1

Onderwerp: 9 maart Zwemloop bodegraven

Zelf ga ik de 500m/5km doen. Vorig jaar had ik
Zwemmen:          0:09:03   
Wissel:                0:02:46   
Lopen:                 0:27:33   

Eindtijd:               0:39:22

Toentertijd mijn eerste multisportevent in 10 jaar tijd.
Na 1 seizoen helemaal zin in aankomende zondag met relatief warm weer smile
Voorspelling / inschatting:

Zwemmen:         0:08:00
Wissel:               0:01:20
Lopen:                0:25:00

Eindtijd              0:34:20

Oftewel hopelijk 5 minuten sneller dan vorig jaar smile Zou voor mij een enorme progressie zijn in ieder geval!!!

#enjoylife

2

Re: 9 maart Zwemloop bodegraven

rinke schreef:

Oftewel hopelijk 5 minuten sneller dan vorig jaar smile Zou voor mij een enorme progressie zijn in ieder geval!!!

5 minuten sneller op 39 minuten zou voor iedereen een enorme progressie zijn  wink

Veel succes in elk geval!

3 Laatst bewerkt door PalmS (04-03-14 16:26:06)

Re: 9 maart Zwemloop bodegraven

Zou een mooie progressie zijn Rinke!


Mijn tijden vorig jaar waren in Bodegraven:

Zwemtijd: 7:10
Wissel: 1:03
Looptijd:22:34

Eindtijd: 30:55

En de verwachte tijden dit jaar:

Zwemtijd 7:00
Wissel 1:00
Looptijd: 20:00

Eindtijd: 28:00

Schijnt goed weer te worden dus heb er zin in.!

Amat Victoria Curam

4

Re: 9 maart Zwemloop bodegraven

Het is een stuk beter dan vorig jaar idd. weinig wind en een graad of 8-9.. Das wat anders dan 5-6bft en 1 graad boven nul en regen.... (zo ik het me herinner). Mooie tijd en doelstelling Sander. Dat soort looptijden zijn voor mij nog niet weggelegd maar hopelijk volgend jaar weer een stapje erbij (af). Hopelijk wordt ik echter niet ziek, m'n kinderen hebben me aangestoken en zit nu met opgezette klieren en pijn in mijn keel te blaffen sad ... Jij ook succes en we zien elkaar zondag wel!

#enjoylife

5

Re: 9 maart Zwemloop bodegraven

Vorig jaar was het inderdaad echt koud..

Hopen dat bent niet doorzet de komende dagen en dat je topfit kunt starten.!
Tot zondag.

Amat Victoria Curam

6 Laatst bewerkt door rinke (10-03-14 08:21:42)

Re: 9 maart Zwemloop bodegraven

Wat een toploop vandaag smile redelijk fit maar wel verkouden opgestaan maar onwijs veel zin...
Om 8.55 de start en ik zat in een lekker groepje.... Kon de eerste 300m prima draften waardoor ik veel energie spaarde. Helaas was er 2 personen voor me iemand die het niet meer trok en plots stil ging liggen bij het keerpunt, ik ook inhouden en weg draftmogelijkheid sad ... Na 500m in 07:46 op de kant en een redelijke wissel (kreeg m'n tubes niet goed aan). Daarna de 5km, ging lekker van start maar na 1 km toch wel zwaar. Toch het tempo redelijk kunnen volhouden en de laatst km goed versneld. Voor het eerst in een multisportwedstrijd sneller dan 12 per uur gelopen smile en in 24:13 binnen, eindtijd 33:36 en dus ruim sneller dan de 39:22 van vorig jaar!. Al met al een leuke dag, ook erg leuk om met PalmS te praten in real live...

                          voorspelling        eindtijd (Garmin)    Eindtijd (officieel)
Zwemmen:         0:08:00               0:07:46                 0:07:45
Wissel:               0:01:20               0:01:37                 0:01:49
Lopen:                0:25:00              0:24:13                 0:24:04

Eindtijd              0:34:20               0:33:36                  0:33:38

#enjoylife

7

Re: 9 maart Zwemloop bodegraven

PalmS schreef:

En de verwachte tijden dit jaar:

Zwemtijd 7:00
Wissel 1:00
Looptijd: 20:00

Eindtijd: 28:00

Prachtig weer voor het eerste zwemloopje van het seizoen.

Officiële tijden van vandaag:
Zwemtijd: 7:07
Wissel: 1:01
Looptijd: 20:07

Zwemmen was een drama met de baan waar ik in lag. Heb welgeteld 1 keer een keerpunt kunnen maken de overige 18x lagen we elkaar in de weg. Lopen is al met al volgens planning gegaan en mijn voorspelling aardig waar kunnenn maken.

Leuk om de persoon achter een naam op het forum (Rinke) gesproken te hebben. Tot op een volgend evenemen!

Amat Victoria Curam

8

Re: 9 maart Zwemloop bodegraven

Beiden een mooi resultaat.

@PalmS
Jammer van de drukte. Een betere tijd zat er dus zeker in.

@Rinke
DAs een serieuze stap voorwaarts. Ik zou een pink afstaan als ik dit jaar op een van mijn OD's 12km/u kan lopen op het einde big_smile

9

Re: 9 maart Zwemloop bodegraven

@Dimitri,

ik had al bedacht dat ik volgend jaar niet nog eens 6 minuten van mijn tijd weet af te krijgen wink Zou overigens wel mooi zijn  big_smile

#enjoylife

10

Re: 9 maart Zwemloop bodegraven

rinke schreef:

@Dimitri,

ik had al bedacht dat ik volgend jaar niet nog eens 6 minuten van mijn tijd weet af te krijgen wink Zou overigens wel mooi zijn  big_smile

Stel je voor big_smile
Ik ben een zeer slechte loper. Ik heb ook nooit gelopen in mijn leven. Het is pas de laatste 3 maanden dat ik effectief blijf trainen. De voorbije 2 jaar sporadisch eens een klein loopje gedaan om die conditie toch maar niet te heel ver weg te laten zakken. Ik had de tijd niet meer om te fietsen door het werk dus korte loopjes leek me wel een alternatief.

Ergens hoop ik zeer stilletjes dat met vermageren en het toch eens een jaartje uit te houden met looptrainingen dat plots zal blijken dat ik toch een enigszins goeie loper ben.

Dromen mag, toch?  big_smile

11

Re: 9 maart Zwemloop bodegraven

Ergens hoop ik zeer stilletjes dat met vermageren en het toch eens een jaartje uit te houden met looptrainingen dat plots zal blijken dat ik toch een enigszins goeie loper ben.

Dromen mag, toch?  big_smile

Dromen en realiteit kunnen elkaar soms tegenkomen.

Januari vorig jaar woog ik 14 kilo te veel en was ik, als bijna 50-er, heel trots met mijn 28 minuten op de 5 kilometer.

Na een jaar dromen, trainen en wedstrijden heb ik afgelopen weekend zwemloop gedaan  met een zwemtijd op 500m van 7:59 en de 5 km in 22:13.

Dromen kennen geen grenzen; dus alles is mogelijk.

12

Re: 9 maart Zwemloop bodegraven

WJB schreef:

Ergens hoop ik zeer stilletjes dat met vermageren en het toch eens een jaartje uit te houden met looptrainingen dat plots zal blijken dat ik toch een enigszins goeie loper ben.

Dromen mag, toch?  big_smile

Dromen en realiteit kunnen elkaar soms tegenkomen.

Januari vorig jaar woog ik 14 kilo te veel en was ik, als bijna 50-er, heel trots met mijn 28 minuten op de 5 kilometer.

Na een jaar dromen, trainen en wedstrijden heb ik afgelopen weekend zwemloop gedaan  met een zwemtijd op 500m van 7:59 en de 5 km in 22:13.

Dromen kennen geen grenzen; dus alles is mogelijk.

Wow respect smile Ben al blij dat ik in een jaar van 29,5 minuut naar 23:45 ben gekomen smile Iedereen zijn eigen dromen en stappen vooruit. Multisport = Prachtsport

#enjoylife