes

Er kan nog niemand zeggen dat hij/zij mee doet want de inschrijving gaat pas open in februari 2013
Hooguit kan iemand zeggen dat hij/zij mee ZOU willen doen

Succes
Arthur

Waarom is het dan geen ironman? Omdat ze die naam 'ironman' niet krijgen? Want het gaat toch over dezelfde afstand?

5

Re: Ironman

Maca944 schreef:

Nog weinig informatie op de site, maar een ironman distance triathlon door de Ardennen klinkt veelbelovend!

Ik denk wel dat het een vrij lastig fietsparcours gaat worden, hopelijk laten ze in de komende jaren er meer dan 250 toe. Jammer dat er weinig informatie beschikbaar is.

6

Re: Ironman

Ik associeer de Ardennen altijd met gaten in de weg en vooral tijdens afdalingen .... tongue

Ironman is trouwens een label waaronder wedstrijden worden georganiseerd, en dat wordt inderdaad niet aan elke wedstrijd gegeven. Afstand is hetzelfde

7

Re: Ironman

Brecht schreef:
Maca944 schreef:

Nog weinig informatie op de site, maar een ironman distance triathlon door de Ardennen klinkt veelbelovend!

Ik denk wel dat het een vrij lastig fietsparcours gaat worden, hopelijk laten ze in de komende jaren er meer dan 250 toe. Jammer dat er weinig informatie beschikbaar is.

Fietsen is mijn beste discipline, dus hoe zwaarder het fietsparcours hoe beter voor mij. Daarnaast fiets ik graag in de Ardennen.

Het merk Ironman is eigendom van een commerciële organisatie die als enige officiële Ironman races mag organiseren. Andere wedstrijden over deze afstand zijn dus 'hele triathlons' of 'ironman distance triathlons', wat in mijn ogen de lading prima dekt.

8

Re: Ironman

Mooi!! Hopelijk wordt het een waardige vervanger voor Neerpelt, want die was ook erg leuk.
Wel een beetje jammer dat deze gelijk valt met Vichy en Keulen (Beiden ook de hele afstand)...

9

Re: Ironman

superhans schreef:

Mooi!! Hopelijk wordt het een waardige vervanger voor Neerpelt, want die was ook erg leuk.
Wel een beetje jammer dat deze gelijk valt met Vichy en Keulen (Beiden ook de hele afstand)...

Twee weken voor Almere, dus voor mij geen optie.

10

Re: Ironman

Ik sta ingeschreven. Zal mijn debuut op de hele worden.

11

Re: Ironman

Jasper schreef:

Ik sta ingeschreven. Zal mijn debuut op de hele worden.

Stoer! Ik heb op de site gekeken, ziet eruit als een mooie wedstrijd!

Succes!

12

Re: Ironman

Er heeft eens een artikel in de stop&go  gestaan over deze wedstrijd die gaat tevens ook tellen als belgisch kampioenschap lange afstand. Denk ook dat het een mooie wedstrijd gaat worden zeker al qua omgevingen en parcour. Succes in elk geval met je voorbereiding.

13

Re: Ironman

Was het Belgisch Kampioenschap lange afstand niet (ook) in Eupen vorige week? Of was dat het BK halve?

14

Re: Ironman

Volgens eigen site is het 't Belgisch kampioenschap LD

Ook een interessant fietsparkoers zie ik op de site;

>Spa-Francorchamps : ravitaillement 6 et 7
>6 tours x 7km = 42 km

6 rondjes circuit erbij dus!  ;-)
Mooie wedstrijd lijkt me. Succes Jasper!


http://www.belman.be/nl/wp-content/uploads/2013/03/bikemap01.jpg

15

Re: Ironman

Ziet er heel goed uit. Als het een leuke en goed georganiseerde wedstrijd is, hoop ik daar volgend jaar aan de start te staan. We wachten af.

16

Re: Ironman

Misschien wat voor 2014. Ik ben zeer benieuwd naar de ervaringen.

Doelen: -marathon van Amsterdam oktober 2013 onder de 4 uur; -halve triatlon van Eilat januari 2014 onder de 7,5 uur; -Beach challenge Kijkduin juli 2014 in de top eindigen bij de recreanten; -ooit een hele Iron-distance voltooien.

17

Re: Ironman

Maandag (fietsen en lopen) en dinsdag (zwemmen en fietsen) heb ik de boel verkend. Buiten het circuit is alles goed te doen. Maar ik kies wel voor 25 mm banden en mijn koersfiets.
Het gaat mij om finishen. Normaal zeg ik dat het niet te hard kan waaien in een triathlon maar nu hoop ik niet op Ardennenweer.