1

Onderwerp: Hoezo sponsoring een probleem? Deelnemers is een probleem!

Dit is stiekem een beetje reclame maar niet alleen....
Wisten jullie dat er een nieuwe offroad triatlon is?
Eentje die niet in het X-Athlon circuit zit? (Maar daar wel bij wil aansluiten?)
Eentje met het mooiste (OK tikkeltje subjectief) parcours van Nederland?
En de enige die fondsen werft voor het goede doel? (Right To Play in dit geval.)
De eerste offroad dit seizoen bovendien. (En de ideale voorbereiding op Nijverdal.)

Dat is de eerste Right To Play Offroad Triatlon Hilversum.
Op 10 mei en de inschrijving sluit 3 mei --> www.offroadhilversum.nl.

Ik ben deze wedstrijd aan het organiseren en waar ik velen zo vaak over hoor klagen is dat ze geen sponsors kunnen vinden. Nou dat valt anders reuze mee kan ik verklappen. Het kostte even wat tijd maar onze wedstrijd is nu overdadig gesponsord dus we gaan straks eindigen met een vette cheque aan Right To Play.
Wat ik veel lastiger vind is om deelnemers te krijgen. Met nog 3 weken te gaan hebben we net een derde van het aantal deelnemers. De hele regio hangt vol met (3000) flyers, advertenties in NTB blad, artikel(tjes) in de krant, mond-op-mond reclame maar de deelnemers laten het tot nu toe errug afweten.

Dit jaar kun je het toetje voor de maaltijd eten! ! ! ! !

2

Re: Hoezo sponsoring een probleem? Deelnemers is een probleem!

ik denk dat tie veel te zwaar is zo aan het begin van het seizoen.

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

3

Re: Hoezo sponsoring een probleem? Deelnemers is een probleem!

Je zou verwachten dat er in de regio Utrecht genoeg potentiële deelnemers zijn.

De triathlon in Woerden is overigens wel twee dagen later en kan wellicht van invloed zijn op jullie wedstrijd.

4

Re: Hoezo sponsoring een probleem? Deelnemers is een probleem!

We hebben in de hele regio meer dan 1000 flyers uitgedeeld. Momenteel probeer ik via triathlonweg etc. om extra aandacht te vragen. We hebben echt een van de mooiste parkoersen van Nederland en meer unieke kenmerken zoals dat deelnemers via onze website heel goedkoop race-gear kan kopen en daarnaast zijn we de enige wedstrijd die fondsen werft voor Right To Play.
Me dunkt.
Hopelijk komen er wat deelnemers bij want anders is het voor volgend jaar meteen schluss natuurlijk.

5

Re: Hoezo sponsoring een probleem? Deelnemers is een probleem!

Hoi Richard,

Misschien lucht het je op als je weet dat ik nog twijfel of ik wel of niet zal deelnemen bij jullie. Dan zou dat overigens mijn eerste triathlon worden en ik weet niet of ik er al echt klaar voor ben. In principe zou ik twee weken later een gewone weg-tiathlon willen doen (1/8-ste) en dan bekijken of ik er mee door zal gaan. Nou ja, dat zijn natuurlijk mijn problemen.

Wat ik maar wilde zeggen, er zullen vast nog wel veel meer potentiele deelnemers zijn die zich in de laatste week ofzo nog komen aanmelden, houdt moed! En hoop op mooi weer.

Groet Bart

6

Re: Hoezo sponsoring een probleem? Deelnemers is een probleem!

1e jaar is altijd het moeilijkste jaar he. Meestal groeien de wedstrijden per jaar, het is idd een zeer vroege triathlon mijn eerste triathlon is dit jaar op 24 mei. Vele triathleten hebben waarschijnlijk geen rekening gehouden met zo'n vroege wedstrijd.
En je weet nooit wat voor weer het is in mei. Ik denk en hoop voor jullie dat op de dag zelf (als het goed weer is) nog wel vele inschrijvingen zullen volgen.

succes in ieder geval!

7

Re: Hoezo sponsoring een probleem? Deelnemers is een probleem!

Hallo Richard,

Geen verkeerd woord te zeggen over die off-road triathlon in Hilversum. Deelname kostte me weliswaar een aardig bedrag, maar ja, geen licentie, geen eigen chip en nainschrijving. Maar daar stond een heel leuk parcours tegenover, goed aangegeven en een gedegen organisatie. Echt top!

Voor mij was dit dus mijn triathlon-debuut en mijn doel (geen laatste worden...) heb ik wel gehaald. Het weer was natuurlijk ook fantastisch, mede daardoor was het hier en daar wel stoffig geworden in het bos.

Wat mij vooral opviel, was dat de sfeer op en rond het parcours zo gezellig was. Bij het gemene klimmetje ben ik een keer geraakt door een andere fietser, die riep gelijk sorry. Zo erg was het ook niet, maar tekende wel hoe men ook rekening hield met anderen. Ook bij het lopen (mijn 'sterkste' onderdeel), waar ik veelvuldig werd ingehaald, moedigde iedereen me toch ook aan, hou vol, zet hem op, gaat goed. En dan niet alleen de vrijwilligers langs het parcours, maar dus ook door de andere deelnemers.

Dus wellicht, als er volgend jaar een tweede komt, kom ik ook weer!

Groet Bart