1

Onderwerp: Handige software (tooltjes)

Hoewel triathlon een tamelijk individuele sport is, ben ik toch ook wel fan van samenwerken en goede dingen delen.

De afgelopen jaren heb ik voor mijn vereniging een aantal Excel/VBA-tools in elkaar geknutseld die wellicht voor jullie of jullie vereniging ook interessant kunnen zijn. Voel je vrij de tools te gebruiken, aan te passen, van andere logo's of kleuren te voorzien, te bewonderen of af te kraken :-) Wel zou ik het waarderen dat je functionele aanpassingen of verbeteringen ook via dit forum deelt zodat we er allemaal van kunnen profiteren.


Loopkampioenschap
Met deze tool is de administratie van een loopkampioenschap bij te houden. De puntentelling vindt plaats op basis van tijd, afstand, geslacht en leeftijd. Ontzettend leuk om met alle leden van je vereniging aan één kampioenschap mee te doen! Wij gebruiken het voor de wintermaanden; een clubkampioenschap voor dames en één voor de heren. Er tellen wat testloopjes en een paar wedstrijdjes mee. Op deze manier kunnen 70-jarigen gewoon de strijd aan met de 25-jarigen.


Wedstrijdtimer
Bij gebrek aan een chipsysteem heb ik dit tooltje in elkaar geknutseld. Te gebruiken voor tijdregistratie bij diverse soorten wedstrijdjes. Bij de afgelopen editie van de Midzomeravond Triathlon is deze tool ingezet. Start de tool samen met de wedstrijdklok en leg vervolgens de (tussen)tijden vast door startnummers in te kloppen. Herstelmogelijkheden op zowel startnummer als finishtijd, synchroniseren met de wedstrijdklok, automatische verrekening van tijden in geval van meerdere startseries en tussentijds opslaan van back-ups. De deelnemerslijst is handmatig te vullen of met een copy/paste actie vanuit NTB-inschrijvingen in te voegen.


Beide tools bevatten export-mogelijkheden om de resultaten zonder VBA-code enz. te kunnen publiceren. Een beknopte toelichting vind je op het voorblad van beide tools.

2

Re: Handige software (tooltjes)

... hmmmm, twee bestanden bijvoegen lukt me niet. Hierbij dan ook de wedstrijdtimer:

3

Re: Handige software (tooltjes)

Mooi gemaakt!

4

Re: Handige software (tooltjes)

Ziet er super uit,

5

Re: Handige software (tooltjes)

is wel een leuk iets voor clubwedstrijdjes ofzo!