1

Onderwerp: Accomodatie IM Zurich

Ik wil eind juli deelnemen aan de IM in Zurich. Heeft iemand nog tips qua accomodatie?

2

Re: Accomodatie IM Zurich

ik doe mee en heb lang moeten zoeken. Uiteindelijk iets gevonden via Airbnb.
Ik vond de beschikbare dingen zelf wat magertjes, dus het is wel even zoeken, of wat verder weg van zurich zitten...

3

Re: Accomodatie IM Zurich

Bedankt Juhroen.
Heb nu zelf ook een goede B&B gevonden op kleine 10 km van Parc Fermee voor een betaalbare prijs.

Succes met de voorbereiding en misschien zien we elkaar in Zurich smile

4

Re: Accomodatie IM Zurich

Wij zitten zo'n 20minuten van Zurich af. Hopelijk is het logistiek te doen met parcoursverkennen, fiets inleveren en op de wedstrijddag zelf.

5

Re: Accomodatie IM Zurich

Nog andere tips voor de IM van Zurich? Het wordt mijn eerste hele triathlon.....

6

Re: Accomodatie IM Zurich

haha, daar hou ik me om dezelfde reden ook voor aanbevolen!

7 Laatst bewerkt door DVL (08-05-14 20:34:55)

Re: Accomodatie IM Zurich

Ik ben ook aan het zoeken naar accommodatie. Sta nog niet ingeschreven maar ben dat waarschijnlijk wel van plan. stond ingeschreven voor de Gigathlon maar die is afgelast vanwege te weinig animo :-( IM Zurich is met Almere eigenlijk de enige optie voor mij om dan als 'groot' doel te doen dit jaar en Almere heb ik in 2012 al gedaan. Inschrijfgeld is wel erg hoog en de hotels is ook niet echt goedkoop.

8

Re: Accomodatie IM Zurich

Hierop aanhakend: ik hoor verschillende verhalen over het bereiken van de startlocatie. Iemand ervaring of je er inderdaad met OV naar toe moet? Of kun je toch met de auto dichtbij komen? En de dag ervoor dan met de fiets inleveren?

9

Re: Accomodatie IM Zurich

Zat ff naar accommodatie te kijken.....pffff ben blij dat ik naar Barcelona ga. Zie helemaal niks onder de € 1000 per week
Maar ja, Zwitserland hè

Succes met de IM en de zoektocht naar accommodatie.

10

Re: Accomodatie IM Zurich

Dan zoek je niet goed... Wij hadden iets voor 600€. We gaan nu elders logeren bij mensen thuis, dat is nog leuker ook!

11

Re: Accomodatie IM Zurich

Eh ....Jip...........je schrijft "hadden" .......... en ik zocht 13 mei.
Wanneer "had" jij die € 600 en "waar" (welke website)

Als er namelijk al veel geboekt is blijven alleen de duurdere accomm. over  tongue

12

Re: Accomodatie IM Zurich

Booking.com in Horgen.

13

Re: Accomodatie IM Zurich

Hij staat er nog steeds appartement in horgen €589

14

Re: Accomodatie IM Zurich

Wat een ervaring!!!! mijn 1e Ironman in Zurich. Gelukkig was het weer niet zo slecht als het dag ervoor :-).
Zwemmen ging redelijk tot  het eiland. Enorme kramp in hamstring vlak voordat ik het water weer in wilde gaan. (op eind van de "plank" een halve minuut stilgestaan om dat eruit te rekken) Daarna halverwege 2e rondje nog een keer kramp, maar ging gelukkig snel over. Had vanwege de weinige wc's bij het parc fermee geen goede warming up gedaan (tip voor de volgende keer, nog meer tijd inbouwen hiervoor). Het fietsen ging eigenlijk van een leien dakje, wel serieuze hellingen, maar kon met een hartslag onder de 140 de 180 km voltooien. Steeds mezelf voorhouden dat ik me in moest houden, ben namelijk niet zo'n beste loper. Na kleine 7 uur begon ik aan mijn marathon, na 10 km begon mijn maag op te spelen en moest ik het tempo minderen. Ook besloot ik elke drankpost te wandelen en rustig cola en water te drinken . Dit kon ik tot het eind goed volhouden, in de laatste ronde nog iets versnellen zelf en kon ik nog redelijk fris (hoe kan je dat nog zeggen na zo'n afstand  smile ) na 11 1/2 uur over de finish te komen. Wat een moment is dat zeg en heerlijk om die woorden te horen "You are an Ironman"

15

Re: Accomodatie IM Zurich

dobber schreef:

Wat een ervaring!!!! mijn 1e Ironman in Zurich. Gelukkig was het weer niet zo slecht als het dag ervoor :-).
Zwemmen ging redelijk tot  het eiland. Enorme kramp in hamstring vlak voordat ik het water weer in wilde gaan. (op eind van de "plank" een halve minuut stilgestaan om dat eruit te rekken) Daarna halverwege 2e rondje nog een keer kramp, maar ging gelukkig snel over. Had vanwege de weinige wc's bij het parc fermee geen goede warming up gedaan (tip voor de volgende keer, nog meer tijd inbouwen hiervoor). Het fietsen ging eigenlijk van een leien dakje, wel serieuze hellingen, maar kon met een hartslag onder de 140 de 180 km voltooien. Steeds mezelf voorhouden dat ik me in moest houden, ben namelijk niet zo'n beste loper. Na kleine 7 uur begon ik aan mijn marathon, na 10 km begon mijn maag op te spelen en moest ik het tempo minderen. Ook besloot ik elke drankpost te wandelen en rustig cola en water te drinken . Dit kon ik tot het eind goed volhouden, in de laatste ronde nog iets versnellen zelf en kon ik nog redelijk fris (hoe kan je dat nog zeggen na zo'n afstand  smile ) na 11 1/2 uur over de finish te komen. Wat een moment is dat zeg en heerlijk om die woorden te horen "You are an Ironman"

Zalig, proficiat!!

16

Re: Accomodatie IM Zurich

gefeliciteerd!