1

Onderwerp: Iron Man: verzekering

Hallo allemaal,

In mijn weg naar inschrijving IM Frankfurt 2014, zit ik nog met één probleem in mijn maag: verzekeren. Omdat het mijn eerste IM wordt wil ik niet het risico lopen om mijn inschrijfgeld mis te lopen door een blessure. Na bestudering van de voorwaarden van IM en een op niks uitgelopen zoektocht op Google, vraag ik me af of er überhaupt een manier is om je entry slot te verzekeren.

IM zelf geeft dus alleen de optie om a) tot 2 maanden van te voren van IM te wisselen in hetzelfde jaar, wat dus nauwelijks een optie of b) gedeeltelijk geld terug te krijgen, maar dan is een vroege uitschrijving ook een vereiste. Ik wil ook blessures in de laatste week voor de wedstrijd kunnen dekken.

Nirvana Europe lijkt die cancellation insurance wel aan te bieden, maar doet dat alleen in combinatie met een heel pakket. Weten jullie een verzekeraar die mij zenuwen uit handen kunnen nemen? Valt dit misschien ook 'gewoon' bij Nederlandse maatschappijen te doen? Of zit er niets anders op dan zenuwachtig naar de wedstrijd toe te leven en het risico te lopen 600 euro voor niks betaald te hebben?

Dank!

2

Re: Iron Man: verzekering

Dit is niet mogelijk Oske.
Tot een bepaalde termijn voor het evenement kan je een deel van je geld terugkrijgen of je inschrijving inderdaad verplaatsen naar een ander evnement in hetzelfde jaar.
Ik zou vooral gewoon niet rekenen op een blessure en zeer verstandig trainen! Vanaf je 2 trainingen na elkaar op dezelfde plaats iets voelt, zou ik die discipline zeker een weekje laten rusten. Indien je een weekje niet kan lopen is dat geen ramp, fietsen en zwemmen verbetert de conditie ook.
Het is ook inderdaad veel geld 500 euro inschrijving, maar ik zou vooral focussen op de voorbereiding en het trainen en niet met de schrik zitten van een blessure te krijgen!

Veel succes met de trainingen!!

3

Re: Iron Man: verzekering

Ik heb op 1,5 maand voor frankfurt proberen annuleren, maar dat bleek onmogelijk.
Zoals Axel zegt, niet op rekenen en niets forceren als je iets voelt!

4

Re: Iron Man: verzekering

Ik heb al voor diverse evenementen ingeschreven met de Nirvana verzekering. Dat wordt idd   gecombineerd met een hotel reservering aangeboden en die heb ik meestal toch ook nodig. Ik heb hem 1 keer moeten gebruiken en kreeg keurig mijn centjes terug.....:cool: