1 Laatst bewerkt door Dikkembergs (04-07-14 08:01:03)

Onderwerp: Waarde fiets Orbea ordu 2006

Enig idee wat de waarde van de fiets op de foto is?

Orbea ordu (jaar 2006)
Volledig afgemonteerd met dura ace
Carbon wielen dura ace.

Deze staat te koop aan 1500€, is dat een aanvaardbare prijs of teveel?

2

Re: Waarde fiets Orbea ordu 2006

1500 voor een fiets van 8j is natuurlijk niet niks. Ik heb er deze winter eentje verkocht en heb er uiteindelijk 2000 voor gekregen. En dat was echt wel een top afgemonteerd fietsje en er was echt niks aan ik denk niet dat ik er in het totaal 30keer op gereden had. En het was 4 jaar oud en heeft bijna 8 maand te koop gestaan.

3

Re: Waarde fiets Orbea ordu 2006

Ok bedankt voor je reactie. Ik heb hem voorstel gedaan van 1250 euro en hij was onmiddellijk akkoord. Lijkt mij al beter van prijs maar aangezien hij direct akkoord was mss toch nog teveel?

4

Re: Waarde fiets Orbea ordu 2006

Check in ieder geval goed op speling op de wiellagers, bracket, voorvork en tevens slijtage van ketting tandwielen en cassette. Als het carbon is ook goed onder de fiets kijken op scheurtjes in het frame....

#enjoylife

5

Re: Waarde fiets Orbea ordu 2006

Ik zou eerst eens een stuk gaan fietsen. Zo kun je het beste beoordelen wat je hoort/ziet/voelt.
Alleen kijken is niet genoeg mijn inziens.

In ieder geval succes

6

Re: Waarde fiets Orbea ordu 2006

Ha jij gaat deze fiets kopen :-) zeker ook opletten of alles bij elkaar hoort dat je bv geen campa shifters hebt en shimano versnellingsapparaten of omgekeerd. Sram en shimano passen wel bij elkaar maar toch.... Natuurlijk mischien is het wel een goeie koop en heb je nog enkele jaren plezier aan deze fiets. Welke groep staat er op die fiets trouwens?

7

Re: Waarde fiets Orbea ordu 2006

De wielen en de afmontage maken die 1250,00 al aardig vol (mits de kettingbladen en cassette ook nog een poosje mee kunnen). Als het frame okee is (en ook de goede maat) heb je geen verkeerde koop. In het ergste geval gooi je er aan het eind van het jaar een keer een paar knaken tegenaan voor een afgeprijsd frame+vork, zet je de hele zooi over met een paar verse kabels. Ben je nog steeds niet de hoofdprijs kwijt voor een knappe fiets.

8

Re: Waarde fiets Orbea ordu 2006

Zijn denk ik tubes, zekerweten dat je daarmee wilt rijden in een triathlon?