1

Onderwerp: Triathlon Viersel 25-8-2013

Hallo allemaal,

Op 25 aug. wil ik meedoen aan een OD in Viersel (Belgie). Wie van jullie heeft hier wel eens meegedaan en kan mij wat meer over de wedstrijd en parcoursen vertellen?!
Ik ben benieuwd!

Groeten,

Martijn

2

Re: Triathlon Viersel 25-8-2013

Ik heb de duathlon al enkele jaren meegedaan dus ken het parcour wel. Dit jaar doe ik normaal ook de 1/4e mee. Parcour is vlak juist als je uit de wissel komt dan moet je de brug op en in het fietsen 1x per ronde de autostrade over. Lopen is vlak. Er staat meestal wel veel wind op het parcour.

3

Re: Triathlon Viersel 25-8-2013

MartijnT schreef:

Hallo allemaal,

Op 25 aug. wil ik meedoen aan een OD in Viersel (Belgie). Wie van jullie heeft hier wel eens meegedaan en kan mij wat meer over de wedstrijd en parcoursen vertellen?!
Ik ben benieuwd!

Groeten,

Martijn

heel goed georganiseerde wedstrijd.

zwemmen is met een keerpunt dacht ik.

fietsen is vlak, maar er staat inderdaad veel wind altijd.

Lopen is ook vlak.

4

Re: Triathlon Viersel 25-8-2013

Voor mij ook de eerste keer, maar geen OD, wel een kwart  smile

5

Re: Triathlon Viersel 25-8-2013

Bedankt allemaal! Veel wind op het fietsparcours is een prima training voor Almere :-)

6 Laatst bewerkt door Tikketim (15-08-13 20:51:06)

Re: Triathlon Viersel 25-8-2013

Dit gaat voor mij ook de eerste triatlon worden. Vandaag ben ik het fietsparcours wat gaan verkennen. Op die dijk langs de Nete kan de wind inderdaad wel eens flink lastig doen. Ik vraag me trouwens ook af of die ronde met of tegen de klok gaat gereden worden ?

In ieder geval een kleine pronostiek van mezelf :
Zwemmen : 14 minuten
T1 : 2 minuten
Fietsen : 45 minuten
T2 : 2 minuten
Lopen : 35 minuten

Dat maakt samen 1u38. In 2011 zou ik dan vierde laatste geweest zijn smile
Het zwemmen en fietsen gaat in de praktijk waarschijnlijk niet sneller zijn. Het lopen kan ik wel enkele minuten sneller maar dat was toen niet na een partijtje zwemmen en fietsen  cool

7

Re: Triathlon Viersel 25-8-2013

Normaal is het met de klok mee. Maar mischien veranderen ze het dit jaar een keer??

8

Re: Triathlon Viersel 25-8-2013

Zijn er bevoorradingsposten? Zoja, waar?

9

Re: Triathlon Viersel 25-8-2013

Was een hele leuke en prima georganiseerde wedstrijd! Er stond weinig wind, dus lekker hard kunnen fietsen. Op de OD/Belgische kwart met (een kleine) 1500m zwemmen :-) gefinisht in 2u04, 31ste plaats. Erg tevreden!
Hoe ging het bij jullie?

10

Re: Triathlon Viersel 25-8-2013

MartijnT schreef:

Was een hele leuke en prima georganiseerde wedstrijd! Er stond weinig wind, dus lekker hard kunnen fietsen. Op de OD/Belgische kwart met (een kleine) 1500m zwemmen :-) gefinisht in 2u04, 31ste plaats. Erg tevreden!
Hoe ging het bij jullie?

Kijk bij 'voorspel je prestatie'  wink